Tracers overdag zonder unit

bvdzeeuw

Well-Known Member
7 jun 2015
852
487
Trophies
18
Ik had ergens gelezen dat iemand 10 tracer bb's als eerste in zijn mag doet om te kunnen "zien" wanneer zijn mag leeg is.

Hoe goed zie je dit overdag? Bv oranje tracers zodat je weet als je die ziet vliegen dat je moet herladen.

Waarschijnlijk zie je het wel door het felle licht aan het begin, maar dit ligt denk ik ook aan de achtergrond waar je het in weg schiet, met veel groen in de achtergrond is het waarschijnlijk slecht te zien, maar ik weet het niet zeker dus ik lees ook graag of er mensen zijn die het hebben uitgeprobeerd :D.

Ik snap het idee. En opzich leuk voor indoor. Maar mijn broer deed hetzelfde indoor met zijn AEG. Gewoon een bak met mengelmoes Bbs (tracers en non tracer) . Dat je af en toe een idee krijgt dat je ook weet waar je schiet.

Echter bleek in het licht, dat de trace bbs veel meer of minder hop nodig hadden. En was het mengen van verschillende bbs dus totaal niet verstandig.

Voor de laatste BB zou ik het wel overwegen. Deze kan je net redden maar kan je ook duidelijkheid geven over de mag status. Echter hoor ik het verschil met of zonder bbs schieten ook wel, dus zou ik het niet doen.

In het begin van mijn airsoft carrière heb ik dit ook overwogen. Of overwogen om bbs te kleuren.

Nu in bezit van ptw met bolt catch dus niet meer nodig.

Zou puur gaan om de laatste paar. Het verschil is duidelijk te horen ja. Maar dit zou het leeg raken van.een mag dus moeten voorkomen

Gebruik zelf open blasters maar zoek inderdaad een goede gekleurde BB voor de laatste 4 BBs en dan 4 in het midden.

Ik ben juist op zoek naar wat de gast in het filmpje heeft. Een soort bbcounter, hoeveel je al geschoten hebt. Zit je ook niet te kutten met verschillende bb's in 1 magazijn.

Ik snap het idee. En opzich leuk voor indoor. Maar mijn broer deed hetzelfde indoor met zijn AEG. Gewoon een bak met mengelmoes Bbs (tracers en non tracer) . Dat je af en toe een idee krijgt dat je ook weet waar je schiet.

Echter bleek in het licht, dat de trace bbs veel meer of minder hop nodig hadden. En was het mengen van verschillende bbs dus totaal niet verstandig.

Voor de laatste BB zou ik het wel overwegen. Deze kan je net redden maar kan je ook duidelijkheid geven over de mag status. Echter hoor ik het verschil met of zonder bbs schieten ook wel, dus zou ik het niet doen.

Hmm ik zat er zelf dus ook over na te denken om voor indoor een mix te doen van non-tracers en groene tracers BB's met 10 rode tracers als eerste in het magazijn. Hierdoor zou je dus om de zoveel BB's een groene tracer hebben die aangeeft waar je schiet en zie je door middel van de rode tracers dat je magazijn bijna leeg is.

Om het sneller opgaan van een bepaalde kleur te voorkomen zou ik om de skrim het rode met het groene gaan afwisselen. Het is dus even de vraag of het mixen van de tracers met non tracers wel zo verstandig is en of ik niet gewoon moet gaan spelen met alleen maar tracers. :rolleyes:

enigste probleem met de tracer bb's is volgens mij dat het geen bio bb's zijn (correct me if i'm wrong).

Met highcap hoor je het aan het gerammel. Anders bb's tellen. Bij mijn gbb L85 is het gedoseerd schieten enndan merk je vanzelf als hij leeg is en dan snel wisselen.

Ascu mosfet met ascu hop up, dan krijg je een piepje als er geen bb's meer komen..
Weet eigenlijk niet zeker maar volgens mij kan je dan ook niet meer droog schieten
de hop up nooit getest dus geen idee wat hiervan de kwaliteit is