VOG en andere noob vragen

Slottie

Active Member
30 okt 2017
39
12
Trophies
5
Hoi hoi,

Iemand een idee hoe lang het duurt voor je een VOG toegestuurd krijgt na aanvraag, de vermelde tussen 2 en 4 weken lijkt me erg lang in deze digitale tijd. Maar goed vraag nummer 2...

Ik heb een klein beetje rondgekeken en gezocht maar veel dingen (lijken) tegenstrijdig. kan iemand mij een paar dingen verklaren?

Ik heb voorbij zien komen in een post dat de lengte van je AA niet uitmaakt gewoon kopen wat je mooi vind, hmmmzzz.... mijn ervaring is hoe langer des te groter is de afstand tussen je richtmiddelen en dus accurater???

FPS is geen garantie voor zuiverheid, TM haalt schijnbaar out of te box met een lagere FPS een even groot zo niet groter zuiver bereik als een ander merk met hogere FPS. Ligt dit aan seals enz en is dat in een ander merk ook te verwezelijken, of gaat een TM met eventuele upgrades nòg beter zijn?

Is het überhaupt mogelijk met een AEG groepjes te maken van 5 cm op 35 a 40 meter? Of is dit teveel gevraagd van een AEG en word het dan een bolt action sniper?

Iemand ervaringen met IAPS en de regeltjes omtrent de AA`s die daarin gebruikt worden?

Nou dat was het wel zo`n beetje

Edit, VOG binnen, en opgestuurd. Dus om de vraag te beantwoorden voor anderen eventueel, zaterdag aangemeld bij NAVB, maandag bevestiging VOG gekregen en betaald. Donderdag op de mat.

Laatst bewerkt:
hoi hoi
vraag nr1 heb te maken met of de drukte te groot is of niet

nr2 leer je het meeste van door te googlen maar om je op weg te helpen
het binnenwerk bepaald de performance de buiten kant de looks
how does a aeg work how do you achieve a good airseal in airsoft hier kom je een eindje mee

nr3 sluit aan op nr2 alleen afstand en zuiver zijn een tweeling maar staat los van elkaar

nr4 jeps dat is mogelijk als je geen storende factoren heb

nr5 ken ik niks van omdat ik niet iaps
good luck man;)

Accuraat heeft te maken met de afwerking van de barrel zelf, niet de lengte, de bb gaat in de barrel over het dak/bovenkant van de binnenkant van de barrel. Ik weet niet hoe je dit in betrekking ziet met je iron sights?

TM haalt idd goeie out of the box performance, maar zelfs een TM kan je nog upgraden en elke AEG kan je beter laten schieten dan een TM.

Ja is best te halen, maar dan moet je er redelijk veel fine tuning aan doen, 60m is ongeveer wel het limiet van een AEG op sub 360 FPS.

Accuraat heeft te maken met de afwerking van de barrel zelf, niet de lengte, de bb gaat in de barrel over het dak/bovenkant van de binnenkant van de barrel. Ik weet niet hoe je dit in betrekking ziet met je iron sights?

TM haalt idd goeie out of the box performance, maar zelfs een TM kan je nog upgraden en elke AEG kan je beter laten schieten dan een TM.

Ja is best te halen, maar dan moet je er redelijk veel fine tuning aan doen, 60m is ongeveer wel het limiet van een AEG op sub 360 FPS.

Mijn ervaring is dat de afstand keep-korrel een verschil maakt met zuiverheid bij het schieten. Of gaat dit niet op bij een AA.

De afstanden bij airsoft zijn, in vergelijking met echte vuurwapens, dusdanig kort dat je afstand tussen keep/korrel niet veel uitmaakt.

Voor de regels omtrent IAPS replica's kun je beste even de regels downloaden op de site van de NABV. De regels omtrent deze zijn gedetailleerd maar wel redelijk duidelijk.

Oke helder, dan word het een korte AEG, maar dan de hamvraag met of zonder GBB? Ik heb zaterdag geloof ik niemand gezien met een GBB AA. Heeft dat een reden?

Een aeg kan geen GBB hebben. AEGs zijn electrisch en GBB staat voor Gas Blow Back. Die heb ik veel gezien maar zelf zaterdag alleen in de vorm van sidearms.

Een AEG met blowback heeft een EBB, maar waarom wel (of vooral niet) voor EBB te kiezen kunnen anderen je veel meer over vertellen.

Je hebt EBB (electronic blow back), dit is eigenlijk nutteloos in 95% van de systemen die dit hebben omdat het alleen een plaatje laat bewegen wat dus totaal geen kick geeft, met enige uitzonderingen die wel een redelijk gewicht hebben wat beweegt of echt GBB (Gas blowback) oftewel een replica dat gas gebruikt en daardoor alle acties van een Realsteel simuleert? Starten met een Gas blowback rifle is ontzettend duur, schieten vaak toch wel out of the box te hard en zijn daarbij minder consistent door het cooldown effect.

Super, duidelijk antwoord, dan gaat het een G&G worden denk ik.

Wil wel even verder dat TM AEGs maakt met een betere EBB dan de rest.
Volgens mij zijn dat de 2de gen recoil modellen. Maar dar weet ik ff niet zeker.
Is nog niet te vergelijken met een GBB,
Maar is al wel aanzienlijk meer voelbaar.

de recoil shock modellen zijn v2plus gearboxen die idd dus die 5procent van de aegs zijn die rebel zegt.

je heb een leuke range alleen zal nooit een snelle fire rate kunnen hebben maar daar zijn ze niet voor bedoelt.

Edit, VOG binnen, en opgestuurd. Dus om de vraag te beantwoorden voor anderen eventueel, zaterdag aangemeld bij NAVB, maandag bevestiging VOG gekregen en betaald. Donderdag op de mat.

• Leuk
Waarderingen: Jan
Edit, VOG direct op de post gedaan. De dinsdag erop bevestiging gekregen van de NAVB dat deze oke is bevonden en contributie betaald. Nu wachten op de ledenpas.

• Leuk
Waarderingen: BoomSmurf en Jan
Edit: De laatste edit overigens. Ledenpas is zaterdag binnengekomen. Dus van start tot finish exact 2 weken.

• Leuk
Waarderingen: Jan