Voorstellen en een paar vraagjes!

Oplaa7

New Member
21 nov 2014
1
0
Trophies
1
Goede dag allemaal,
Ik ben Onne Roovers  ( internetnaam : Oplaa7) en ik ben 15 jaar, ik heb best veel paintball gedaan ( 8-12 keer) en ben helemaal verliefd.Waar ik normaal ga paintballen hebben ze ook airsoft velden, ik heb daar wat rond gevraagd en kwam tot de conclusie dat het mij een ontzettend leuke sport lijkt! Maar helaas mag je in Nederland natuurlijk pas vanaf 18 jaar airsoften! Ik heb van de mensen waar ik paintball ( De voltage tilburg) vernomen dat je in Belgie vanaf je zestiende kan airsoften. Ik heb dus 3 vragen....
1, Zou het eventueel een optie zijn om in Belgie naar een intro dag te gaan en eventueel permanent spelen daar.
2, Als ik het een vette sport vind en wil blijven spelen en zelf gear willen kopen het airsoft geweer op naam van mijn vader / moeder laten zetten en dan naar Belgie rijden en daar airsoften.
3, Ik ben al vanaf mijn battlefield tijd ( ja ik ben natuurlijk een gamer!) verliefd op de Amerikaanse M4A1 en zou graag suggesties hebben voor een replica evt. en sights die daar bij horen, ik heb namelijk een hekel aan iron sights.
Ook zou ik graag ( als mogelijk) bij een skirm komen kijken, niet meedoen natuurlijk! Maar gewoon om een indruk van de sfeer te krijgen en kijken of het iets voor mij is.
Bedankt voor jullie aandacht en ik hoop op veel reacties!
( als jullie nog iets aan mij willen vragen sta ik hier open voor!) 

Hoi Onne,
voordeel van paintballen is inderdaad de leeftijd, verder is airsoft veel leuker ;P
Ik ken de regelgeving voor airsoft van onze zuider buren niet, maar volgens mij zou je daar gewoon van af 16 jaar zo vaak als je wil kunnen spelen.
Je tweede punt is officieel  niet toegestaan.
Jij bent geen 18 en hebt geen NABV pas.
Al zouden die dingen bij jou thuis staan, mag jij de replica`s niet eens zien, laat staan aanraken of aan sleutelen.
Plus het feit dat ALTIJD je vader of moeder (afhankelijk van op wiens naam de pas zou staan) mee moet, zelfs als je met het openbaar vervoer zou gaan.
Dit in verband met de regelgeving dat alleen NABV pas houders de replica`s mogen vervoeren.
Ik weet het niet zeker maar volgens de regelgeving mag je niet eens komen kijken op een airsoft veld, omdat toegang tot het veld alleen toegestaan is voor  NABV pas houders/ intro`s.
Maar zoals ik eerder al zei ben niet heel erg bekend met al die regeltjes dus misschien is er iemand die je hier meer zekerheid over kan geven.
Greetings

Dan hebben we misschien ook goed nieuws voor je:
EDIT: Wegens de Europese wetgeving mag men wellicht in NL binnenkort speelgoed kopen met een max van 0,08 joule met 0.20 gram BB's, voor mensen die niet kunnen wachten tot ze 18 zijn. Maar daarmee kom je volgens mij niet ver (5 meter?) en zou ik het niet graag op willen nemen tegen echte Airsofters ;-)
Raad je dus aan om nog even te wachten, wordt het alleen maar leuker van, dat speelgoed wordt je volgens mij niet blij van.

Maar in België mag je inderdaad geloof ik al met 16 jaar Airsoften. En toen Airsoft nog niet toegestaan was in Nederland ging iedereen maar België om te Airsoften en bewaarde men evt eigen Airsoft Apparaten (AA's) bij een lokaal huuradres of organisatie in België.

Maar inderdaad AA's hanteren/aanraken die niet op jouw naam staan is niet toegestaan en zelfs strafbaar. Dit is niet om je te pesten maar is gewoon de afspraak en omdat Airsoft nog maar net legaal is in Nederland willen we die regeling graag behouden en proberen we het niet te verpesten. Bij Airsoft en de bijbehorende AA's hoort ook een stukje verantwoordelijkheid, part of the game.

Ik weet het fijne niet over het (kinder/ jeugd/ hoe je het wil noemen) airsoft .
Maar ik begon er bewust niet over omdat ik ergens had begrepen dat dit van 9 tot (tot en met)? 15 jaar was.
16 & 17 vallen hier buiten en mogen dus eigenlijk net niks......
Maar dit is enkel wat ik gehoord heb.

Oeh, dat zou best zo kunnen zijn, sorry.
Dank voor de tip, ik zal mijn post aanpassen.

Gister met iemand van de NABV gesproken over dit onderwerp, en het is niet van de NABV, maar via de Europese Wet. 
Zolang een replica het CE keurmerk heeft en 0.08 joule schiet, is het speelgoed voor de wet en mag je het zelfs kopen bij BartSmit, bij wijze van. 
Dus, @Oplaa7, je zou idd bij bijvoorbeeld Balls and Arrows en later Veluwe Airsoft, kunnen "kinder airsoften" zoals ze dat noemen. 
Punt 1 is overigens ook mogelijk. Je kan als 16 jarige naar België om daar met toestemming van je ouders te airsoften. Als je een replica hebt, moet die in België blijven. Je gear mag wel mee. Je kunt dan een opslag huren of bij sommige Belgische organisaties je replica opslaan. 
Punt 2 is al toegelicht door TwinfromHell :) Met als kleine toelichting, als je vader het onderhoudt doet, geldt dat als activiteit voor de NABV (hoorde ik gister). Wanneer je vader mee rijdt naar de grens van België, is het legaal. Maar zoals TwinFromHell zei, jij mag die replica niet aanraken zolang deze in NL is. 
Punt 3: Specna Arms heeft mooi beginners budgetten M4's en is een vrij degelijk merk in verhouding tot de prijs :) 

Even ter verduidelijking het "kinder-airsoft" zoals ze het noemen heeft niks maar dan ook helemaal niks met airsoft te maken, net zoals paintball niks met airsoft te maken heeft. Met 0,08 joule wat met 0.20 gr bb's komt neer op ~95 fps waar je dan weer ~5 meter mee kan schieten, het zal dus ook nooit voorkomen dat die op een reguliere skirm komen.

Hmmm, die persoon van de NABV met wie ik hierover sprak zei dat ook al. Maar, als je er een losse "classe" van maakt en je de jongeren dezelfde soort missies laat spelen heb je toch hetzelfde? Ja ze komen minder ver dan de replica's van ons, maar het is dan toch hetzelfde spelletje? 
Bij de NABV'er heb ik direct iets over regels gevraagd dus kon ik hier niet op terug komen, maar ik wil hier wel even vragen waarom het niets met airsoft te maken heeft. Uit interesse ^_^ 

@Jan Volgens mij is het een heel ander spelletje, alleen al omdat je het bereik niet hebt.
Daardoor kan je niet anders dan heel anders te gaan spelen, omdat alles veel dichterbij is.

Hoewel het volgens mij ook nog steeds een heel leuk spelletje kan zijn. ;)

Het heeft niks met airsoft te maken omdat het niet gereguleerd word, iedereen kan die dingen kopen. Als je het airsoft zou noemen dan zou het dus ook onder de wwm vallen ;-) en wat peter zegt inderdaad, de tactiek van flanken etc ben je compleet kwijt omdat je iemand tot 5 meter moet naderen om hem überhaupt te kunnen hitten, dan zou je nerf ook airsoft kunnen noemen

bedankt voor de hulp iedereen heeft geholpen, ga als ik 16 ben in belgie airsoften! :)