Toch ook maar even voorstellen

Nick_Visser

New Member
29 jun 2015
2
0
Trophies
1
Goedemorgen mede airsofters,

Ik ben Nick Visser en ben 29. Ik woon in Haarlem en ben werkzaam in de IT consultancy. Samen met een vriend van zijn we begonnen met onze  nieuwe verslavende hobby; airsoften. Na veel uren op de diverse airsoft websites te hebben rondgekeken en impressies te hebben opgedaan via Youtube filmpjes, hebben we de stoute schoenen aangetrokken en zijn we lid geworden van de NABV. Op zondag 12 juli doen wij mee aan de open skirm van Balls and Arrows in Lelystad. Samen met nog 2 andere vrienden die al langere tijd deze gave hobby/sport beoefenen.

Omdat we toch redelijk ongeduldig :) zijn hebben we inmiddels allebei onze schoenen, en kleding binnen. De replica die willen we kopen op het moment dat we met de skrim hebben meegedaan. We zijn toevallig afgelopen zaterdag bij airsoft2go.nl geweest in Emmerich (Duitsland). We hebben daar wat replica modellen in handen gehad en wat advies gevraagd over de verschillen in merken, bouwkwaliteit en aanpasbaarheid.

Voor wat betreft de replica zijn we er al een tijdje uit: We willen allebei gaan voor Tokyo Marui, en dan de M4 variant. Voor mij zou dit dan de TM M4 CQB-R (new generation zijn). Ik zou graag voor een CQB gaan omdat ik zelf niet een heel groot persoon ben en ik de standaard M4 nogal aan de lange kant vind.

Gisteren op de tactical beurs geweest in Apeldoorn en toen hebben we bij Bunker501 de gelegenheid gehad om zowel de TM M4 sopmod en de CQB-R in handen te houden. Vanaf dat moment weet ik het zeker; TM wordt mijn merk.

Zeker omdat ik al langer aan het kijken ben en de nodige reviews heb bekeken, ben ik vol goede moed opzoek naar de TM CQB-R. Tot mijn verbazing ben ik erachter gekomen dat het merk wat volgens mij het meest populair is onder airsofters in Nederland, best lastig te krijgen is. Ik ben er namelijk geen voorstander van om een AA met dergelijke prijs (zeker als het ook nog eens de eerste is) te laten versturen via een webshop.

We hebben nog in de planning staan om naar België te rijden en te gaan kijken (kopen!) bij airsoftshop.be. Zij voeren de SOPMOD M4 van TM en ik heb ze vanmorgen gemaild of ze ook de CQB-R kunnen leveren en wat deze dan zou moeten kosten. Ik schrok gisteren namelijk nogal van de prijs van Bunker501 ten op zichte van de prijs die airsoftshop.be rekent, voor in ieder geval de SOPMOD. Mocht airsoftshop.be de AA niet kunnen leveren, dan twijfel ik toch heel erg om de AA bij Bunker501 te kopen. Ik vond het advies wat ik gisteren kreeg namelijk ook erg goed en vind het prettig om toch een gezicht te hebben bij de winkel waar je straks een flinke berg muntjes achterlaat :)

Oh ja, dat moet ik ook nog iets met een vest, magazijnen, helm en alle andere dingen die we gaandeweg nog in de collectie willen.

Mochten er trouwens mensen zijn die goede ervaringen hebben met andere merken CQB-R replica modellen, dan zijn deze uiteraard welkom.

Ik heb zelf het forum al afgezocht en merk dat er aardig wat mensen zijn die met een zelfde soort dilemma kampen.

See you on the battlefield

Hey welkom , en gelijk een kleine noot.

Wij hebben geen wapens maar AA's of replica's.

TM is overigens een hele goede keus, ze zijn degelijk en de prestatie out of the box is gewoon goed te noemen.

Hey welkom , en gelijk een kleine noot.

Wij hebben geen wapens maar AA's of replica's.

TM is overigens een hele goede keus, ze zijn degelijk en de prestatie out of the box is gewoon goed te noemen.

Sander, dank je. Ik heb de tekst aangepast

Zelf zie en hoor ik de laatste tijd als maar vaker van Airsofters die voor het eerst een TM hebben gekocht, en zeggen. Damn waarom ben ik hier niet gelijk voor gegaan.

Zelf recentelijk het zelfde gehad met een TM 1911. Zeer tevreden over :-)

Allereerst welkom! Wat Eviltwin ook al zegt geldt voor mij ook, was ik maar meteen voor TM gegaan!! Ik heb een TM RECCE Recoil Shock en mijn schoonzoon een TM Scar-H Recoil Shock, we willen beiden echt niets anders meer. (Ok misschien een DG of TippMan ooit)

Wat betreft je aankoop, ik adviseer je gewoon naar Bunker501 te gaan, dat is een goede shop en als er iets is kan je gewoon naar ze terug gaan. Natuurlijk kost het veel geld maar dat kost een TM die je in Hong Kong of Japan besteld ook. De Dollar is erg duur en je betaald BTW en invoerkosten over je AA en de verzendkosten. Geloof me, je bent net zo veel als niet meer kwijt en voor je garantie ga je niet even naar Azië!

Dat Bunker501 een stuk duurder is komt omdat ze met de nieuwe dollarkoers de replica's hebben gekocht. Airsoftshop.be heeft ze al wat langer liggen, die zijn met een gunstigere koers naar Nederland gehaald.

Als ik het goed begreep is de CQB-R bij Airsoftshop.be ook niet meer op voorraad. De kans bestaat dat deze ook met € 150 - € 200 omhoog gaat.

@Jordi,

Bedankt voor je antwoord. Dat zou inderdaad het prijsverschil kunnen verklaren.

Een vriend van mij heeft inmiddels ook contact gehad met Airsoftshop.be en alle TM AA's die ik zou willen zijn op dit moment niet op voorraad. Er schijnen wel een aantal besteld te zijn, echter wordt de bestelling tegengehouden bij de douane en gaat naar alle waarschijnlijkheid de bestelling terug naar de leverancier om vanuit daar met de boot richting Europa te worden getransporteerd.

Wel overigens goed om te lezen dat iedereen zo positief is over Bunker501