Upgraden barrel en bucking

15 jul 2019
21
6
Trophies
3
Beste allen,

Ik zou graag mijn umarex VFC hk416D upgraden. Aangezien ik dit rustig aan wil doen zou ik graag eerst een nieuwe prometheus 6.03 precision barel en prometheus bucking installeren.

Na een poos zou ik dan de hopup willen veranderen.

Wat ik voornamelijk zoek is wat meer precisie en wat extra range. Deze is out of the box aardig goed alleen zou iemand graag willen outrangen.

Wat is jullie mening over de volgorde. Heeft dit zin?

Groeten Hans
 
Laatst bewerkt:
Hop up kamer heeft niet zo'n zin, die van VFC en van stock style bucking naar andere stock style bucking heeft minder nut tov naar een flat hop gaan.
 
Hop up kamer heeft niet zo'n zin, die van VFC en van stock style bucking naar andere stock style bucking heeft minder nut tov naar een flat hop gaan.

Dus als ik het goed begrijp kan ik beter de prometheus barrel en prometheus purple bucking icm met een flathop doen. En dan de hopup van VFC laten voor wat hij is?
 
Een flat hop betekent of de prometheus purple flat hoppen of een andere bucking. Je moet dan niet de flat nub vergeten. Ja hop up unit zou ik zo laten.
 
Een flat hop betekent of de prometheus purple flat hoppen of een andere bucking. Je moet dan niet de flat nub vergeten. Ja hop up unit zou ik zo laten.

Yes idd.

dan wordt het :

Prommy barrel 6.03
Prommy purple bucking (deze afschuren)
Firefly nub
standaard hopup van VFC

Wat zal de winst zijn denk je die ik er mee zal bereiken?

Dankje!
 
Gistermiddag het spul proberen te installeren alleen past de prommy purple buckin niet in de standaard VFC hopup. Deze was net wat te dik.

Heb nu bij de originele bucking vlak gemaakt en deze dus gebruikt als flathop.
Prowin hopup is besteld en zodra deze binnen is alles maar weer een keer passen.

Met de standaard bucking merk ik wel al verschil dat hij veel strakker schiet.(bb blijft langer vlak voordat hij neerkomt)
 
Raar dat je zegt dat je de prommy purple niet in de standaard VFC hop-up krijgt. Ik heb namelijk exact hetzelfde in mijn H&K M27 (gemaakt door VFC) waar gewoon nog een standaard VFC hop-up in zit, maar wel een prommy purple met een prometheus flat hop tensioner. Dat de prommy purple iets dikker is dan je standaard bucking is op zich logisch, aangezien de prommy purple je een betere airseal zou moeten geven ten opzichte van de standaard bucking.

Heb je al geprobeerd de bucking te voorzien van wat silicone en vervolgens geprobeerd je hop-up in te krijgen? Dat het een beetje stroef gaat zou kunnen komen i.v.m. de betere airseal.
 
Raar dat je zegt dat je de prommy purple niet in de standaard VFC hop-up krijgt. Ik heb namelijk exact hetzelfde in mijn H&K M27 (gemaakt door VFC) waar gewoon nog een standaard VFC hop-up in zit, maar wel een prommy purple met een prometheus flat hop tensioner. Dat de prommy purple iets dikker is dan je standaard bucking is op zich logisch, aangezien de prommy purple je een betere airseal zou moeten geven ten opzichte van de standaard bucking.

Heb je al geprobeerd de bucking te voorzien van wat silicone en vervolgens geprobeerd je hop-up in te krijgen? Dat het een beetje stroef gaat zou kunnen komen i.v.m. de betere airseal.


Ik heb het inderdaad geprobeerd met silicone. De bucking rekte zover uit dat de nokjes in de prommy barrel niet meer zichtbaar waren. (nokjes waar de C-clip in valt) en om hem zover te krijgen was al flink werken. Dit ging al niet zomaar.

Nu kan ik de bucking wel een randje afknippen maar als hij zo oprekt weet ik niet welke vervorming ik in de hopup krijg en dit is natuurlijk niet de weg.

Ik verwacht dat ik dan toch een net iets andere hopup heb dan jij.

Wellicht heb ik de bucking zelfs al verknalt. Misschien toch maar een nieuwe bestellen
 

Bijlagen

  • hopup.jpg
    hopup.jpg
    586,2 KB · Weergaven: 388
En als je de prommy barrel vergelijkt met de barrel die eruit is gekomen (stock barrel) zitten de nokjes dan op exact dezelfde plek? Zou kunnen dat je prommy barrel de nokjes op een net iets andere plek hebben bedacht, waardoor je nu genoodzaakt bent om toch een klein randje van je bucking af te knippen om zo te zorgen dat je C-clip er in kan vallen.

Daarnaast kan je aardig hardhandig omgaan met een bucking voordat deze echt niet meer bruikbaar is hoor (dit is naar mijn eigen ervaring!) dus ik ga er niet vanuit dat je nu al een nieuwe bucking hoeft te bestellen.
 
En als je de prommy barrel vergelijkt met de barrel die eruit is gekomen (stock barrel) zitten de nokjes dan op exact dezelfde plek? Zou kunnen dat je prommy barrel de nokjes op een net iets andere plek hebben bedacht, waardoor je nu genoodzaakt bent om toch een klein randje van je bucking af te knippen om zo te zorgen dat je C-clip er in kan vallen.

Nee die zitten op dezelfde plek. Maar wil niet graag m’n bucking afknippen. Als die zo gespannen staat lijkt mij dat ook niet juist. En wellicht niet alleen gespannen maar ook gedraaid.
Zoals je kan zien op de foto in vorig bericht komt de bucking op de plek waar de c-clip komt te zitten dus kan hem sowieso niet vast klikken.

Wacht even de prowin af. Kijken of dat beter past.
 
Ik bedoelde inderdaad niet dat je in je bucking moet gaan knippen wanneer deze zo gespannen staat (en wellicht ook gedraaid zit). Ik zie inderdaad op de foto die je hebt toegevoegd dat de bucking nu over de C-clips heen komt, wat inderdaad niet de bedoeling zou moeten zijn.

Ben benieuwd of je Prowin dit gaat oplossen!
 
Prowin raadt ik nooit meer aan teveel problemen mee bij andere en mezelf. Ik vind het ook bijzonder dat hij niet past. Ik hoop dat een andere hop up het oplost.
 
Waarom raad je ze niet aan als ik vragen mag?

Omdat ze een tijdje geleden drastisch in kwaliteit zijn afgenomen doordat ze ipv volledige CNC nu alleen nog de afwerking middels CNC doen. Voor de rest zijn de units een drama qua compatibiliteit, niet elke bucking werkt en feed goed en daardoor zie je een hoop topics op forums en tech pagina's langs komen van mensen die er problemen mee hebben. Sure rotary is fijn, maar de afweging tov een lonex die met alles werkt en een toch wel betere afwerking heeft is dan wel snel gemaakt voor mij.
 
Omdat ze een tijdje geleden drastisch in kwaliteit zijn afgenomen doordat ze ipv volledige CNC nu alleen nog de afwerking middels CNC doen. Voor de rest zijn de units een drama qua compatibiliteit, niet elke bucking werkt en feed goed en daardoor zie je een hoop topics op forums en tech pagina's langs komen van mensen die er problemen mee hebben. Sure rotary is fijn, maar de afweging tov een lonex die met alles werkt en een toch wel betere afwerking heeft is dan wel snel gemaakt voor mij.

Thanx voor de tip. Hij is nu eenmaal besteld dus ik ga het gewoon proberen. Heb hem van iemand die een airsoft doctor wordt genoemd. Deze is volgens zeggen getest en zou geen problemen moeten hebben. Zag dat de lonex niet duur is €29,95???

Dus mocht de prowin niks zijn dan bestel ik de lonex.
 
Ik bedoelde inderdaad niet dat je in je bucking moet gaan knippen wanneer deze zo gespannen staat (en wellicht ook gedraaid zit). Ik zie inderdaad op de foto die je hebt toegevoegd dat de bucking nu over de C-clips heen komt, wat inderdaad niet de bedoeling zou moeten zijn.

Ben benieuwd of je Prowin dit gaat oplossen!

Yes, de prowin past perfect. Nu dus de volgende setup:

Prowin hopup
Firefly bucking
Prometheus purple bucking
Prometheus 6.03 precision barrel

Moet zeggen zover ik t in de schemer kon testen. Hij schiet echt vlijmscherp nu.
Verbetering in range(lastig te schatten maar denk dat ik de 50/55 meter wel haal)
Bij het op targets schieten had hij een hele kleine spreiding. En was hij eens stuk accurater.

Denk dat mijn doel gehaald is. Voorlopig weer even klaar(moet m’n eerste echte skirm met eigen gear nog meemaken)

Na de skirm maar weer eens bekijken wat ik nog mis:)

Dank allen voor jullie hulp.

@rebbelattack: de prowin feed tot nu toe erg goed. Was zoals ik al zei een licht gebruikte welke van de goede serie was. Heb nu circa 300 bb’s geschoten. Tot op heden geen misfeed gehad. Annyway mocht ik problemen krijgen met feeden dan wordt het de lonex!