Zal ik je dan maar even een voorbeeldje geven van mijn replica vest, gebaseerd op een Ciras Plate Carrier.
Ik heb hetzelde vest in Coyote Tan, maar heb hier en daar wat aanpassingen gedaan. Ik ben er een Battlebelt bij gaan dragen om het gewicht iets van mijn schouders af te halen.
Voorop, in het midden zit mijn admin pouch, beide pistolmag pouches zijn verhuisd naar mijn battlebelt.
Op de cumberbund zit middenop 3x double magpouches, rechts ernaast mijn radiopouch. Aan de linkerkant van de magpouches zit mijn Cargopouch voor wat bibs and bops. Gaan we naar mijn rug toe, dan draag ik daar een Camelbak, welke los over het vest heen hangt, zodoende hoef ik niet mijn hele vest uit te doen om mijn camelbak te vullen. De slang daar in tegen loopt wel weer door mijn schouderpads naar voren, zodat deze niet ligt te wapperen over mijn schouder. Ook de draad van mijn oorje loopt door de Molle Lussen aan de voorkant naar boven, door de schouderpad naar mijn oor. Ik heb nog wel ruimte om wat grenadepouches kwijt te kunnen onder mijn linker of mijn rechter arm.
Op mijn battlebelt zitten van links naar rechts eerst mijn 2 pistolmagpouches, gevolgd door 2x doublemagpouches, mijn dumppouch, rip-away-medicpouch en als laatste aan mijn rechterkant mijn Warrior Universal Gun Clip
Rechter persoon
Linker persoon
Linker persoon
P.S. Vergeet niet dat een vest of een Platecarrier zo hoog mogelijk gedragen dient te worden (boven je navel) zodat deze niet in de weg zit met bewegen en ook nog zo strak mogelijk tegen het schuren.