Tokyo Marui 5.1 Hi Capa, welk gas en welke BB's?

• Onderwerp starter Onderwerp starter jules.cornelissen
  • Startdatum Startdatum
J

jules.cornelissen

Hey allemaal,

Zojuist heb ik een TM 5.1 Hi Capa gekocht bij Bunker 501.

Ik twijfelde nog tussen deze en de TM P226 E2. Maar het feit dat als ik de P226 E2 volledig van metaal wil maken zoals in het echt ik daar nog eens tussen de 200 en 400 euro voor uit moest trekken. Dit ging mij een beetje te ver haha!

Verder heb ik geen ervaring met gas pistolen en vroeg me af wat mensen zo allemaal in hun Tokyo Marui stoppen? En dan in het specifiek de 5.1 Hi Capa?

Welk gas gebruik je?
Welke BB's gebruik je?
Welk gewicht BB's gebruik je?
Heb je verder nog tips voor onderhoud of om de prestatie te verhogen?

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden!

Groeten,

Binky Jules

gas is afhankelijk van de temp.
ikzelf heb pure propaan gekocht bij outdoor winkel en propaan adaptor bij airsoft winkel. Je moet dan 2 druppels silicone olie op de tank uitgang doen en dan de apater er op draaien. dan kun je je mags vullen. Alleen -1 graden was blijkbaar ook te koud voor propaan.
ook hoor(lees) ik veel positieve reacties over WE nulpro 3.0 en 4,0
gewicht bb is naar eigen keuze. in mijn pistool doe ik 0.28 omdat deze ook in mijn assault aa's gaan.
wet voor bb? biologisch afbreekbaar natuurlijk. Ik heb zelf Green BB als merk.

onderhoud....geen idee ik moet zelf ook nog op "cursus". Wel weet ik dat je altijd wat gas in mags moet laten om zo de rubbers goed te houden. En net als bij andere mags je bb's er uit voor behoud van je veer.

@Toothpick Ik gebruik zelf .25 Green BB dus die zouden eventueel wel kunnen dus!

Hoe zit het met dat gas in je magazijnen houden? Leeg schieten en het overige laten zitten ofzo? Of echt leeg maken en weer een beetje erin doen?

Oja weet iemand of TM 5.1 Hi Capa ook op greengas kan? Ik heb van horen zeggen dat ze dat niet trekken?

jules.cornelissen;18909 zei:
Hoe zit het met dat gas in je magazijnen houden? Leeg schieten en het overige laten zitten ofzo? Of echt leeg maken en weer een beetje erin doen?
ikzelf maak ze leeg en doe dan klein beetje green/red gas er in omdat ik zeker weet dat die goede silicone verhouding hebben. Bij mijn propaan is het niet zeker vind ik.

Gefeliciteerd met je Marui Hi Capa, één van de beste pistolen die er binnen airsoft te krijgen zijn.
Je kunt er gerust green gas insteken (dat kan in elk marui pistool overigens) maar alsjeblieft geen nuprol 3.0 of 4.0. Je kunt na upgraden of als het koud is (beneden de 10 graden) nuprol 2.0 gebruiken en 3.0 wellicht als het vriest.

.25 bb's zijn het beste gewicht om in je Hi Capa te doen, je zult met een goed afgestelde hop up net zo ver en precies schieten als menig A merk AEG out of the box.

Qua upgrades: het is een TM Hi Capa dus de sky is the limit, vrijwel elke onderdeel is door een upgrade of ander looks gevend onderdeel te vervangen.
Als je betere prestaties wilt:
- Hop up rubber en inner barrel
- Hop up kamer
- LIghtweight blowback housing
- Upgraded nozzle
Hoeft niet per se in deze volgorde en is allemaal goed zelf te doen.

Mocht je gaan denken aan sledes e.d. bedenk dan dat ook veel sledes gemaakt voor de marui MEU en 1911 ook op de hi capa passen.

Wat is het beste merk greengas dat op de markt te krijgen is trouwens?

Recentelijk de Hi capa 4.3 gekocht bij bunker501, gebruik Bioval 0.25bb`s en airsoft surgeon green gas. Nu moet ik eerlijk bekennen dat het mijn 1e replica is en ik dus geen vergelijk heb maar deze comi bevalt erg goed.
Zodra de geldbuidel het weer toe laat ga ik de tips van Oddball eens uitpluizen qua upgraden.

@Unicorn71 Ik persoonlijk ben niet van de Bioval BB's deze geven bij mij altijd dubbel stacks :(

Greenbb daarentegen werkt geweldig in mijn AEG!