"Verlengstuk" loop vervangen BI-HK416 [BOYI]

MarcMaurerNL

Active Member
2 okt 2017
36
12
Trophies
7
Hallo,

Hierbij een vraag over het "verlengstuk" van de loop op mijn BI-H416.

Momenteel zit er op mijn HK416 een verlengstuk op de loop. In de korte tijd dat ik hem gebruik merk ik al dat het best lastig is in kleine ruimtes, daarom wil ik hem graag inkorten. (Zie foto's) Echter krijg ik met geen mogelijkheid dat verlengstuk los. Het lukt mij wel om het voorste kleine stuk los te halen, maar die grote zit echt goed vast. Doe ik iets verkeerd?

Ik heb eigenlijk al van alles geprobeerd. Tegengesteld draaien, beetje WD40 ertussen, waterpomptang, rubber matje gebruiken. Niks helpt eigenlijk.

In de video van TaiwanGun is te zien dat het wel mogelijk is. (02:58)
FB3443(13).JPG

FB3443(112).JPG
FB3443(15).JPG

Wie heeft een tip?

P.S. Ik ben nieuw binnen de airsoft dus sorry als ik niet de juiste term gebruik. :)

Als je toevallig een hittepistool hebt kan je proberen deze te gebruiken om het los te krijgen, gezien er mogelijk misschien wat loctite tussen is gedaan in de fabriek. Let er ook op dat het CCW is dus het is allemaal het tegenovergesteld van wat je gewend bent.

PS: Het korte stukje heet een flash hider en dit is een KAC bird cage flash hider.

Check ff heel goed of er niet ergens een klein inbusje on de loop gedraait zit dir je nu aan het dwarsbomen is.
Vaak zit die er namelijk wel in.

Inmiddels heb ik ook het hittepistool geprobeerd maar helaas. Ook geprobeerd om tegengesteld te draaien maar helaas. Begin me nu wel af te vragen of het überhaupt mogelijk is. Het zou moeten kunnen volgens de foto's.