To shotgun or not to shotgun...

TM Breacher is een beest! Richten daar heb je wel een red dot voor nodig, maar CQB maak ik kill naar kill. Doordat het een gas shotgun is is het herladen (pompen) héél licht. Ik win het wonderbaarlijk meestal wel tegen een normale AEG. Meestal ook door het brute geluid en de tri-shot (of six)! Over een spring shot gun zou ik dat niet durven te zeggen..

Voor een spring shotgun heb je een sterke arm nodig, ik vind het wel fijn zon sterke veer

Ik heb zelf de CAM870SF van APS.

Het is een single shot systeem, shell eject. Prijskaartje is qua shotguns extreem, 360usd voor de replica en ongeveer 10usd per cartridge waar je er wel wat van moet hebben.

Fps is rond de 280 maar omdat er 12bbs uit komen, een afdekpapiertje en een "shot cup" zit er geen inner barrel in. Het heeft voor CQB wel een perfecte functie.

Lange afstanden kan je schudden.
Maar elk schot met dit schatje is ronduit fantastisch.

Het is een exacte 1:1 replica, ook het vuurmechanisme omdat de co2 in elke shell zit en niet in de replica zelf.
Dus ook 100% compatible met real steel aftermarket onderdelen van de remington 870.

Zombie%20Killer%20poster%2001%20copy.jpg

@JuulvdBosch zeker, waarom zou dat niet legaal zijn?

Het is een airsoft replica, de loop kan geen echte munitie aan.

De bolt is uiteraard voor de co2 shells gemaakt.

Real steel opzet stukken verschillen niets van airsoft stocks of rails etc. In sommige gevallen is het zelfs betere kwaliteit tegenover minder geld.

Edit: APS heeft mij toendertijd laten weten dat de cups en afdekschildjes ook bio degradable zijn. Ik heb het nog ergens in een email staan.

Ok @JuulvdBosch
Dan ben ik benieuwd waar dit staat in de statuten / officieel regelement.

Voor zover ik kon vinden:

Officieel regelement omtrend apparaten declareert:

Airsoftapparaten zijn voorwerpen welke een sprekende gelijkenis vertoont met wapens en
kleine biologisch afbreekbare balletjes (BB’s) afschiet van 6 (zes) millimeter met een
maximale schotkracht van drie en vijf tiende (3,5) Joules.

Bronnen:
NABV veiligheidsregelement artikel 6 sub 1.
NABV statuten 2015 artikel 1 bepalingen.

Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen functies van apparaten, niet eens in modellen of type apparaten. Enkel het bovenstaande en de officiële (legale) grenzen worden verder verdiept door middel van een maximum snelheid waarop de projectielen voort mogen bewegen. Hetzijnde joule of fps.

hm, dan heb ik me vergist

nu heb je wel een soort van Grenade launcher kwa hoeveelheid BB's :P

Dat is ook zo hèhè :)
Maar ik denk dat die launchers meer bb's kunnen schieten of niet? Ik heb ze nog nooit gezien of meegemaakt :)

De reden dat die 40mm shells illegaal zijn is omdat ze gelijkenis tonen met echte shells.

Mocht zo'n ding op straat belanden dan moet er een heel eod team bla bla bla bij komen.

De launcher is gewoon legaal, alleen vaak een overpriced fashion item omdat je hem niet in nl mag gebruiken.

Ga je vaak in buitenland knallen kun je hem wel gebruiken, alleen dienen de shells daar ergens opgeslagen worden.

Net als alle andere replica's van explosieven.
O.a. Mortieren, handheld granaten, claymore en mijnen mogen niet in NL in bezit zijn

in je assortiment van replica's hoort hij zeker thuis! echter zal ik hem niet snel meenemen naar een skirm om de redenen die al aagehaald zijn.. tov de AEG kun je niet zoveel met een shotgun in mijn optiek... ;) maar nogmaals om erbij te hebben en voor de prijs zekers de moeite waard.. ik heb er wel plezier van gehad in mn garage ;)

Ik heb mijn shotgun een aantal keer gebruikt, hopelijk morgen weer bij unit13!!! :D

Maar, eens, het blijft voor "er bij" :)