Upgraden G&G FireHawk

michielvdz

Well-Known Member
11 jul 2017
148
224
Trophies
13
Hi all,

Ik heb nu sinds een maand of 2 een G&G FireHawk thuis liggen. Nu heb ik aan de buitenkant al het nodige vervangen waardoor hij (bijna) niet meer het uiterlijk heeft van een standaard FireHawk.

IMG_20170528_124257_zpsgoy0fclt.jpg


Nu wil ik echter voorzichtig aan beginnen met wat kleine internal upgrades en vraag ik me af wat ik het beste kan doen en wat het me het meeste gaat opleveren. Ik ben hier vaak de 80/20 regel tegen gekomen waarbij je voor 20% van de kosten 80% van de improvement kan realiseren. Wat adviseren jullie mij hierin? Wat zijn de kosten waar ik aan moet denken, waar kan ik het het beste halen pricewise gezien etc?

Daar ik 2 linkerhanden heb en best wel huiverig ben wat betreft het uit elkaar halen van de replica ben ik op zoek naar iemand in de regio Zuid-Holland die me wil bij staan met tips. ;)
 
E.e.a. is sterk afhankelijk van wat je wil bereiken...

Wil je meer range? Dan is het vervangen van je bucking en nub voor een flat hop een simpele, snelle en goedkope upgrade.

Is je FPS "te laag"? Dat kan een airseal probleem zijn, maar het kan ook heel simpel zijn er je duwt er alleen een andere veer in.

Merk je dat je FPS niet constant is? Dan kan het te maken hebben met je airseal. Dit kan eigenlijk uit heel je replica komen, dus dan moet je al snel wat meer uit elkaar halen.

Wil je naar een 11.1 lipo? Dan is het verstandig om je AOE te corrigeren en je shimming goed te hebben.

Eventueel wil ik je best helpen hoor, om eerlijk te zijn is het allemaal niet zo heel spannend om een V2 uit elkaar te halen (en uiteraard weer terug in elkaar te zetten :)). Alleen ik kom niet uit Zuid-Holland, maar uit Tiel (Gelderland). Eventueel zouden we dat zelfs in het NAC (Geldermalsen) kunnen doen...

Groet,
Peter

kleine aanvulling, onlangs heb ik de G&G CM16 SRL van een maatje van mij ff open gehad om de AOE te corrigeren en van binnen was hij eigenlijk best wel heel goed. Als je niet naar 11.1 lipo's wilt zou je er in eerste instantie niks aan hoeven te doen en intern pas aanpakken als hij toch onderhoud nodig heeft...

Verder heb ik bij die replica een flat hop (Modify), nieuwe hop up unit (Lonex) en presission barrel (Modify 6,03) erin gezet. Hij schiet met een 7,4 lipo en dat gaat als een trein!
 
Laatst bewerkt:
Prety much wat peter zegt, heb eerst een doel (wat je wil verbeteren) en budget voor ogen en dan pas kan je goed in zien wat je precies wil vervangen.

Enigste wat ik wil toevoegen is dat een mosfet nodig is bij een 11.1V, maar deze in principe altijd wel fijn is om te hebben.
 
Sorry, dat was natuurlijk wel even zo handig om te vermelden. :-)
Het initiële doel zal het verbeteren van de range zijn. Budget ligt rond de 75 tot maximaal 100 euro.
 
Als het range is zou ik er in ieder geval een flat hop in doen (setje van Modify €12,50).

Daarnaast kan je eventueel je hup up unit vervangen (Lonex €25,-) en eventueel een presission barrel (€35,-)

Past allemaal netjes binnen budget en je krijgt meer range en accuratesse.

Installeren is niet veel werk en je gearbox hoeft niet open...

Groet,
Peter
 
Modify en Lonex dus. :cool:

Iemand enig idee welke precission barrel het beste zou zijn voor de FireHawk gezien zijn geringe lengte?

*8mm gearbox
*FPS: 330-370FPS
*Inner Barrel: 120 mm x 6,04mm

Ik heb er op dit moment een silencer op zitten maar deze wissel ik bij CQB games weer af met een flashhider.

Heb even gezocht naar Modify flat hop en Lonex m4 hop up maar ik krijg meerdere varianten. Iemand misschien een link naar de juiste producten die ik moet hebben?
 
http://www.com-bat.nl/bucking/977-modify-flat-hop-up-bucking-for-025g-or-above-4713070000000.html

http://www.com-bat.nl/unit/799-lonex-hop-up-kamer-voor-m4-series.html

http://www.com-bat.nl/innerbarrels/...barrel-141-mm-for-mp5k-pdw-4713070000000.html (Moet je alleen ff goed kijken of dat extra stukje past... anders kunnen ze hem daar ook precies op de gewenste lengte maken voor je!)

Groet,
Peter

P.s. als je ze lief aankijkt zetten ze het waarschijnlijk allemaal ook wel voor je in elkaar mocht je dat zelf niet zien zitten (is 5min. werk :))
 
  • Leuk
Waarderingen: michielvdz
Ik ben meer fan van de maple leaf bucking en nub of je kan gewoon de stock G&G green flat hoppen en een flat nub bestellen of maken. Ondanks dat de lonex hop up chamber een hele goede is zie ik het nut er niet van als de stock G&G unit ook gewoon meer dan prima is.
 
  • Leuk
Waarderingen: michielvdz
http://www.com-bat.nl/innerbarrels/...barrel-141-mm-for-mp5k-pdw-4713070000000.html (Moet je alleen ff goed kijken of dat extra stukje past... anders kunnen ze hem daar ook precies op de gewenste lengte maken voor je!)

P.s. als je ze lief aankijkt zetten ze het waarschijnlijk allemaal ook wel voor je in elkaar mocht je dat zelf niet zien zitten (is 5min. werk :))

Ik ga even contact met ze opnemen met de vraag of ik er een keer voor bij ze kan langs rijden. :-)

Dat kleine stukje extra moet geen probleem zijn want er zit een madbull 2inch barrel extension op. Dit ivm de originele amplifier die half in de handguard begon.
 
Zo.... daar zijn we weer! Een flink aantal maanden later ben ik nu echt van plan om mijn FireHawk te upgraden en heb ik jullie hulp weer nodig. :)

Mijn wensen: meer range, meer accuracy en een betere / snellere trigger response.

Gearbox (grote beurt)
Shimmen
AOE
Vervangen factory grease
Airseal controle

Range + Accuracy:
Lonex M4 Hop up Chamber
Modify Flat hop (0,25 of hoger)
Modify 6.03 Precision Barrel 141mm

Trigger Response:
SHS 16:1 gears
Piston (metal teeth)

Mosfet:
Titan V2 Rear wired

De G&G FireHawk komt standaard met een Titian 35k motor en die zitten tussen speed en torgue in.
Die zou dus met gemak de 16:1 gearset aan moeten kunnen.

Mijn vragen:
  1. Is een piston (metal teeth) aan te raden? Zo ja welk merk adviseren jullie dan?
  2. Is het niet hoeven vervangen van de G&G stock motor de juiste keuze?
  3. Zijn er nog andere belangrijke zaken waar ik rekening mee moet houden of wat ook mogelijk vervangen moet worden?
  4. Hebben jullie mogelijk nog een advies wat betreft een van mijn voorgestelde artikelen wat beter zou zijn?
Alvast bedankt! :cool:
 
Laatst bewerkt:
1) geen must maar wel als je 11.1V wil draaien zonder te veel slijtage. SHS, CYMA, volgens mij zijn er niet super veel andere merken die een goede full metal rack piston maken. Pistonhead is iets anders.
2) Dunno, ligt eraan is het een neodymium can? What is de RPM/TPA?
3) Ik zou zelf kijken naar andere opties als modify qua barrel, coated barrels zijn niet zo heel super.
4) I mean de trigger response kan nog wel sneller als 16:1 en daarbij werkt een meer torque motor beter voor trigger response dan een balanced motor.
 
  • Leuk
Waarderingen: michielvdz
Ik heb even verder rond gekeken en ik heb besloten om toch voor een andere motor te gaan. Daarnaast zal het een Prometheus barrel gaan worden.

Mijn lijstje qua gearbox ziet er op dit moment als volgend uit:
  • SHS High Torgue motor (long)
  • SHS 13:1 High Speed gears (juist of andere gear ratio geadviseerd?)
  • SHS Piston & Alu Pistonhead Set with 15 steel teeths
  • SHS Alu Cylinderhead with cushion pad
  • SHS Metal spring guide with ball bearing
  • SHS Alu Air Seal nozle
  • SHS Shim set
@Rebelattack Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
 
Laatst bewerkt:
Alu piston head zijn okey maar niet echt nodig, PME dus M120 en short stroken met 2-3 tanden voor de FPS, gearbox radiusen, AOE corrigeren, oh en neem aan dat er nog steeds de Titan in komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: michielvdz
Ok, hier praat je dus Chinees voor mij. :oops::D

Denk dat het eerste wel duidelijk is. PME is pre mature engagment en houd in dat de tandwielen sneller draaien als dat de piston weer naar voren is geschoten en deze in zijn voorwaartse beweging raakt, dat wil je niet en moet je dus voorkomen door een combinatie van een sterkere veer en short stroken. Short stroken is dan weer het weg halen van tanden op de sector gear aan de pick up kan (de kant waar het palletje zit voor de tappet plate) zodat de piston sneller wordt los gelaten en om dan de FPS weer goed te krijgen kan je een sterkere veer installeren. Gearbox radiusen ofwel een fillet aan brengen is het zorgen dat de voorkant van de gearbox een ronde afwerking heeft ipv een hoekige dit is beter voor het afvoeren van de stress die hij ontvangt van de piston.
 
  • Leuk
Waarderingen: michielvdz