Tornado's

Sander;19098 zei:
Voordat iemand er aanstoot aan mocht nemen.. @VAcrew maakte een grapje over de landmijnen.
Ook deze zijn verboden in Nederland.

Zelfs die water landmijnen die in een flitsend geel komen en alleen water spuiten?

Thanks VAcrew! Wilde het net plaatsen dat ik het gechecked had en jij dit totaal niet herkenbaar vond klinken :P

VAcrew;19086 zei:
Broodje aap verhalen, mag je ook bij ons vragen om bevestiging! :)

Veluwe Airsoft zet zich in voor de sport om het groter en meer uit te breiden, in Airsoft Nederland, maar dit is voor ons ook nieuw! Een Grenade launcher ter decoratie wordt toegestaan, maar shells toelaten op ons terrein, daar is niks van waar!

ik wilde jullie organisatie totaal niet zwart maken, sorry als dat zo over kwam.
ik wilde alleen delen dat sommige mensen er heilig van overtuigd zijn dat het wel mag en dat dat verwarring kan veroorzaken
die gast heb ik bijelkaar niet eens 2 minuten gesproken, dus ik kan jullie ook niet vertellen wie het was.
zoals ik al eerder vermeldde, vond ik het al een vaag en raar verhaal.

@Rebelattack
Zelfs de fel gele die alleen water kunnen spuiten zijn helaas verboden.
Kleur maakt in deze ook niet uit.
Ik had het graag anders gezien,dan had ik meteen een setje claymores aangeschaft. maar het is helaas niet anders.

Sander;19119 zei:
@Rebelattack
Zelfs de fel gele die alleen water kunnen spuiten zijn helaas verboden.
Kleur maakt in deze ook niet uit.
Ik had het graag anders gezien,dan had ik meteen een setje claymores aangeschaft. maar het is helaas niet anders.

Jammer want die dingen zijn nog wel leuk om te gebruiken in de zomer als boobytraps voor het verdedigende team. Kun je ook meteen zien wie er gehit is of niet :).

12over12;19111 zei:
VAcrew;19086 zei:
Broodje aap verhalen, mag je ook bij ons vragen om bevestiging! :)

Veluwe Airsoft zet zich in voor de sport om het groter en meer uit te breiden, in Airsoft Nederland, maar dit is voor ons ook nieuw! Een Grenade launcher ter decoratie wordt toegestaan, maar shells toelaten op ons terrein, daar is niks van waar!

ik wilde jullie organisatie totaal niet zwart maken, sorry als dat zo over kwam.
ik wilde alleen delen dat sommige mensen er heilig van overtuigd zijn dat het wel mag en dat dat verwarring kan veroorzaken
die gast heb ik bijelkaar niet eens 2 minuten gesproken, dus ik kan jullie ook niet vertellen wie het was.
zoals ik al eerder vermeldde, vond ik het al een vaag en raar verhaal.

Daarom zijn we blij, dat we deze verhalen al in het begin stadium kunnen plat leggen!

@Rebelattack in de zomer loop ik bij 30 graden graag door een veld van die dingen xD

Waarom is het eigenlijk niet toegestaan ? In engeland,
duitsland en oostenrijk mag je wel op veschillende locaties granaten en claymores gebruiken, kunnen we niet n petitie ofso starten ? :smile:

yannick-hurks;19133 zei:
Waarom is het eigenlijk niet toegestaan ? In engeland,
duitsland en oostenrijk mag je wel op veschillende locaties granaten en claymores gebruiken, kunnen we niet n petitie ofso starten ? :smile:

Succes zoals te zien is de NABV er ook al een paar jaar mee bezig, dus ik ga er niet van uit dat ze opeens wel gaan luisteren naar een petitie. Omdat het in een ander land mag is het niet logisch dat het hier wel zou mogen, maar ik ken de regels niet dacht dat het te maken heeft met het eruit zien als een explosief daarom mag een M203 dus wel op een replica maar de granaten zelf niet.

Wat rebelattack zegt klopt. De (echte en replica) 40mm granaten, tornado's, BFG's e.d. vallen onder een andere categorie van de wapenwet (die van de explosieven) dan onze AA's en vallen daardoor ook buiten de vrijstelling die we voor onze AA's genieten. Ik meen dat de NABV toentertijd wel heeft gevraagd om ook deze zaken vrij te stellen maar dat vondt de minister/staatssecretaris toen niet nodig en/of noodzakelijk voor ons om onze hobby te kunnen uitoefenen