TM VSR 10

Ricardo vdH

Active Member
31 dec 2020
27
3
Trophies
2
Goede middag beste mensen.

Ik zoek voor wat advies.
Ik heb mijn TM VSR 10 door unit 13 laten up grade een hele tijd geleden.
De replica is er eerder op achter uit gegaan dan vooruit.
Daarom speel ik ook niet meer met deze replica.
Op hun advies heb ik een kit van hun eigen merk erin laten zetten. Deze kit is nu niet meer terug te vinden op hun eigen site.
De veer wat ze erin hadden gezet schoot de replica te hard boven de 500 fps.
Hebben ze de originele veer terug geplaatst en wel
laten betalen voor de zwaardere veer.

Dus nu wil ik het zelf gaan doen.
Ik wil het bereik en nauwkeurigheid verbeteren.
Wat raden jullie mij aan om te doen? En met welke materialen?

Mvg Ricardo
 
high torque motor, 6.03 steel/rvs inner barrel, 16:1 of 13:1 gears, flat hop en 60 degrees bucking. Ik neem aan dat het een AR is , dit is wat ik altijd doe als upgrade

EDIT:
veer sterkte is afhankelijk van hoe alles samen valt

mijn HK416 heeft m100 1.2 joule maar net voor een maatje nieuwe internals in zijn replica gezet en die schiet 1.2 joule met m95 en mijn noviritsch weer m115 1.2 joule ect. ect.
 
high torque motor, 6.03 steel/rvs inner barrel, 16:1 of 13:1 gears, flat hop en 60 degrees bucking. Ik neem aan dat het een AR is , dit is wat ik altijd doe als upgrade

EDIT:
veer sterkte is afhankelijk van hoe alles samen valt

mijn HK416 heeft m100 1.2 joule maar net voor een maatje nieuwe internals in zijn replica gezet en die schiet 1.2 joule met m95 en mijn noviritsch weer m115 1.2 joule ect. ect.
Euhm.

Je weet dat een TM VSR 10 een bolt action sniper rifle is, hoop ik? De onderdelen die je hier noemt en joules zijn AEG gerelateerd....
Ik heb mijn TM VSR 10 door unit 13 laten up grade een hele tijd geleden.
De replica is er eerder op achter uit gegaan dan vooruit.
Heb je destijds hier contact over gehad met Unit13? Ik heb met hun klantenservice namelijk alleen maar positieve ervaringen, ook met de techs daar. Al was dit nog wel op de oude locatie in Sittard.
Weet je verder misschien welke onderdelen zijn gebruikt? Wat is er precies gebeurd? Waarom was het geheel opeens veel slechter in jouw optiek?
Op hun advies heb ik een kit van hun eigen merk erin laten zetten. Deze kit is nu niet meer terug te vinden op hun eigen site.
Ik snap even niet wat je hiermee bedoelt. Wat versta je onder een kit? Een verzameling upgrades of? Plus, dan nogmaals de vraag: wat is er vervangen?
Mogelijk dat we aan de hand van de onderdelen dingen kunnen uitsluiten, waardoor je mogelijk minder nieuwe onderdelen hoeft te vervangen. :)
Dus nu wil ik het zelf gaan doen.
Ik wil het bereik en nauwkeurigheid verbeteren.
Wat raden jullie mij aan om te doen? En met welke materialen?
Je kunt wat inspiratie over onderdelen uit dit topic halen. Kan zijn dat de prijzen en info iets verouderd zijn (was voor alle inflatie en dergelijke, topic is wat ouder), maar je hebt dan in ieder geval een startpunt. Je kunt dan ook eventueel de onderdelen die je al hebt vergelijken.

Een laatste overweging is trouwens nog om alles te koop aan te bieden en over te stappen op de SSG10 van Novritsch, welke heel erg gebaseerd is op de VSR-10, mochten de prijzen van de upgrades die je wilt doen te hoog worden. Opzich heb je daar al een hele sterke basis om wel een betere start te hebben met sniperen. Duik zelf echter ook nog even in wat reviews daarover, misschien vindt je het wel net niets.