Voorstellen en een paar vragen

thomaseven

New Member
8 sep 2014
2
0
Trophies
1
Hallo,
Ik ben Thomas, afgelopen week 19 jaar geworden en studeer in Enschede aan het Saxion. Ik ben met de laatste introducé dag mee geweest en vond het super gaaf! Ik heb daarna maar mijn NABV pas aangevraagd en heb voor mijn verjaardag maar geld gevraagd en ben dus daarna wezen shoppen. Ik ben misschien een beetje losgegaan met mn geld maar ik heb er geen spijt van en ben nu dus trotse eigenaar van een HK416. Ik heb meteen ook maar een red-dot sight gekocht uit China (ofzo? goedkope namaak in ieder geval). Ik moet nog een aantal dingen aanschaffen en kan daarna hopelijk (bij niet al te koud weer) mijn eerste skirm met eigen spullen spelen. 
Ik had een aantal vragen en vroeg me dus af of jullie me daarmee verder konden helpen:
- Naast bijvoorbeeld een speedloader, zijn er nog andere handige dingen om bij je te hebben of aan te schaffen voor skirms?
- Wat is het meest voorkomend/ best werkende camouflage patroon, en wat is jullie mening over MARPAT woodland?
- Na door de scherpe struiken te moeten kruipen op de introducé dag ben ik overtuigd van het nut van handschoenen, heeft iemand daar tips/aanraders voor?
- Hoe zijn jullie begonnen met spelen? zijn jullie gewoon naar skirms gegaan of hebben jullie bij teams/clubs als ACN meegelopen?
Alvast bedankt voor de feedback en misschien tot op een skirm!

Hey Thomas wat gaaf dat het zo goed bevallen is. Welkom op het forum en in de wondere wereld van airsoft.
-Naast genoeg ammo is het belangrijk om genoeg drinken mee tenemen, dat word soms wat onderschat maar hydratie is echt belangrijk.
- Het meest voorkomende camo zou ik niet weten ik gok op dpm omdat het makkelijk te verkrijgen is. Zelf speel ik met us woodland van het korps mariniers. Voor marpat moet je bij Jan zijn die kan je er alles over vertellen.
- Handschoenen kun je kijken voor mechanix die zijn goed, zelf ben ik over gestapt naar warrior assault system handschoenen die zijn net ff anders en hebben verharde knokkels en een volledig lederen onderkant.
- Ik ben begonnen door met Acn mee te lopen bij balls And arrows ergens in juni 2013. Toen had acn iets van 10 leden ofzo maar dat was echt heel gezellig. Ik had me eerst op de intro lijst ingeschreven maar die bleek dermate lang te zijn dat ik lid van de nabv was geworden en mijn eigen gear heb aangeschaft. Ik was ook meteen verslaafd aan het spel. En werd ook super geholpen door iedereen.

Handige dingen kom ik op:-belangrijkste een goede veilige bril. (let op bij volledig afsluitende bril dat deze vele malen sneller beslaan.-een vest om alles in te doem-camelbag om voldoende te kunnen drinken-fluohesje voor je hit te nemen-stel stevige schoenen/kisten-als je low/mid caps magazijnen hebt is het wel handig aantal van te hebben-natuurlijk bb's ;)
Ik weet dat NL camo op bijvoorbeeld Bunkerhill goed werkt. Voordeel van KL kleding is dat het stevige stof is die je  niet zomaar kapot trekt tegen bramenstruik. Maar elk terrein heeft zijn/haar eigen begroeiing en daardoor andere camo nodig.
Ga je met je handen door struiken ed met stekels dan is zoals @Sander al aangeeft warrior of mechanix goede. zelf gebruik ik leren handschoenen van L daarvoor werken ook goed.
Ik ben begonnen door zelf te gaan spelen bij een orga (in BE) samen met mijn broer en neef. Maar ergens in 2006 toen deze ophield zijn we met een goede vriend erbij Toothsquad begonnen.Ondertussen speel ik dus al heel wat jaren deze sport en heb hem zien veranderen met positieve en negatieve dingen. Maar zelf nog steeds veel plezier. Het team is ook erg leuk en we hebben een goede naam in NL en BE opgebouwd met ons team.Al enkele jaren ook events voor beginners gehouden om die kennis te laten maken met de sport. Alleen aankomend jaar zal het even in teken van sabbatical staan en houden we ons alleen met de basis bezig.Airsoften.eerlijkheid,plezier 
<div>
</div>

Welkom Thomas, Net als jij ben ik ook bij de afgelopen intro geweest. (welk team zat je?) Net wat Sander zegt Vocht is zeer belangrijk vooral omdat zo bezig bent met het spel dat je het gewoon vergeet te drinkenwat betreft handschoenen koop wat voor jou het fijnst zit en toch mee kan doen wat je wilt. (bedankt Sander voor de Tactical vest met Camelbag werkt goed). Tevens speel in DPM camo en speel sindsdien eigenlijk nog maar 1x per maand ivm kinderen. Succesi n de toekomst en misschien tot snel.

Op AirsoftDB staat een review van handschoenen, wellicht heb je er wat aan: http://www.airsoftdb.nl/2014/08/29/uaa-gloves/

Bedankt voor de tips iedereen! ik zal het onthouden als ik binnenkort naar de winkel ga. 

Ik zat in het blauwe team als ik me niet vergis (we hadden niet de gijzelaar iig).

Dan had ik als laatste nog een vraag over het vervoer. Ik heb zelf geen eigen auto dus ik heb niet altijd een auto tot mijn beschikking. Ik heb het een en ander gegoogled maar ik heb verschillende dingen gehoord over het vervoeren van AA's met het OV. Wat is jullie mening hierover (of concrete wetgeving is beter :-p)

Alvast bedankt!

Reizen met het openbaar vervoer is geen enkel probleem, zolang je je aan de regels houdt.

Dat houdt dus in:

- De AA zit in een daarvoor bedoeld transportmiddel (hoewel officieel niet verplicht, zou ik zeker in het openbaar vervoer dit ook voorzien van een slot)

- De route die je neemt is de meest directe (dus geen tussenstop of omwegen om nog een en ander te doen, zoals eten bij de Mac)

Verder las ik laatst ook ergens dat iemand aangaf bij de chauffeur dat hij airsoft apparaten bij zich had, maar dat zal ik zelf niet doen. Geen slapende honden wakker maken als het aan mij ligt. Je hebt dan alleen maar een grotere kans dat een chauffeur niet weet hoe hij met de situatie om moet gaan, en even contact op neemt met de centrale, waardoor de bus 5 km verder op, staande word gehouden door de politie..

Zorg er inderdaad voor dat je replica's niet te herkennen zijn als zodanig. Laatst nog iemand opgepakt op station omdat er een loop uit een tas stak... Hele trein werd stilgezet en de man werd aangehouden. Was toen voor carnaval ook nog eens. 

@thomaseven, of gewoon carpoolen met mede airsofters die naar hetzelfde evenement gaan. Alle airsoft vrienden die ik heb zijn sociaal en altijd bereidt om anderen te helpen waar mogelijk. Daarnaast betekent carpoolen, kosten delen en aangezien onze sport al duur genoeg is kan ik dat iedereen aan raden.

Tot ziens op één van de Skirms in 2015!