TM G18c AEP LiPo

Rickkkkk

Well-Known Member
23 aug 2016
58
14
Trophies
8
Paar weken geleden mijn TM G18c AEP ontvangen. Uiteraard zonder batterij en lader (gekke gasten die Japanners). Maar goed, ik dacht toch daar gaat een LiPo in.

Dus ik eerst een soort van omvormer gekocht:
http://impulse101.jp/en/battery-acc...ion-connector-for-tokyo-marui-aep-series-3322

Vervolgens deze batterij gekocht:
http://www.skirmshop.nl/nl/lipo-74v-300mah-35-70c.html
Naja, het werd uiteindelijk een LiPo van BalystiK, 7.4 300mah 25c (geen idee waarom, leveringsproblemen).

Aansluiten, 2 schoten en toen lichte rook uit de batterij. O ja, en het stonk. Qua elektriciteit ben ik echt een complete noob. Is er iemand met enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
 
Zou moeten kunnen werken. Heb die lipo ook in m'n Cyma zitten en dat gaat als een trein. Misschien was er eigenlijk vanaf begin af aan iets mis met de replica? Heb je de kans om er een originele accu in te doen?

Kleine tip voor jou, kijk de volgende keer op hobbyking daar hebben ze dezelfde lipo's alleen een stukje gunstiger geprijsd....

Succes!

Groet,
Peter
 
Als de rook er uit is doen ze het vaak niet meer. Heb je met je adapter niet een foutje gemaakt en iets verkeerd om aangesloten?
 
Heb je de lipo opgeladen? Misschien te lang bij de leverancier op de plank gelegen en dan loopt die langzaam leeg. Als die teveel ontlaad kan de lipo boem doen
 
Ik heb voor het aansluiten de lipo opgeladen. De adapter kan maar op 1 manier in de replica. Het rottige is dat ook geen normale Nimh batterij heb om te controleren of de replica het nog wel doet.
 
Volgens mij is het dezelfde als in mijn Cyma. Je mag hem hier (Tiel) gerust komen proberen...
 
Heb je de lipo opgeladen? Misschien te lang bij de leverancier op de plank gelegen en dan loopt die langzaam leeg. Als die teveel ontlaad kan de lipo boem doen

Een lipo doet geen boem als je die te ver ontlaad... probleem ontstaat pas wanneer je daarna de lipo weer gaat laden, deze zal opbollen en als je door blijft laden uiteindelijk scheuren/klappen...
 
Heb zelf een JST stekker met een stukje bedrading in de replica gesoldeerd, bij de Cyma kan je redelijk goed bij de contactpunten. Maar eigenlijk komt dit op het zelfde neer als met zo'n verloopje.

In dit filmpje zie je eigenlijk precies hoe ik het ook heb gemaakt (niet dat ik versta wat hij allemaal zegt, maar begrijp het wel :p):
 
2 jaar geleden heb er 4x zo omgebouwd en werkt prima, je heb wel de juiste lader nodig.
De skirmshop is veeeeel te duur :)