Voorstellen dan maar:D

Twinix

New Member
20 aug 2014
1
0
Trophies
1
Hallo allemaal,

ik ben Sjors, 25 jaar jong, en woon in het centraal gelegen Vianen net onder Utrecht.
in het dagelijks leven ben ik beveiligings monteur.
sinds vandaag ben ik de gelukkige eigenaar van een NABV pas voor het jaar 2014,
ben nog opzoek naar een AA/replica al is mijn oog gevallen op de specna arms serie maar mocht iemand een ander merk willen aanraden geen probleem.
verder wat betreft gear denk ik dat ik ga voor spullen van het nederlandse leger, mocht iemand een goed adresje hiervoor hebben hoor ik het natuurlijk graag.

met vriendelijke groet,
Sjors
 
Heey Sjors welkom op het forum,
Spacna arms replica's zegt mij helemaal niks.......:( Misschien loop ik achter dus ik ben voorzichtig met mijn uitspraken. 
Uiteraard zijn NL dump-shops nog steeds the place to be vwb spullen en kleding. 
 
Hoi Sjors, en welkom.

Je hebt het mogelijk over Specna Arms? ik raad je aan eerst iets goedkopers te halen, wat ik iedereen aanraad die net begint is een G&G Combat Machine, dit zijn apparaten gemaakt van grotendeels hoogwaardig polymeer, met her en der metalen onderdelen.

G&G polymeer apparaten zijn altijd hoogwaardig in kwaliteit voor de prijs, deze zijn verkrijgbaar vanaf €120 op bijvoorbeeld gunfire.pl of vanaf €160 op airsoftzone.com
G&G produceert al jaren lang airsoft apparaten, Specna Arms is een jong bedrijf, en hun apparaten zijn voor zover ik kan zien duurder.

Uiteindelijk moet je zelf bepalen waar jij je centen aan uitgeeft, hopelijk heb je wat aan mijn aanbeveling.
 
bedankt voor het warme welkom,
ik heb G&G al even snel bekeken en dat ziet er goed uit.
heb ik gelijk nog een vraagje welk merk mags gebruiken jullie en welke moet ik echt vandaan blijven?
ik denk dat ik ga voor mid of low caps.
bij voorbaat dank.
sjors
 
Zelf gebruik ik midcaps, lowcaps hebben het niet voor mij in airsoft aangezien je met
balletjes schiet die zich anders gedragen dan in het echt.

Qua merk maakt het niet echt veel uit als het maar compatibel is met je replica.
De meeste m4´s slikken de midcaps van meerdere merken wel, meestal is het dan
zo dat het ene magazijn meer wobble heeft dan een ander magazijn. (soms op te lossen met
wat elektrotape.

Mocht je voor G&G kiezen, kan je natuurlijk het best ook G&G Magazijnen bestellen.
 
STANAG magazijnen passen in principe altijd in apparaten die STANAG magazijnen gebruiken, de een geeft wat meer speling, de andere voed de BB's niet super optimaal. (ik gebruik CAA midcaps, geweldig merk, zijn heel stevig, maar bij het verwijderen of het herladen vallen er altijd 2 of 3 BB's uit, er zijn magazijnen die dit verhelpen, maar ik heb die nog niet gevonden)

De apparaten die geen STANAG slikken zijn:
G36*;
PDW-90*;
SCAR-H;
AK;
Steyr AUG*.

En natuurlijk submachine apparaten zoals bijvoorbeeld de MP5, MP40, en Uzi
(*=zijn conversie kits voor te krijgen)
 
STANAG magazijnen passen in principe altijd in apparaten die STANAG magazijnen gebruiken, de een geeft wat meer speling, de andere voed de BB's niet super optimaal. (ik gebruik CAA midcaps, geweldig merk, zijn heel stevig...)
heb nog 4 m4 CAA mid caps nieuw in doos voor weinig :) 
 
@Lex "LawlFakers" van Bart
Volgens mij hebben de G&G thermold mags een verlengde feeder waardoor er dus geen bb's meer uitvallen.
 
Welkommen! 
Ik heb zelf een Specna Arms en die bevalt prima. 3Division gebruikt Specna Arms voor hun huurkits en is daar ook helemaal tevreden over. Ik weet niet zoveel af van G&G maar het zijn volgens mij wel degelijke apparaten van een degelijk merk.
Maar dat is iets wat je altijd houd bij airsoft apparaten ;) De ene gebruikt merk A en is daar tevreden over, de ander gebruikt merk B en is daar helemaal idolaat van. Check vooral reviews en meningen en let dan vooral op de negatieve berichten. Als een bepaald apparaat bij meerdere gebruikers hetzelfde probleem heeft dan zit er dik kans in dat jij dat probleem ook gaat krijgen.
En! Kijk naar een takedown/take apart video. Dan weet je hoe makkelijk het onderhoud is :) 
 
@Jan Dan kan je mij een G&G Idolaat/fanaat noemen, de spullen die zij verkopen zijn absoluut geweldig. ;p
De Combat Machines zijn financieel gezien een betere keuze, dat heeft vooral te maken met de prijs/kwaliteit, maar ook om de variatie. Voor €120 heb je een GBBR dat is denk ik wel de goedkoopste GBBR (geen aanrader trouwens, deze is gemaakt van ABS plastic ipv polymeer)

Voor 188 heb je een G&G CM16 Raider met monolitisch RIS en krijg je er meteen een canted RDS erbij, voor datzelfde geld heb je een Specna Arms SA-A05, deze komt zonder rail attachments op de flip-up iron sights na.

Ik zit Specna Arms echt niet te bashen, ik vind het coole apparaten die zij verkopen, maar voor de extra's die er bij komen kijken, en wat je allemaal moet doen om het te laten werken binnen Nederlandse reglementen, vind ik het niet waard om als beginner zo'n apparaat te kopen. Als 2de apparaat, absoluut.

Maar kijk zeker naar part breakdown en disassembly video's van het apparaat, onderhoud is belangrijk.

(P.S. Ik ben op zoek naar een redelijke LMG, enige aanbevelingen?)
 
Het is overigens niet zo dat ik een Specna Arms fan/idolaat ben. Maar ik heb er toevallig 1 in huis en hoor er goede dingen over :) 
Ja dat klinkt wel heel goed idd! Had ik het maar geweten dan was ik daar voor gegaan ipv Dboys M16 :p 22 euro meer en een stukkie beter dus.