Hallo. Als je hier al niet uitkomt lijkt het mij beter dat je het door iemand anders laat doen
@gambit Dit is, zoals
@kenneth1743 al aangeeft, niet een heel erg zinvol antwoord. Ik denk dat topicstarter beter zelf een inschatting kan maken van het eigen kunnen of het inschakelen van een tech als wij.
Pff ik kan wel wat sleutelen hoor als je geen antwoord kan geven reageer dan niet
Ik snap hier je frustratie om je antwoord, maar je reactie op
@gambit voegt verder ook niet heel veel toe.
Goed, on-topic dan maar weer.
Onlangs een Tokyo Marui MP5 SD6 gekocht. Maar deze schiet uit de doos maar 0,8 joule.
Ik wil deze gaan upgraden naar iig dichter bij de 1,2 joule.
Heeft iemand tips hoe dit aan te pakken. Bijvoorbeeld alleen de veer vervangen of als hij toch open is gelijk een andere piston en nozzle? Dat soort weetjes en adviezen.
Alvast bedankt.
Ik zit niet helemaal meer in de AEG's, maar heb er wel wat ervaring mee. Misschien kan ik wat nuttigs toevoegen.
Alle TM replica zijn gemaakt op de eisen die aan airsoftapparaten zijn gesteld in Japan zelf. De 0.8 joule komt o.a. daar ook door: in Japan mag een replica maar maximaal ergen rond de 0.98 joule schieten met 0.20 bb's. Verder gebruiken assault spelers in Japan maar maximaal 0.25 g BB's. Snipers mogen soms 0.28g gebruiken, maar daarna houdt het qua gewichten ook echt op.
Dat betekend direct dat TM de gehele replica op deze wetgeving heeft gebouwd. Alle internals zijn hier dan ook op afgesteld.
Theoretisch zou je door de veer in je gearbox te vervangen de replica harder kunnen laten schieten. Of de andere onderdelen dat echter ook lang volhouden, is een goede vraag. Daar heb ik niet direct een goed antwoord op en ook eigenlijk geen ervaring. Sorry.
Ondanks de lage joule waarden staan de TM replica er echter wel heel erg om bekend dat ze een hele goede range en precisie hebben. Ik zou willen voorstellen om eerst eens te kijken hoe de range je zelf bevalt en daarna pas te overwegen eventueel te gaan sleutelen aan de replica. Probeer eens goede kwaliteit 0.25g BB's. Ik heb zelf wel weer een goede ervaring met bb's van G&G, dat dan weer wel. Je hoeft niet per direct altijd iets te veranderen aan een net gekochte replica.
Verder: Heb je een NGRS replica van Tokyo Mariu gekocht? Het is goed om rekening te houden dat deze replica's door het blowback systeem wat ingewikkelder in elkaar zitten, soms ook met wat kleinere onderdelen als in andere meer 'standaard' replica's. Misschien goed om rekening mee te houden.