Tornado's

Da Fencer

Well-Known Member
26 apr 2015
97
66
Trophies
6
Bij mijn weten zijn ze (nog) niet legaal, maar heeft iemand zicht op of, zo ja wanneer, Tornado's en eventuele andere, al dan niet pyrotechnische airsoftgranaten legaal worden? Op sommige velden worden nu eindelijk ook Enola Gaye's gebruikt.. en het lijkt me een hele mooie toevoeging aan het dynamisch aspect, alsmede afname van sommige Death Zones.

Thoughts?

Ik zie het wel zitten... krijg je waarschijnlijk het gezeur dat airsoftgranaten toegestaan worden mits ze niet op echte explosieven lijken etc etc etc.
Maar zelfs dat zou ik prima vinden :P

Ze zijn er al tijden mee bezig.
En sommige velden tolereren het al wel ( Al is her nog illegaal)

Maar zal mijn hoop er voorlopig nog niet te veel op vestigen dat het snel legaal gaat worden.

Gaat nog wel paar jaar duren. Al wil ik het liefst de 40mm gistern al legaan

Zit ook vol hoop op de dag te wachten. Vind zelf die Blank Fire Grenades erg tof.

Al snap ik niet hoe het gaat met pyro, knallers zijn illegaal maar bij Unit 13: Operation Vengeance in Sittard werden ze gewoon verkocht?

Daar doelde ik dus ook op met roel.
Organisatie die ondanks het feit dat het illegaal is dit wel toestaat en daar voor verhandeld.

ik was zondag bij ghostown.
nu heb ik voor de looks een m203 voor onder me m4.
En toen was er iemand die vroeg of ik ook de shells/granaten ervoor had, ik zeg nee die zijn toch niet legaal.
Maar hij zei dat ze bij veluwe airsoft gebruikt mochten worden, een of andere versie van madbull had hij het over. Is dit zo'n grijs gebied verhaal?
Ik neem het risico niet als ik ze wil hebben vraag ik het wel eerst na bij de nabv

Even ter verduidelijking shells voor een m203, oftewel de 40mm shells zijn nog steeds verboden in Nederland. En die mogen dus ook niet bij veluwe airsoft gebruikt worden.

Het maakt ook niet uit hoe ze eruit zien. Al zijn ze paars met blauwe stippen. helaas pindakaas ze zijn niet legaal in Nederland.
De NABV is er wel voor aan het lobbyen maar dat praatje hoor ik ook al 3 jaar. Dus denk niet dat het op korte termijn legaal gaat worden.

12over12;18993 zei:
ik was zondag bij ghostown.
nu heb ik voor de looks een m203 voor onder me m4.
En toen was er iemand die vroeg of ik ook de shells/granaten ervoor had, ik zeg nee die zijn toch niet legaal.
Maar hij zei dat ze bij veluwe airsoft gebruikt mochten worden, een of andere versie van madbull had hij het over. Is dit zo'n grijs gebied verhaal?
Ik neem het risico niet als ik ze wil hebben vraag ik het wel eerst na bij de nabv

Illegaal zover ik weet alleen in België legaal

Sander;18994 zei:
Even ter verduidelijking shells voor een m203, oftewel de 40mm shells zijn nog steeds verboden in Nederland. En die mogen dus ook niet bij veluwe airsoft gebruikt worden.

Het maakt ook niet uit hoe ze eruit zien. Al zijn ze paars met blauwe stippen. helaas pindakaas ze zijn niet legaal in Nederland.
De NABV is er wel voor aan het lobbyen maar dat praatje hoor ik ook al 3 jaar. Dus denk niet dat het op korte termijn legaal gaat worden.

ja precies dat dacht ik dus ook. Ik vond het ook een raar verhaal.

Oh wauw! Wat lijkt me dat onzettend irritant als je bij Veluwe Airsoft door zon ding gepakt wordt als ze gewoon illegaal zijn X'D Lekker dan...

Gaat het dan over de Tornado's of M203 shells?

Jan;19005 zei:
Oh wauw! Wat lijkt me dat onzettend irritant als je bij Veluwe Airsoft door zon ding gepakt wordt als ze gewoon illegaal zijn X'D Lekker dan...

Gaat het dan over de Tornado's of M203 shells?

Als ik het goed begrijp gaat het bij Veluwe Airsoft over de m203, maar zijn beide in NL illegaal..

evenals Thunder B's, Thermobarics et cetera.

Oh wat zou het toch leuk zijn om die te mogen gebruiken.. volgens mij zijn ze qua reactie minder gevaarlijk dan Enola Gaye's..

In Belgie maak ik regelmatig gebruik van een Tornado en het geeft zo een voldoening kan ik je zeggen :p en het helpt je ook een stuk verder waar je normaal gesproken vast gepind blijft zitten op 1 plek.

Holycrap! Ga ik wel even checken bij Patrick! Vind het niet echt tof als ie dit toestaat aangezien het illegaal bezit promoot... :o

Rook granaten mag daar dat weet ik. Maar heb nog nooit anders gezien of aangemoedigd zien worden

Broodje aap verhalen, mag je ook bij ons vragen om bevestiging! :)

Veluwe Airsoft zet zich in voor de sport om het groter en meer uit te breiden, in Airsoft Nederland, maar dit is voor ons ook nieuw! Een Grenade launcher ter decoratie wordt toegestaan, maar shells toelaten op ons terrein, daar is niks van waar!

Oh, wacht die landmijnen zijn we vergeten! Die graven we deze week nog snel weg! :D

VAcrew;19087 zei:
Oh, wacht die landmijnen zijn we vergeten! Die graven we deze week nog snel weg! :D

Van die water landmijnen alvast de dag ervoor in graven zullen mensen heel blij van worden met dit weer. Misschien wel leuk in de zomer?

Voordat iemand er aanstoot aan mocht nemen.. @VAcrew maakte een grapje over de landmijnen.
Ook deze zijn verboden in Nederland.