Verschillende BB's

Ik gebruik alleen nog greendevil 0.28 / 0.30 laat nauwelijks residu achter en schiet schiet heerlijk.

De asg openblasters welke ik nog heb gaan in de tornado.

• Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Thanks voor de tips allemaal.
Ik heb, mede door de prijs, gekozen voor ASG 0,25 gram BB's. Maar ik ga zeker nog wat anderen uitproberen.

Gezien het hier over BB's gaat heb ik ook nog een vraagje.

Ik heb in mijn laatste skirm .40 van Geoffs getest in mijn bar 10. Werkte als de malle.
Helaas is dat ook vrij prijzig in verhouding tot andere merken die hetzelfde wegen.

welke BB's gebruiken jullie in jullie spring sniper replica's en waarom?

Veel gebruiken toch Geoff, ja het is prijzig maar als je het in perspectief zet en je een minder merk pakt waar je misschien 5-10 keer per target moet schieten voor een hit tov misschien een 1-2 voor een Geoff dan maakt het al weer een stuk minder uit. Goede alternatieven zijn bijvoorbeeld Lonex of Longbow.

• Leuk
Waarderingen: Suriana
Ik heb even zitten googlen op diverse webshops voor de Geoffs. Ik heb ze bijna een euro goedkoper gevonden in vergelijking met skirmshop.
Gratis verzenden vanaf 25 euro en bulk aankoop korting!

Ik schiet zelf met longbow .40, schiet even goed als Geoffs en goedkoper.

Even een oude topic afstoffen.

Ik schoot namelijk dit weekend met BB's gekocht bij BH (ben even de naam vergeten, zwarte zakken met geel/goude randen) en nog met Green Devil die ik bij had.

Sowieso waren de BH bb's 0.25 en de green devils 0.30, en ik wist niet dat ik mijn hopup daarop moest aanpassen. Dus dat gaf even wat frustratie toen alles ineens weg begon te zwaaien. Toen ik wat uitleg kreeg van andere aanwezige, kon ik opnieuw even mijn hopup aanpassen en ging het weer goed. Dus er zit echt verschil qua prestaties en gewicht. Ook de witte kleur van de BH beviel beter als de grijs/bruine kleur van de Green Devils.

Maar ik wil dus liever dit zelf nu gaan kopen en meenemen om wat beter te kunnen afstellen.

Wat kopen jullie, waar en waarom? Ik zou dus het liefste min. 0.28 of 0.30gr willen en witte.
Als ze dan ook nog in iets anders zitten als een zak, ben ik helemaal blij.

Waar hebben jullie goede ervaringen mee? Alvast bedankt!

Ik haal tegenwoordig mij BBs bij OutdoorAndTactical. Moet het wel uit het VK komen, maar is het mij waard. Prijzen van hun Geoffs bbs zijn prima, ze hebben veel keuze en bijna altijd voorraad genoeg. Geoffs bbs staat al jaren bekend al een van de betere merken. Ik wil gewoon goeie bbs en zo wit mogelijk zodat ik geen problemen heb met het volgen van de bb.
Niet alleen voor m'n sniper (was 0.43, nu 0.40), maar ook m'n HK416 op HPA (was 0.32, nu 0.30), m'n Glock (0.28 of 0.30) en m'n Hi-Capa (0.30) schiet ik allemaal met Geoffs. Ook bevallen de tracers van Geoffs erg goed mocht je die ergens voor willen halen!

• Leuk
Waarderingen: Dodgy
Ik haal tegenwoordig mij BBs bij OutdoorAndTactical. Moet het wel uit het VK komen, maar is het mij waard. Prijzen van hun Geoffs bbs zijn prima, ze hebben veel keuze en bijna altijd voorraad genoeg. Geoffs bbs staat al jaren bekend al een van de betere merken. Ik wil gewoon goeie bbs en zo wit mogelijk zodat ik geen problemen heb met het volgen van de bb.
Niet alleen voor m'n sniper (was 0.43, nu 0.40), maar ook m'n HK416 op HPA (was 0.32, nu 0.30), m'n Glock (0.28 of 0.30) en m'n Hi-Capa (0.30) schiet ik allemaal met Geoffs. Ook bevallen de tracers van Geoffs erg goed mocht je die ergens voor willen halen!

Half off topic, maar heeft Geoff al bio certificaat rond voor 0.40? Ik dacht dat alleen hotshot dat heeft?

Inmiddels ben ik van de greendevils af. Schiet nu met g&g 0.28 bb's.
Schieten vergelijkbaar met greendevils, zijn vacuüm verpakt en het is het eerste merk waarbij ik silica zakjes aantrof tussen de bb's.

• Leuk
Half off topic, maar heeft Geoff al bio certificaat rond voor 0.40? Ik dacht dat alleen hotshot dat heeft?

Nee volgens mij niet. Maar aangezien de meeste velden toch een oogje dicht knijpen rond dit onderwerp... Ik heb andere bbs staan voor als we een veld kiezen die wel streng zijn met bio bbs.

Bedankt voor alle feedback, ben wat gaan googlen op de namen. Ook zag ik in de berichten van vorig jaar veel hetzelfde terugkomen.
Dus dat is een goed teken.

Ga nu eerst Geoffs proberen. Zeker die site die Bax gaf (OutdoorAndTactical) zijn ze goedkoper per zak dan wat ik dit weekend betaalde. En dan nog met 200bb's meer. Dan is het alleen verzendkosten die het maken of kraken.

@Bax : Hoeveel zit je qua verzending? En hoeveel kg is dan het slimst? Aangezien een zak van 0.30gr met 3000bb's een 0,99kg weegt (incl. de zak waar het in zit.)

Alleen zit ik nog met het gewicht tussen 0.28 en 0.30gr, maar aangezien Outdoor nu alleen de 0.30gr heeft liggen. Ga ik daar een paar zakken van halen.

Thnx guys.

Ja ik bestel altijd minimaal 3/4 zakken. Meestal heb ik nog wel mensen in m'n omgeving die ook bbs nodig hebben.

Okay, dus ik kom nu (via Reddit) achter wat meer info. Hier wordt gezegd dat als je 0.30gr of meer wilt gaan schieten, dat je dan een flat hop of r-hop nodig hebt. Om deze zwaardere BB's ook voldoende contact te geven met je nub om de spin te creëren.

Het enige nadeel is dat op Reddit vooral gasten zitten die met zwaardere FPS en joules schieten. Daarom hoor ik graag jullie mening hierover.
Of er mensen met assault (1,2j) en 0.30gr schieten. Of gewoon mensen met kennis die het hele contactgebied & nub kunnen beamen of niet.

Ik heb namelijk zelf een TM HK416D die 1.1 joule schiet. En ik zou graag 0.30gr BB's willen gaan schieten. Barrel, bucking, nub zijn nu (nog) standaard. Heb een lijstje klaar staan die ik van @Maffo (thnx nog!) heb gekregen, maar daar was toen nog niet gesproken over 0.30gr BB's:

https://www.skirmshop.nl/nl/prometheus-603mm-eg-barrel-2755mm-next-generation.html prometheus barrel 275mm 60 euro
https://www.skirmshop.nl/nl/prometheus-purple-bucking.html prometheus purple bucking 12 euro
https://www.skirmshop.nl/nl/maple-leaf-omega-nub-tensioner.html Maple leaf omega nub 7 euro

Misschien overschat ik de invloed van deze upgrades, maar ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Dus samengevat:

- Om 0,30gr BB's te schieten, heb je dan een andere nub nodig met meer "contact".
- Zo ja; klopt het lijstje met upgrades hierboven dan nog of zijn er meer geschikte onderdelen?

Ik speel zelf met een HK416 op HPA met flathop. Ik heb een Prometheus 6.03 barrel met Prometheus Flat Hop-Up Bucking (black). Werkt mega goed voor mij! Nub zat volgens mij gewoon bij die bucking en voor nu geen reden om te kijken naar een andere nub.

• Leuk
"Moet" een flat of r hop hebben voor 0,30, is dikke onzin. Maar het resultaat KAN wel beter zijn door.....

Mijn stock TM high capa bucking schiet zonder problemen 0,28g. En heb ook wel eens 0,32 van mijn DMR er in gegooid. Ook dat werkt prima.
Dus gewoon proberen tenzij je een excuus zoekt / nodig hebt om up te graden.
Maple leaf heeft een soort van "drop-in" r-hop. Is gewoon een bucking die je vervangt en verder niks meer of minder. Daarmee kan je anders zeker wel 0,30 mee schieten zonder zelf te moeten knutselen.

• Leuk
Flat hop bevordert het contact punt met de bb, waardoor je minder druk nodig hebt en door het betere contact ook accurater kan gaan schieten (depends on etc.), maar het is inderdaad zoals al gezegd wordt geen must om fatsoenlijk .30 te kunnen verschieten. Ik verschiet in mijn stock AEG's ook gewoon .28's (ASG heeft geen .30 en nog niet naar gekeken) en dat gaat meer dan prima.

Wat betreft FPS - gewicht relatie zegt elk persoon iets anders vanwege hun lokale FPS regels, op internationale forums zeggen sommige amerikanen dat pas .30 interessant wordt als je bij de 400 FPS komt (outdoor is vaak 400-420). Naar mijn mening is de enigste en beste oplossing, uit proberen welke werkelijk het verst komt in jouw setup en of de snelheid nog leuk genoeg blijft om niet 2 meter voor een lopen persoon te moeten schieten voor een hit.

• Leuk