vastgelopen gearbox

Fastforward

Active Member
29 apr 2019
32
3
Trophies
3
Hallo,

Hoe belangrijk is een springguide met bearing als je een 11.1V Lipo gebruikt?

Ik heb nl. bijna alles vervangen aan de binnenkant en hij schiet goed (1 skrim gebruikt) maar thuis op full auto getest en daarbij is hij vastgelopen, volgens de foutmelding die de gate titan gaf alles nagelopen en nu bleek dat de piston was gedraaid en dat de sector gear daardoor niet meer kon draaien. Alles weer goed gezet en op single shot getest en het werkte weer.

Kan dit hierdoor worden veroorzaakt of is er iets anders wat ik over het hoofd heb gezien.

Alvast bedankt,
Frank
 
Gedraaide piston komt doordat hij niet goed in de geleiders loopt. Dit komt of doordat het niet goed geïnstalleerd was de vorige keer of doordat de speling tussen de geleiders op de piston en/of gearbox shell te groot is en het dus kan gaan draaien.
 
Gedraaide piston komt doordat hij niet goed in de geleiders loopt. Dit komt of doordat het niet goed geïnstalleerd was de vorige keer of doordat de speling tussen de geleiders op de piston en/of gearbox shell te groot is en het dus kan gaan draaien.

Dank je, maar welke geleiders bedoel je
 
Dank je, maar welke geleiders bedoel je
Deze dus,
IGNrHgt.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Fastforward en Roy Pie
Ik heb hem nagekeken en de piston gleed over de rails.
Ik heb ermee gespeeld in de uithof en ongeveer 500 bb's verschoten op single shot zonder problemen en zojuist weer full auto getest en hij liep weer vast.
Ik heb hem uit elkaar gehaald en nu leek het alsof de tappet plate (deze heb ik niet vervangen tijdens de upgrade) een beetje scheef stond (omhoog stond boven de sector gear)

Wie kan mij verder helpen?
 
Weet je het zeker? als in, getest in een lege, gesloten gearbox, enkel de piston er in en gekeken of hij helemaal van voor naar achteren glijdt?
Heb het ook eens gehad, toen leek alles prima te werken en te passen maar klemde hij toch.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fastforward
Ik heb hem nagekeken en de piston gleed over de rails.
Ik heb met een soortgelijk probleem gezeten alleen bij mij was het dat ik de fps niet boven een bepaalde waarde kreeg terwijl dat wel zou moeten met de internals die ik gebruikt had. Alles werkte zoals het moest maar niet soepel genoeg. Op het eerste gezicht leek alles in orde maar er bleek toch iets te zijn wat ongemerkt roet in het eten gooide.
De piston gleed niet uit zichzelf op en neer in de gearbox en cilinder. Na het vervangen van de piston was alles in orde.
Pro tip: Mocht je iets anders willen proberen, koop deze.

Ik heb ermee gespeeld in de uithof en ongeveer 500 bb's verschoten op single shot zonder problemen en zojuist weer full auto getest en hij liep weer vast.
Als hij vast loopt, kun je zien waar de piston dan staat? Is dit altijd op hetzelfde punt?
Heb je ook de angle of engagement aangepast tijdens de upgrade?

Ik heb hem uit elkaar gehaald en nu leek het alsof de tappet plate (deze heb ik niet vervangen tijdens de upgrade) een beetje scheef stond (omhoog stond boven de sector gear)
Gaat dit over je Specna Arms B04? De tappet plate in mijn Specna staat ook een beetje naar boven. Vaak ook omdat hij tegen de as van de sector gear wordt getrokken zodra je het veertje vast maakt. Als je gearbox sluit dan kan de tappet plate eigenlijk niet verkeerd zitten dus ik zou me daar niet al te veel zorgen over maken. Tenzij hij echt haaks naar boven staat maar dat zal wel meevallen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Fastforward
Als hij vast loopt, kun je zien waar de piston dan staat? Is dit altijd op hetzelfde punt?
Heb je ook de angle of engagement aangepast tijdens de upgrade?

De angle of engagement heb ik nu aangepast maar nu blijft er 1BB hangen in de hopup kamer en die moet ik er handmatig uithalen voordat ik weer kan schieten.
Hoever moet de nozzle in de hopupkamer komen of is dit niet het probleem?
Gaat dit over je Specna Arms B04? De tappet plate in mijn Specna staat ook een beetje naar boven. Vaak ook omdat hij tegen de as van de sector gear wordt getrokken zodra je het veertje vast maakt. Als je gearbox sluit dan kan de tappet plate eigenlijk niet verkeerd zitten dus ik zou je daar niet al te veel zorgen over maken. Tenzij hij echt haaks naar boven staat maar dat zal wel meevallen.

Ja het is de Specna Arms B04
 
Op welke manier blijft de bb hangen? Op de nozzle? Heb je die ook vervangen tijdens de upgrade en zo ja, welke heb je gebruikt?

Een complete lijst met wat je er nu aan internals in hebt zitten kan ook handig zijn om te kijken waar het euvel zou kunnen zitten.
 
Op welke manier blijft de bb hangen? Op de nozzle? Heb je die ook vervangen tijdens de upgrade en zo ja, welke heb je gebruikt?

Een complete lijst met wat je er nu aan internals in hebt zitten kan ook handig zijn om te kijken waar het euvel zou kunnen zitten.

De bb lijkt vast te zitten (zit vast) in de hopup kamer(voor de nozzle) voordat deze de loop in gaat, magazijn bevat nog bb's.

Deze onderdelen heb ik erin gezet:
- MaxxModel 21.00mm CNC Aluminum Double O-Ring Air Seal Nozzle
- SHS High Torque Motor – Long Shaft
- Prometheus 6,03MM EG Barrel 275.5mm Next Generation HK416D
- SHS 16:1 High Speed Gear set
- maxx CNC Aluminum Hopup Chamber ME - PRO
- Maple Leaf Maple Leaf Macarone Flathop Hop up rubber 60
- Maple Leaf Maple Leaf Nub Tensioner
- maxx CNC Aluminum Double O-Ring Ball Bearing AEG Piston Head
- Prometheus Prometheus Stainless Hard Cylinder 250 to 300 mm Barrel
- Maxx Model Maxx Model CNC Aluminum Double Air Seal & Damper AEG Cylinder Head
- Gate Gate Titan Advanced Set Rear Wired
- SHS SHS 15 Teeth Light Weight Piston
- Metal spring guide v.2 Enter & Convert™
andere onderdelen heb ik niet vervangen.

Ik hoop dat dit voldoende info is