Uniform KMar

Ik heb juist weer geleerd ooit bij geschiedenis dat toen de scherpschutter steeds vaker voor begon te komen rond de 18e/19e eeuw dat het hele erge visuele verschil tussen officieren en normale soldaten terug gedraaid werd, omdat officieren steeds afgeknald werden toen het gevecht nog maar net begonnen was. En ik nam eigenlijk zelf aan dat dit blijven hangen was.
Maar kennelijk zijn er wel rangen aanwezig alleen niet zo zichtbaar gedragen op de schouders als bij het normale uniform.

Tijdens WOII waren het vooral de hogere rangen die vaak geen gevechtsfunctie hadden, die dit op de helm / pet aangaven. Die officieren kwamen na het gevecht inspecteren en dan is de kans op een sluipschutter een stuk kleiner. Tevens zijn er weinig echte sluipschutters geweest zoals we ze nu kennen. Er waren geen geweren die op 1000 meter iemand konden raken maar gewone soldaten die goed konden schieten.
 
Ik zie verschillende geluiden ook in dit topic langskomen. Ik ben dan inderdaad wel van mening nu dat ik de epauletten van mijn vader beter thuis zou kunnen laten. Zijn baret zou ik toch graag wel blijven dragen. Voor degene die zeggen dat dit niet klopt moeten toch de topictitel nog even nakijken. Het gaat hier om KMar die veelvuldig in GVT de baret dragen. Om mijn schouders toch een beetje opvulling te geven zat ik te denken om hier dan volledig zwarte epauletten op te doen. Deze zijn dan officieel voor Marechaussee 4de klas oftewel een rekruut. Dit is in mijn ogen niet iets wat heel zwaar onder een verdien prestatie valt. Ik hoop dat dat bij iedereen geaccepteerd kan worden. Ook vanuit deze gedachtegang. Laten we de discussie wel zo veel mogelijk ontopic houden
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick
Dat je goede bedoelingen hebt is duidelijk. Maar ons dat mededelen is 1 ding, maar als je straks op grote velden speelt zoals Dark Forest of Balls and Arrows heb je zo 200 man die die context niet kennen. Hou daar wel rekening mee.
 
Misschien was mijn formulering dan niet helemaal goed. Mijn excuus. Mijn laatste bericht was echt als voorstel opgesteld waar ik om jullie mening vraag. Nogmaals excuus als dat niet in eerste opzicht duidelijk was.