Upgraden TM MK23

Recros

Well-Known Member
8 mei 2019
131
52
Trophies
11
Hallo allen,

Ik wil binnenkort een TM MK23 halen en zelf gaan upgraden. Daarbij heb ik wat research gedaan om internet welke upgrades ik nou precies moet halen, maar ik zie door het bomen het bos niet meer. Tevens ben ik ook lid geworden van de FB groep van MK23 houders. Daar wordt ook veel advies gegeven, maar ik weet niet of die altijd even goed zijn aangezien de verschillende joule regels in de landen.
Daarnaast wordt dit de eerste replica die ik zelf ga upgraden, dus gebruiksvriendelijke upgrades/tips zijn ook welkom!

Maple leaf autobot bucking 50?

Maple leaf barrel crazyjet, maar hoe lang?

Hadron designs TDC dust cover, single of dual screw?

Hadron designs I key of fang plate?

150mm cj barrel. Skirmshop verkoopt er 1 met de specifieke groeven zodat je niet de hopup kamer hoeft aan te passen.
Hadron design h plate
Hadron m-tdc. Zelf vind ik de single screw prettiger. Heb ook de dual screw.
TNT vsr trhop 50graden.
180% wiitech nozle return spring.

Hiermee zit je afhankelijk van het gebruikte gas en weer omstandigheden en bb gewicht tussen de 0.9 en 1.1j.

Je moet alleen de outerbarrel doorboren omdat de cj er een klein stukje doorheen komt.

• Leuk
Waarderingen: Recros
Idd, de outer barrel is te smal voor de CJ barrel. Die moet je nog even iets wijder boren met 8mm en dan rustig bijvijlen of met de boor wat rondgaan. Je hebt 8,25 mm nodig namelijk, dan past je barrel er door.

Let er trouwens op dat TM 'overflow' valves heeft, dat je green of low-powered gas gebruikt. Anders loopt je gas gelijk uit de overflow (vanwege Japanse regels max 0.9J), dus geen red/black gas

• Leuk
Waarderingen: Recros
Idd, de outer barrel is te smal voor de CJ barrel. Die moet je nog even iets wijder boren met 8mm en dan rustig bijvijlen of met de boor wat rondgaan. Je hebt 8,25 mm nodig namelijk, dan past je barrel er door.

Let er trouwens op dat TM 'overflow' valves heeft, dat je green of low-powered gas gebruikt. Anders loopt je gas gelijk uit de overflow (vanwege Japanse regels max 0.9J), dus geen red/black gas

Dan zal ik even ander gas gaan halen. Daarnaast heb ik gehoord dat sommige het aanraden om STTI magazijnen te gebruiken i.p.v. de TM magazijnen, hebben jullie hier ervaring mee?
Daarnaast halen jullie het hop up wieltje eruit of laten jullie die zitten? Want volgens mij heeft die geen nut na het upgraden.

Dan zal ik even ander gas gaan halen. Daarnaast heb ik gehoord dat sommige het aanraden om STTI magazijnen te gebruiken i.p.v. de TM magazijnen, hebben jullie hier ervaring mee?
Daarnaast halen jullie het hop up wieltje eruit of laten jullie die zitten? Want volgens mij heeft die geen nut na het upgraden.

Hopup wiel eruit halen. Stti magazijnen en andere clone magazijnen zijn kut. Gewoon voor tm gaan. En evt de overflow valve dicht smeren met epoxy.

Kwa upgrades zit je goed, heb zelf 2 tm mk23 in mijn bezit en beide met hadron tdc cover, ML autobot 50°, h-plaat en een met 150mm crazyjet (andere mk heeft 220mm barrel).

De mags stti kan je gebruiken, alleen zoals aangegevdn zijn ze ruk. Om dit probleem te verhelpen zou je tm feedlips erop kunnen zetten als je eraan kan komen (de meeste shops waar ze in stock zijn zijn ze zo weer verkocht). Of je moet de tm mags kopen en ze modden (is niet zo moeilijk)