TM HK45 icm 144a gas

victor

Well-Known Member
11 jan 2017
479
260
Trophies
14
Tot op heden heb ik mijn hk45 nog niet op een skirm kunnen uitproberen. Aangezien Tokyo Marui adviseert om 144a gas te gebruiken, heb ik een fles Abbey predator 144a gas gekocht.

Nu lees ik overal dat dit een vrij zwak gas is. En dat voor koudere temperaturen bv Nuprol 2.0 of zelfs 3.0 geadviseerd word?

Heeft iemand enig idee vanaf welke buitentemperatuur het pas zin heeft om dit gas (144a) te gebruiken (als in minimaal een vol magazijn te kunnen verschieten)?

Zal bij 10 graden goed werken. Maar tot 25/30 graden kun je makkelijk green gas gebruiken.

Ik heb het afgelopen jaar alleen maar nuprol 2.0 gebruikt in mijn tm desert warrior. De laatste skirm met temperaturen van rond het vriespunt zelfs 3.0 en ik heb geen extra slijtage kunnen zien.

Nuprol 2.0 is met een TM replica goed te gebruiken. Ik heb het in mn TM P226E2 twee weken geleden ook gebruikt en toen was het 0 graden. Kon er makkelijk een mag op leeg schieten in een redelijk tempo.
Het schijnt dat je met 3.0 meer slijtage en kans op kapotte onderdelen hebt met een TM pistool, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Ook ik gebruik Nuprol 2.0 in m'n TM Glock 17, nu ongeveer een half jaar.
Geen enkel probleem mee gehad, zelfs niet onder nul.

Thanks voor de reakties. Dan bewaar ik het 144a gas voor de zomer maanden en ga voor een wat sterker gas in het voorjaar...

Scheelt weer, kan ik eerder de hk45 uitproberen op een skirm:)

• Leuk
Waarderingen: Peter