Uiteraard ook hier even voorstellen ...

Bravo-Oscar-Zulu

New Member
28 apr 2018
2
4
Trophies
2
Hallo,

Ik heb mijzelf op dit forum geregistreerd om mij eens te kijken of Airsoft iets voor mij kan zijn.
Nu had ik al wel eerder van airsoft gehoord, maar door onwetendheid beschouwde ik het eigenlijk altijd als een kinderspelletje en waren de gebruikte "apparaten" niets meer dan inferieure luchtbuksen
icon_e_surprised.gif

Na afgelopen tijd aardig wat filmpjes op YT gekeken te hebben ben ik eerlijk gezegd toch aardig enthousiast geworden
icon_mrgreen.gif

Tot op heden waren al mijn interesses eigenlijk redelijk indivudialistich (radioamateurisme, schietsport, geocachen) en was nu eigenlijk eens op zoek naar iets aktiefs dat je in teamverband kunt uitoefenen.
Daarom ben ik eigenlijk erg benieuwd of er hier in de buurt teams zijn die eventueel (bij een goede "klik",uiteraard) openstaan voor nieuwe spelers.
Mijn woonplaats is Bergen op Zoom. Dit ligt in West Brabant en ligt vlak aan de grens van Zeeland en België.

Verder ben ik ook alweer 42 jaartjes oud en ben erg benieuw of dan al een echte dino ben in de airsoft of wellicht dit nog wel te doen is.

Voorlopige status:
NABV lidmaatschap : geen
VOG : verlopen

Met vriendelijke groeten,

• Leuk
Waarderingen: Jan
Welkom. Een dino ben je nog zeker niet. Hou de skirm pagina in gaten of er een skirm is waar je eventueel aan mee wilt doen en er is waarschijnlijk wel iemand berijd je als introducé mee te nemen. Andere optie is aanmelden op een veld of indoor plaats waar je huurkits krijgt en gewoon gaan (zo is mijn eerste ervaring ook gegaan, was meteen verkocht, nabv pas gehaald en dan replica en wat basis gear.)

Welkom! Je bent nooit te oud om te starten met airsoft! :)

En geocachen is ook wel een gave hobby! Wat voor dingen heb je daarmee al gevonden?

Verder over de youtube filmpjes over Airsoft moet je opletten dat vooral onze grote sniper vrienden niet realistisch beeld geven, dus let hier op. (Koop niet meteen een sniper ;))

Bedankt voor de reacties, mensen !

@ THR33KINGZ
Zoiets was ik inderdaad van plan. Wel ga ik alvast voor een goede bril en evt een masker kijken.

@ Martinolie4
Dan ben ik in ieder geval niet de oudste, haha. Maiden fan ?!

@NielsHoffland
Geo-cachen is inderdaad best leuk hoor. Echter het enige wat wij gevonden hebben zijn geo-caches.
Echter wel in alle verschillende soorten en maten en op de meest uiteenlopende plaatsen.
Wellicht dat geo-cachen zelfs wel te combineren is met airsoft, dus werken met coordinaten om dingen te vinden en/of uit te schakelen.
Maar ook dat zal waarschijnlijk al lang zo gebeuren / gedaan zijn :D

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen; dat het "snipergebeuren" wel het eerste was wat mijn interesse trok.
Dit komt met name door het feit ik in het verleden veel met kkg en lucht geschoten heb.
En met name met lucht op diverse afstanden en daarbij gebruik makend van de milldots voor een goede holdover/under.
Later las ik inderdaad dat je beter het "sniperen" kunt bewaren voor als je meer inzicht hebt vergaard mbt het tactische gebeuren.

Aan het lucht gebeuren heb ik overigens nog wel een Chrony overgehouden, dus als iemand iets gemeten wil hebben in Bergen op Zoom; is dat geen probleem !

Nogmaals bedankt voor de reacties,mensen ;) !

Welkom!

Op een blauwe maandag heb ik ook een keer ge-geocached. Best grappig om te doen haha.

Als je op de grens van Zeeland woont heb je wel geluk met de Belgische locaties die dan lekker in de buurt zijn!

Ik denk dat je blij verrast zal zijn: er lopen echt wel oudere mensen rond op het airsoftveld. Welkom op het forum!

Welkom. En maak je geen zorgen, ik ken spelers van 60+ dus oud ben je nog niet.