Umarex Walther PPQ m2

KettingKast

New Member
17 aug 2020
4
0
Trophies
1
Goeie dag,

Vandaag tijdens test schieten opeens flinke pech met m'n ppq replica. De trekker werkte niet meer, niet wanneer die de volgende bb laadde en ook niet toen ik de slede handmatig bediende.

Nou is een umarex walther ppq m2 geen gecompliceerde replica en dus even uit elkaar gehaald. Bleek in de lower receiver 2 stukjes aluminium afgebroken te zijn. Met een klein beetje solderen de stukjes er weer aangemaakt, 1 keer schieten en het rammelde alweer in de lower receiver.

Mijn vraag: weet iemand waar ik een complete lower receiver kan kopen?
En waar passen magazijnen van een walther ppq m2 nog meer in?

Gaat dus om een (VFC) Walther PPQ M2 Metal GBB.

Welke stukjes zijn er precies afgebroken?
Misschien is het een onderdeel dat los te krijgen is.

nx_ppq_exploded.JPG

Magazijnen van de VFC PPQ passen volgens mij nergens anders in.

• Leuk
Waarderingen: KettingKast
7wvw0hhp.jpg

Bij de bovenste is een klein haakje afgebroken die de veer op zijn plek houdt. Grijs/zilverkleurige onderdeel er rechts naast heeft ook een scheurtje, die zou ik gelijk ook vervangen. Wellicht is de complete housing ergens te koop?
Heb me scheel gezocht op Google zonder resultaat helaas

Laatst bewerkt:
Ik hoor regelmatig dat mensen voor vfc onderdelen contact opnemen met vfc zelf.

Ik zocht een complete hammer assembly, nergens te vinden. Nu idd op advies van jou en andere vfc mailen over desbetreffende onderdeel. Dank voor de reactie

Ja je zal dat andere onderdeel bij VFC moeten bestellen. Persoonlijk zal ik bij een gebroken onderdeel wel meteen een variant van staal als vervanging nemen (indien beschikbaar), omdat het anders binnenkort weer breekt :) Vandaar de link naar WGCshop.

Overigens wel gek dat die onderdelen kapot zijn, ik heb dat nog nooit meegemaakt..

• Leuk
Waarderingen: KettingKast
Ik heb persoonlijk goede ervaringen met direct mail contact met VFC/WGCShop: ze reageren niet supersnel (kan een week overheen gaan en hun Engels is niet fantastisch), maar ze reageren altijd. Niet alles is te vinden op de website, maar je kunt wel alles bestellen. Betalen kan geloof ik met PayPal of credit card.

• Leuk
Waarderingen: KettingKast en lj.nl