Verschillende soorten oogbescherming

Ja ik heb hem beslaat helemaal niet en zit ook perfect op je gezicht maar een riser is zeker aan te raden !

Pfff,filmpje bekeken en vind het maar raar om continue op 1 endezelfde plek te blijven vuren.
En de afstand is ook niet realistisch.
Als iemand van zo dichtbij op mijn bril schiet........... >:)
De Sinner bril die ik gebruik heb ik al sinds de invoering van airsoft in NL.
Die heeft al heel wat BB's tegen gehouden en is nog steeds onbeschadigd.
Ik heb hem getest met mijn sniper van ongeveer 10 mtr afstand met rond de 500 FPS.
Maar niet elke skibril is geschikt voor airsoft.
Er zijn ook airsoft brillen die niet geschikt zijn,zoals de bril die meegeleverd werd met mijn UMP.
Dus als je een skibril overweegt; schiet er eerst wat BB's op af voordat je hem op je ogen zet.
Just to be sure. B)

@Vladimir

Juist bij zo'n test ga je uit van extremen. Wat betekent met x fps van zo dichtbij.
Als hij dat kan doorstaan dan overleeft hij ook normale gameplay.

Heb je gelijk in Sander.
Maar als je lang genoeg op 1 punt blijft schieten gaat uiteindelijk zelfs de sterkste bril eronder lijden.

Vladimir;19408 zei:
Heb je gelijk in Sander.
Maar als je lang genoeg op 1 punt blijft schieten gaat uiteindelijk zelfs de sterkste bril eronder lijden.

Daarom wordt er vaak ook een stukje toegevoegd waar ze over een X aantal bb's testen, daarnaast ja als je op 1 punt blijft schieten gaat hij er inderdaad onder leiden maar dan moet je ook toch wel voor een paar uur constant met bb's precies op dat ene punt gaan schieten, anders is het plastic echt wel weer goed om de volgende hit weer op te vangen

" anders is het plastic echt wel weer goed om de volgende hit weer op te vangen "

Dat klopt niet.
Het is een onomkeerbaar schade elke keer. Bij de eerste hit krijg je kleine haarscheurtjes. Bij de tweede hit worden de scheurtjes iets groter. Etc etc etc.
Die scheurtjes zullen niet vanzelf weer weg gaan cq heel worden.
Een goede bril zal op microscopisch niveau de klap opvangen en de kracht verdelen ook iets mee veren zonder haarscheurtjes te krijgen. Daar kom je zelfs met 20K bb's niet doorheen.

Edit: ik heb een ballistische bril op sterkte met polycarbonaat glazen erin. Daar kom je echt niet doorheen met een bb. Ook niet met 20K op dezelfde plek.

Sander;19424 zei:
" anders is het plastic echt wel weer goed om de volgende hit weer op te vangen "

Dat klopt niet.
Het is een onomkeerbaar schade elke keer. Bij de eerste hit krijg je kleine haarscheurtjes. Bij de tweede hit worden de scheurtjes iets groter. Etc etc etc.
Die scheurtjes zullen niet vanzelf weer weg gaan cq heel worden.
Een goede bril zal op microscopisch niveau de klap opvangen en de kracht verdelen ook iets mee veren zonder haarscheurtjes te krijgen. Daar kom je zelfs met 20K bb's niet doorheen.

Edit: ik heb een ballistische bril op sterkte met polycarbonaat glazen erin. Daar kom je echt niet doorheen met een bb. Ook niet met 20K op dezelfde plek.

Dat tweede stuk bedoelde ik ook maar haakte later pas in op het topic. Als het goed is moet het de BB opvangen net zoals tempered glass in een auto, oftewel er zitten wel zwakke plekken in maar niet op de plekken die snel worden geraakt. Anyway gewoon een bril kopen met de merken die aantonen dat ze geschikt zijn voor airsoft, het gaat hier om je enigste paar ogen dus ben er zuinig op en besteed wat meer voor goede bescherming.