Tm AEP G18c

Henny_495

Well-Known Member
27 dec 2017
147
44
Trophies
8
Hi,

Heeft iemand toevallig ervaring met het upgraden van een aep? En dan bedoel ik betere motor, gears, cylinder, fps omhoog en een externe accu die aangesloten is dmv een lanyard stroomkabel (om op een 7.4 lipo die ik in mn pouch doe).

Greetz
Henny

Kut werkje, want het is super klein en een uurwerkje plus de parts zijn heel duur en dingen zoals gears en motor zijn niet echt op te graden. Also nog iets het moment dat je de FPS upgrade gaat het van een mogelijke kans naar een zekere kans dat je de gearbox shell breekt.

Kut werkje, want het is super klein en een uurwerkje plus de parts zijn heel duur en dingen zoals gears en motor zijn niet echt op te graden. Also nog iets het moment dat je de FPS upgrade gaat het van een mogelijke kans naar een zekere kans dat je de gearbox shell breekt.

Eagle 6 verkoopt zag ik zo goed als alle upgrade parts. Kosten vindt ik niet zo belangrijk, wil juist dat ie beter schiet. Zelf wil ik er niet aan beginnen, aangezien ik van aep vrij weinig verstand heb

Mijn vrouw en ik hebben 2 Deagles AEP die ik aan t upgraden ben.
Merk Cyma en wat Reb zegt klopt wel voor de oudere modellen.
Maar die wij hebben een stevige metalen gearbox waar ik al sterkere veren in heb gepropt en de airseal verbeterd.
Wat wel aan te raden is om de kunststof glijlagers zsm te vervangen voor deugdelijke metalen lagers.
Ook de springgeit vervangen voor eentje die gekogellagerd is komt de
deugdelijkheid ten goede en verhoogd de ROF enigszins.
Moeilijk? Mwah,als je al vaker gearboxen hebt open gehaald valt een AEP best wel mee.
Het is allemaal wat kleiner,dat wel. :)

Komt er nog steeds op neer, parts zijn duur (wel makkelijk verkrijgbaar door Eagle6), de GB shells die in de MP7 zitten zijn niet echt bestemd voor de sterkere veren en de AEP Gb's zijn iig moeilijker dan een AEG en ook nog meer kans dat er kleine dingen weg springen. Naar mijn mening als je het voor CQB of als sidearm wil gebruiken, kan je het beste gewoon de GB tunen, een mosfet installeren en een 7.4V lipo gebruiken en het daar bij laten. Iedereen op internationale forums die een AEP volledig heeft geupgrade zegt dat het naderhand het geld niet waard is, gezien je er voor de kosten er maar minimale gains uithaalt en dus shells sloopt op de hogere FPS. Ik heb mijn AEP Mp7 ook aan de kant gelegd, zeker gezien er nu een AEG MP7 van VFC komt volgend jaar, wacht ik daar wel op.

O.K. Dat gaat op voor de Mp7.
En wat je zegt dat je veel geld kwijt bent voor upgrades en daar een minimale FPS verhoging voor terugkrijgt klopt ook.
Maar ik ben van mening dat de manier waarop ik onze Deagles tune ze wel lang meegaan.
Ik heb ook niet de sterkste veren erin gezet en run ze daardoor nog steeds met de standaard batterijen.
Maar die lichte upgrades geven mij wel een range van 40 mtr.
Genoeg voor cqb.
En over een tijdje precission barrels erin en een betere bucking en klaar.
Dan kunnen ze ook op de buitenvelden hun mannetje staan.

Klopt het kan ook wel, maar ik bedoel een setje bearings of bushings was iets van 20 euro, een barrel is weer 40 en als je alle air sealing componenten vervangt dan ben je zelfs zo goed als 100 euro kwijt (~90 pond). Ze zijn idd zoals je zegt prima voor CQB en met een flat hop of R-hop en goede barrel zal je buiten er prima mee kunnen komen, hoef je niet eens de GB veel voor te upgraden behalve wat FPS voor zwaardere bbs maar als je gaat upgraden met aftermarket parts, prepare to rape your wallet.

Jups,die parts zijn buitengewoon prijzig.
Rijst bij mij de vraag of je alle airseal componenten ook moet vervangen.
Ik heb met een stukje gastape prima resultaten gehaald.
Het enige wat nog echt geld gaat kosten zijn de inner barrels en de lagers.

Jups,die parts zijn buitengewoon prijzig.
Rijst bij mij de vraag of je alle airseal componenten ook moet vervangen.
Ik heb met een stukje gastape prima resultaten gehaald.
Het enige wat nog echt geld gaat kosten zijn de inner barrels en de lagers.

Gaf ik ook al aan XD, eigenlijk kun je de hop up doen, een mosfet installeren en wiren naar een normale connector voor 7.4V en dat is eigenlijk genoeg.

Klopt.
Maar dan kan j m ook op de standaard batterijen laten draaien.
Scheelt die ombouw weer.
Dat geld kan j dan besteden aan knappe lagertjes.

Nee niet echt de stock batterij is een zwakke NiMH, een mosfet samen met een 7.4V met genoeg ampere maakt hem zoveel sneller, daarbij kan je voor onder de 10 euro voor de onderdelen klaar zijn.

Gaf ik ook al aan XD, eigenlijk kun je de hop up doen, een mosfet installeren en wiren naar een normale connector voor 7.4V en dat is eigenlijk genoeg.

Ik had bij een cyma g18 aep de kabel gewired rn een normale 7.4 1000mah eraan gehangen, dat vond ie schijnbaar niet zo leuk. Om dit te voorkomen bij mn tm aep wil ik dus het door iemand laten doen die er verstand van heeft.

Ik gebruik de aep alleen outdoor als het te koud is om mn gbb 18c te gebruiken. Meestal speel ik alleen met mn mk23 als side arm, maar heb wel de 18c bij voor als ik snel iets moet clearen.