TM Hi-Capa 5.1 build

Sadiek

Well-Known Member
Trophies
22
Tijd om langzaam aan, aan mijn volgende projectje te beginnen. Dit word mijn primaire sidearm moet ook serieus mee kunnen gaan doen in een pistol-only game.

De basis is een nieuwe, standaard, TM Hi-Capa 5.1:
P8BLnCR.jpg

0tmuFoj.jpg


Deze gaat helemaal uit elkaar om er vervolgens de volgende parts op, in en aan de schroeven:

x5DmCQx.jpg

Zoals te zien is blijft er maar weinig stock. Het lijstje:
- Extra TM grip welke ik ga stippelen
- 5KU Alu skeleton trigger
- AIP 120% recoil/hammer spring set
- UAC HopUp rubber
- Elite Shooting Centre 6.01 precision barrel
- AIP upgraded loading nozzle and piston
- UAC Spiral Fluted outer barrel
- Thread adapter
- GunSmith Bros alu slide
- Ace1Arms Osprey 6" mock suppressor

Naast de upgrades zal hij ook nog een battleship grey and black paintjob krijgen. En voor de extra tacticool punten kon ik het toch niet weerstaan om ook een extended mag erbij te kopen:
QuCdiKw.jpg

:rolleyes::D:cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Heb je er al mee gespeel zoals hij stock binnenkomt?
Zoveel upgraden is echt niet nodig met een TM om als primary mee te komen hoor ;)

Dan moet je het upgraden zelf een hobby vinden, maar "once you open a TM, the magic goes out"
 
Heb je er al mee gespeel zoals hij stock binnenkomt?
Zoveel upgraden is echt niet nodig met een TM om als primary mee te komen hoor ;)

Dan moet je het upgraden zelf een hobby vinden, maar "once you open a TM, the magic goes out"

Ja ik heb er al wel mee gespeeld. En stock is een TM al erg goed dat is een feit, maar kan altijd iets beter. En daarnaast vind ik, zoals je al opmerkte, het upgraden/sleutelen minstens net zo leuk als het ermee spelen.
 
Speedsofters gebruiken deze ook veel en upgraden ze ook, misschien is het niet zozeer bereik of accuraatheid van de replica die je wil verbeteren maar er is altijd wel wat aan te verbeteren. Al is het maar om een hele snappy trigger pull te krijgen.
 
Ik heb zelf ook een hi capa die ik eigenlijk een keer moet vernieuwen van binnen. Mag ik heel brutaal vragen wat het budget is voor de onderdelen?
 
Ik heb zelf ook een hi capa die ik eigenlijk een keer moet vernieuwen van binnen. Mag ik heel brutaal vragen wat het budget is voor de onderdelen?

Ik zit nu geloof ik ergens rond de 300, demper niet meegeteld want dat zie ik niet als upgrade.

Ik heb alle internals bij www.eliteshootingcentre.co.uk Die hanteert vrij scherpe prijzen wat betreft upgrades voor de Hi-capa

@Peter Boudewijn Ik heb dat filmpje toevallig gister ook gezien. Begrijp alleen niet helemaal waar die 1400 dollar vandaan komt. Goed, er gaat bij mij nog niet zoveel in als dat daar in zit. Maar zelfs dan kom ik er nog niet in de buurt.
 
Ik heb het filmpje niet bekeken (datalimiet enzo) maar ik kan zeggen dat 1400 dollar voor een compleet gupgrade hi-capa (met high end parts) denk ik best gemiddeld is.
 
Het heeft even geduurd, maar vandaag de eerste stappen gezet in het upgraden/customizen van de hi-capa.

De standaard textuur van de extra grip opgeschuurd ter voorbereiding op het stippelen:

lbVTCf6.jpg



Thread adapter pas gemaakt op de schroefdraadloze nieuwe outerbarrel:

2mP4Pw5.jpg
 
Inmiddels is de Hi-Capa zo goed als af. Moet alleen nog even een mount fixen voor m'n RMR reddot. En ik heb nog een issue met m'n sears en/of trigger spring waardoor ik soms 2 of 3 keer de trekker over moet halen voordat hij schiet. Maargoed genoeg gelult, tijd voor foto's:

Gespoten en outline gezet voor het stippelen:
illBTOG.jpg


En de grip helemaal gestippeled:
mT1IAFz.jpg


Alu trigger:
7B05bkc.jpg


6.02x113mm inner barrel:
nBjLwzL.jpg


Gemonteerd incl UAC hop up rubber:
4B8Yw4j.jpg


AIP Upgraded loading nozzle:
sSKwhoy.jpg


fluted outer barrel matzwart gespoten:
Xmv5tdO.jpg


En dan het uiteindelijke totaal plaatje met extended mag, X300V lampje en Osprey supressor:
zlpX9yV.jpg
 
Zover ik weet niet. Dit is een Elite barrel van EliteShootingCentre. Maar zover bevalt hij goed. Hopelijk kan ik hem binnenkort eens goed aan de tand voelen.

Lol ik denk dat het een rebrand is, want de markings en packaging is exact hetzelfde als de ZCI, daar staat ook de 6.02 diameter op en de lengte erachter en heeft dezelfde blauwe end caps die de barrel beschermen en waarschijnlijk zat het in een plastic buis met zwarte caps XD. Airsoft entrepot doet hetzelfde met hun eigen huismerk ATM, dat zijn ook zover ik kan zien gewoon ZCI rebranded barrels: https://www.airsoft-entrepot.fr/cat...de-precision-gbb-6-02mm-x-113mm/category/475/.

Edit: kan wel een foto van de ZCI barrels maken als je het wil zien XD.
 
Mooie sidearm! Maar hoe ga je het holsteren met die toeter van een silencer erop?

Dat is nog wel even een uitdaging inderdaad :p

Ik heb nu een BlackHawk Omnivore X300 universal holster. Dit is een universeel holster met duim-release waarin je zo'n beetje elke sidearm in kan stoppen waar je een X300 lampje onder kan bevestigen. Het holster locked de replica namelijk via het lampje.

Nu is de boven/voorkant van het holster net te smal voor de Osprey silencer, maar ik wil nog eens gaan kijken of ik die kan modificeren zodat hij er wel in past met silencer erop.
 
Terug
Bovenaan