tokio marui g17 welk gas?

Ruben Adriaensen

Well-Known Member
1 apr 2015
49
3
Trophies
3
hallo heren en dames

ik heb vrij recent een tm glock 17 gekocht en nu vraag ik me af welk gas ik er het beste bij kan gebruiken voor het beste resultaat en het minste sleutelwerk. aangezien ik heb gehoord dat ik best moet uitkijken met de plastic delen enzo

dit is mijn sidearm voor bij mijn vsr 10 die ik ook recent heb aangeschaft en moet dus goed mee kunnen straks op het veld.

ook wil ik graag weten welke bb's goed zijn voor een beginnende sniper player want ik ben niet zo bekend ermee ik heb momenteel nog wat mad bull .25 bb liggen die ik in mijn aeg gebruik maar ik neem aan dat die voor een goede consistentie niet goed genoeg zijn.

anyways bedankt alvast en veilige skirms toegewenst

Voor een marui G17 kun je gerust green gas gebruiken. In de G17 kun je gerust je .25 steken

Sniper zou ik zo zwaar mogelijk nemen als je kan hoppen en welke je het verst krijgt in een rechte lijn, maar een stock sniper zelfs een TM zal niet heel veel nuttiger zijn dan een gemiddelde AEG.

Hey! Ik zou het lekker bij Nuprol 2.0 houden. Dan heb je prima prestaties, alleen bij kouder weer zou je eventueel naar 3.0 kunnen. Alleen is dat altijd een risico omdat het makkelijk kapot gaat. De kracht die het gas heeft gaat een groot deel over de uitzetting van het gas. Het gas word daardoor koud en stopt met uitzetten, dus wanneer je 2.0 gebruik wat minder krachtig is dan 3.0 is dit eerder uitgezet met minder kracht. Dus dan is 3.0 beter, alleen bij warm weer geeft 3.0 veel te veel uitzetting voor een sidearm.

Over je sniper moet je zelf wat meer research doen. Ik gebruikte altijd .38 tot .40, maar dat ligt volledig aan jou sniper en upgrades. Sniperen is iets heel anders dan met een AEG spelen er komt namelijk veel meer bij kijken. Qua BB's onderhoud en upgrade onderdelen. Wees alsjeblieft niet een van de 40 snipers op een skirm die niet echt weten wat ze doen en daardoor volledig nutteloos zijn. :p Die hebben we al genoeg in de algemene woodland skirm. (No Offense :p)

Wat Rebel zegt klopt, een Sniper moet je echt volledig upgraden. Dat kost rond de 600 euro, dan ga je pas voordeel behalen. Een goede AEG replica zal jou er makkelijk uitschieten :P

• Leuk
Waarderingen: Ruben Adriaensen
Sniper zou ik zo zwaar mogelijk nemen als je kan hoppen en welke je het verst krijgt in een rechte lijn, maar een stock sniper zelfs een TM zal niet heel veel nuttiger zijn dan een gemiddelde AEG.

de vsr 10 die ik heb die heb ik al deels ge upgraded. crazy jet barrel. maple leaf bucking en nub. Action army hopup kamer en een iets sterkere veer dan standaard. zit alleen op de scope te wachten dus ik heb hem nog niet echt ingeschoten. ik weet ook niet welke range hij zal hebben maar ik hoop redelijk in de buurt te zitten van de wat beter geupgrade versies enzo. ik ben een beetje aan het kijken geweest en ik kan eigenlijk alleen de geoff bb's vinden bij de winkels die ik ken voor de zwaardere bb's zijn die een beetje goed?

Voor een marui G17 kun je gerust green gas gebruiken. In de G17 kun je gerust je .25 steken
voor de marui g17 wil ik graag weten welk type green gas/ merk dat ik het beste kan gebruiken. aangezien ik met mjin vorige sidearm vrij zwaar gas gebruikte dat mogelijk slecht voor de replica was. ik had een ca 1911 a1 en die ging met 8 schoten uit het eerste magazijn al vloeibaar gas spuwen omdat hij zo hard afkoelde met de single stack mags.

Qua BB's kan je Geoffs, Longbow of Novritsch gebruiken. Ik heb zelf alleen met Geoffs geschoten, en die zijn mij prima bevallen. Je zal ik het begin toch een aantal gewichten moeten aanschaffen om te kijken wat het beste werkt. Maar ik denk dat voor jou .38. 40 ook prima zal werken.

• Leuk
@NielsHoffland.
van dat upgraden en extra onderhoud had ik wel door al ja. ik heb de halve replica al geupgrade naar een redelijk niveau en plan om langzaam aan meer te upgraden zoals de triggerbox en cylinder piston enz enz.
ik zal alleen zoals je wel zal vrezen een van die sniper noobs zijn in het begin. ik zal toch ergens moeten beginnen ;)

Ik zou überhaupt geen 3.0 in een TM stoppen met een plastic slide, daarbij kon ik bij 0 graden nog steeds een mag uit mijn replica halen op duster gas, dus met 1.0 of 2.0 kan je makkelijk zelfs bij koud weer de G17 gebruiken. Voor de rest is het niet zozeer het uitzetten van het gas dat het probleem is maar het feit dat door de kou het vloeibare propaan niet meer snel genoeg verdampt en daardoor er niet genoeg gas is om de cycle te maken, daarom zul je ook zien dat een warm nieuwe mag het vaak weer prima doet en als je de koude mag laat opwarmen er ook niks aan de hand is.

de vsr 10 die ik heb die heb ik al deels ge upgraded. crazy jet barrel. maple leaf bucking en nub. Action army hopup kamer en een iets sterkere veer dan standaard. zit alleen op de scope te wachten dus ik heb hem nog niet echt ingeschoten. ik weet ook niet welke range hij zal hebben maar ik hoop redelijk in de buurt te zitten van de wat beter geupgrade versies enzo. ik ben een beetje aan het kijken geweest en ik kan eigenlijk alleen de geoff bb's vinden bij de winkels die ik ken voor de zwaardere bb's zijn die een beetje goed?

Dan zou ik gewoon .36 en .40 bestellen en daar mee gaan schieten die zul je makkelijk moeten hoppen en prima moeten meekomen met de andere. Geoffs zijn goed maar niet overal toegestaan, ik ga zelfs lonex proberen omdat een maat die ook sniper speelt deze heel goed vind en daar langzaam op overstapt, longbow is idd ook een goeie optie.

• Leuk
@NielsHoffland.
van dat upgraden en extra onderhoud had ik wel door al ja. ik heb de halve replica al geupgrade naar een redelijk niveau en plan om langzaam aan meer te upgraden zoals de triggerbox en cylinder piston enz enz.
ik zal alleen zoals je wel zal vrezen een van die sniper noobs zijn in het begin. ik zal toch ergens moeten beginnen ;)

haha dat is zeker! Maar zorg ervoor dat je voor een skirm het juiste gewicht hebt en de Hopup goed afgesteld is. Ik was eens bij een skirm en een jongen naast ons had de hele ochtend gespeeld met een Striker. Waarvan de Hopup niet was afgesteld, daardoor schoot hij ruim genomen 35Meter @Joris :D:D

Ik zou überhaupt geen 3.0 in een TM stoppen met een plastic slide, daarbij kon ik bij 0 graden nog steeds een mag uit mijn replica halen op duster gas, dus met 1.0 of 2.0 kan je makkelijk zelfs bij koud weer de G17 gebruiken. Voor de rest is het niet zozeer het uitzetten van het gas dat het probleem is maar het feit dat door de kou het vloeibare propaan niet meer snel genoeg verdampt en daardoor er niet genoeg gas is om de cycle te maken, daarom zul je ook zien dat een warm nieuwe mag het vaak weer prima doet en als je de koude mag laat opwarmen er ook niks aan de hand is.

aha dan denk ik dat ik idd de nuprol ga proberen. dat het gas bij koud weer niet meer uitzet dat is idd het probleem dat ik met mijn full metal high capa ook heb en de 1911. al schiet mijn high capa est goed met greengas en co2. ik weet alleen niet welke hij origineel pakt heb hem ooit 2e hands gekocht op een onderdelen en inruil dag bij de toenmalige airsoft freaks. kreeg er een greengas mag bij maar die kwam uit een andere replica die defect was. deze heeft niet eens een merk erop staan

haha dat is zeker! Maar zorg ervoor dat je voor een skirm het juiste gewicht hebt en de Hopup goed afgesteld is. Ik was eens bij een skirm en een jongen naast ons had de hele ochtend gespeeld met een Striker. Waarvan de Hopup niet was afgesteld, daardoor schoot hij ruim genomen 35Meter @Joris :D:D

XD ja dat ken ik. ik heb het met mijn aeg gehad. de bbs kon ik lopend nog inhalen na het afschieten. max bereik was 20 meter ofzo.
ze hadden bij het zetten van de prowin hop up kamer de nub scheef gedaan of iets en toen deed hij het niet meer. heb ik zelf na een hoop gekloot en een halve dag pistol only gespeeld te hebben thuis opgelost met een flat hop die ik iets heb moeten bij snijden en toen werkte het weer. heb alleen geen benul van hoe hard hij schiet en wat mijn range is. ik schat zo'n 45-50 meter met wat geluk maar moet beter kunnen.
(en dan heb ik het nog niet over de gear box die stock is en wel eens blokkeerd bij te lage accu)

XD ja dat ken ik. ik heb het met mijn aeg gehad. de bbs kon ik lopend nog inhalen na het afschieten. max bereik was 20 meter ofzo.
ze hadden bij het zetten van de prowin hop up kamer de nub scheef gedaan of iets en toen deed hij het niet meer. heb ik zelf na een hoop gekloot en een halve dag pistol only gespeeld te hebben thuis opgelost met een flat hop die ik iets heb moeten bij snijden en toen werkte het weer. heb alleen geen benul van hoe hard hij schiet en wat mijn range is. ik schat zo'n 45-50 meter met wat geluk maar moet beter kunnen.
(en dan heb ik het nog niet over de gear box die stock is en wel eens blokkeerd bij te lage accu)

Hahaha ik ken het. Ik heb het bij Delta19 gehad. Ik was aan het schieten en ik schoot echt letterlijk 15 meter. In het veld tijdens het spel de barrel uitelkaar gehaald, en de bucking omgedraaid. En toen werkte het weer :)

• Leuk
In het veld tijdens het spel de barrel uitelkaar gehaald, en de bucking omgedraaid. En toen werkte het weer :)
tja dat had ik ook geprobeerd maar had ik nog niet genoeg kennis en ervaring met replicas voor. het leek er ook op dat ik een mega lucht lek had of iets dus heb de hele gearbox uit elkaar gehad tijdens de pauze en de briefing van de 2e helft. uiteindelijk voor niks. maar het was een goede ervaring. net als lege accu na 2 uur spel.

Hey! Ik zou het lekker bij Nuprol 2.0 houden. Dan heb je prima prestaties, alleen bij kouder weer zou je eventueel naar 3.0 kunnen. Alleen is dat altijd een risico omdat het makkelijk kapot gaat. De kracht die het gas heeft gaat een groot deel over de uitzetting van het gas. Het gas word daardoor koud en stopt met uitzetten, dus wanneer je 2.0 gebruik wat minder krachtig is dan 3.0 is dit eerder uitgezet met minder kracht. Dus dan is 3.0 beter, alleen bij warm weer geeft 3.0 veel te veel uitzetting voor een sidearm.

Over je sniper moet je zelf wat meer research doen. Ik gebruikte altijd .38 tot .40, maar dat ligt volledig aan jou sniper en upgrades. Sniperen is iets heel anders dan met een AEG spelen er komt namelijk veel meer bij kijken. Qua BB's onderhoud en upgrade onderdelen. Wees alsjeblieft niet een van de 40 snipers op een skirm die niet echt weten wat ze doen en daardoor volledig nutteloos zijn. :p Die hebben we al genoeg in de algemene woodland skirm. (No Offense :p)

Wat Rebel zegt klopt, een Sniper moet je echt volledig upgraden. Dat kost rond de 600 euro, dan ga je pas voordeel behalen. Een goede AEG replica zal jou er makkelijk uitschieten :p

Te veel snipers! Hoe kom je er bij afgelopen x bij bunker hill met 7 man op een berg waarvan 5 snipers;)

En dan allemaal klagen over de wind ik kwam niet meer bij.

Maar ik heb een paar maandrn in de sneeuw gespeelt met green gas 2.0 in mij tm 5.1
En die kreeg .28 bbs nog zonder problemen nog zeker 30 a 40 meter weg dus leker save blijven met 2.0:)

@Ruben Adriaensen Zelf heb ik ook een TM G17 (nog stock, gaat geupgrade worden) en heb zelf getest met Nuprol 2.0 en Protech gas. Zelf heb ik gemerkt dat Protech aanzienlijk efficiënter werkt (meer bb's per vulling), en minder cooldown effect. Zelf haal ik hem bij de Great Oak Dumpstore. Het is ook goedkoper dan Nuprol, wat natuurlijk altijd mooi is ^^

Verder gebruik ik standaard .25 bb's in m'n sidearm en dat is geen issue. Het werkt erg goed. Zelf gebruik ik open blasters bio bb's.

Als laatste tip, leer hem fieldstrippen. Hierover zijn veel youtube videos te vinden. En is erg handig om te kunnen, als je een keer een jam hebt en voor het algemene onderhoud van je side-arm.

• Leuk
Te veel snipers! Hoe kom je er bij afgelopen x bij bunker hill met 7 man op een berg waarvan 5 snipers;)

En dan allemaal klagen over de wind ik kwam niet meer bij.

Hahaha precies dat ja :p Wij hadden op Delta19 een keer dat we ongeveer 40 minuten geen stap gezet hadden, Omdat er van beide kanten ongeveer 10 snipers naar elkaar aan het kijken waren. Alleen kon niemand elkaar raken.. en kwam ze ook niet dichterbij xD

En maar schelden en roepen dat ze een hit hadden, en aan die hopup stieren xD

@Ruben Adriaensen Zelf heb ik ook een TM G17 (nog stock, gaat geupgrade worden) en heb zelf getest met Nuprol 2.0 en Protech gas. Zelf heb ik gemerkt dat Protech aanzienlijk efficiënter werkt (meer bb's per vulling), en minder cooldown effect. Zelf haal ik hem bij de Great Oak Dumpstore. Het is ook goedkoper dan Nuprol, wat natuurlijk altijd mooi is ^^

Verder gebruik ik standaard .25 bb's in m'n sidearm en dat is geen issue. Het werkt erg goed. Zelf gebruik ik open blasters bio bb's.

Als laatste tip, leer hem fieldstrippen. Hierover zijn veel youtube videos te vinden. En is erg handig om te kunnen, als je een keer een jam hebt en voor het algemene onderhoud van je side-arm.

bedankt voor de tip. mijn g17 fieldstrippen dat kan ik wel en de andere replicas die ik heb ondertussen ook. dus dat zal geen probleem zijn denk ik.
ik ben zelf voor mijn aeg en mijn sidearm ok overgestapt op .25 met name omdat die iets stabieler waren en dan hoefde ik niet meerdere soorten mee te nemen. nu ik met sniper ga spelen zal ik dat toch moeten gaan doen maar ik houd het voorlopig bij 2 soorten

Hahaha precies dat ja :p Wij hadden op Delta19 een keer dat we ongeveer 40 minuten geen stap gezet hadden, Omdat er van beide kanten ongeveer 10 snipers naar elkaar aan het kijken waren. Alleen kon niemand elkaar raken.. en kwam ze ook niet dichterbij xD

En maar schelden en roepen dat ze een hit hadden, en aan die hopup stieren xD

dat heb ik ook wel eens gehad bij het veld in ulicoten dat is voor mij het dichtst bijzijnde veld maar die staan er om bekend dat daar veel vals gespeeld word enzo door geen hits te nemen. en dan spreek ik ook uit ervaring want ik heb er genoeg gezien die flink geraakt werden en geen hits namen. ik ga waarschijnlijk de wat verdere velden eens uitproberen als daar sportiever gespeeld word