TM M320A1

Toothpick

Well-Known Member
4 sep 2014
1.448
660
Trophies
25
Voor een te beginnen project heb ik vandaag mijn TM M320A1 binnen gehad.

Deze komt van Specshop.PL en bezorging was via GLS gratis.
Netjes in neutrale zwarte folie zat het geheel verpakt.
9fuo8z.jpg


55ot3m.jpg
Eenmaal de folie er af kwam er een mooie doos tevoorschijn die mij al vrolijker maakte dan dat ik al was.

Eenmaal de doos open lag hij daar mooi uitgestald. Voor de oplettende kijker, ja op de voorkant van de doos staat dat er ook een 40mm granaat bij zit. Deze heb ik door de shop daar laten houden i.v.m. de WWM die op echt lijkende explosieven niet toestaat OOK NIET als airsoft zijnde.
14xi4j8.jpg

2z3sw0z.jpg
Onder in de doos zaten nog wat andere spullen. Zoals een notitieblokje van Specshop, een multifunctionele te gebruiken doek, Schietschijven, handleiding, plastic bb's(afval), afdekdop 40mm, speedloader onderdelen en 2x cleaning rod.

De granadelauncher is zowel als stand-alone te gebruiken als onder een replica door middel van het RIS systeem. In de handleiding staat hoe dit uitgevoerd moet worden. Dit systeem werkt erg makkelijk en fijn.
2wp2gbl.jpg


Omdat ik geen granaat heb, heb ik hem niet goed kunnen testen. Wel heb ik er gas in gedaan (gaat hierbij in de pistolgrip (dat is ook de reden dat ik voor deze versie gekozen heb) en heb ik hem gas laten schieten.

Het is een gewichtig ding maar dit normaal bij een UGL. Via de 3D tekenaar ben ik al een systeem aan het maken om "het op echt lijkende explosieven" gedeelte te omzeilen om zo deze granaatwerper wel te kunnen gebruiken.
zodra dit klaar is zal ik hier de update posten en kan ik sparen om mijn project verder van start te laten gaan....
 
Als er een systeem is wat NL-legaal te maken is dan is het dit wel omdat je geen rekening hoeft te houden met gas in de shell. Ik ben dus wel benieuwd :)
 
Dat kan ook met de TAG granaten. Als je de lanceer gedeelte neemt en daar de plastic buis van af draait heb je je gas al. Dit is een NIET op explosief lijken voorwerp en dus toegestaan. Dan mis je alleen de rest nog om de bb's mee af te schieten.
 
als het werkt zal ik een 2e maken die werkt op 1 TAG grenade launcher shell. hierdoor blijft hij legaal maar is hij ook voor overige UGL gebruikers te gebruiken.
 
Als ik het goed begrijp wil je iets maken wat niet op een granaat lijkt maar toch de bb's kan afvuren vanuit de launcher?!
 
Dat heb ik al. En voor deze ugl is 3d tekening ook bijna klaar.

Dus ja ik heb al iets en voor deze ugl is het bijna klaar dat je bb's kunt afschieten zonder dat het op granaat lijkt
 
  • Leuk
Waarderingen: ChaoSState
Dat zou wel heel vet zijn. Binnenkort gaat dan het hele forum over op grenade launchers xD
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick
Dan wil ik een echte 'nade launcher met roterende tubes :cool:

Zou kunnen. Heb je 6x TAG shell nodig (zijn 6lopen als ik het goed heb) en dan dus 6 buizen om te lanceren.
Tot slot minimaal 6 "puk's (puk zou je kunnen zien als magazijn. Dat is het gedeelte dat de bb's vast houd. De naam puk komt van de versie die ik nu heb en waarbij het ding op een ijshocky puk lijkt.)
 
Zou kunnen. Heb je 6x TAG shell nodig (zijn 6lopen als ik het goed heb) en dan dus 6 buizen om te lanceren.
Tot slot minimaal 6 "puk's (puk zou je kunnen zien als magazijn. Dat is het gedeelte dat de bb's vast houd. De naam puk komt van de versie die ik nu heb en waarbij het ding op een ijshocky puk lijkt.)

Had er al bijna 1 besteld, gewoon voor de heb. Maar komt nog wel :D
 
Cool! Ben erg benieuwd.

Die grenade launcher los is ook zon gaaf apparaat. En zo onder je replica is het ook een bruut ding! <3 Alleen voor de looks is het al een mooi aankoop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick
Dat zou potjandorie toch mooi zijn als er legale 40mm shells zijn voor airsoft. Zou een erg mooie toevoeging zijn aan de NL velden.
 
Zijn die shells eigenlijk niet gewoon shotguns? Maar die dan meer BB's per keer schieten? Of zit er nog een ander groot verschil tussen de grenade shells en shotguns? o_O
 
deze hebben geen hop-up en schieten echt veel meer bb's af. Voor de rest is het inderdaad alsof je een shotgun schiet.
 
deze hebben geen hop-up en schieten echt veel meer bb's af. Voor de rest is het inderdaad alsof je een shotgun schiet.

aah oke, had ik wel verwacht je kan moeilijk een metalen shell naar iemands kop schieten :p Verder ziet het er natuurlijk wel vet uit, en een gave nieuwe handeling.
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick en Jan