Voorstellen en vraag over verzamelen

Jozar1972

New Member
18 sep 2014
1
0
Trophies
1
<p class="MsoPlainText">Hallo,
<p class="MsoPlainText">Mijn naam is Johan en ik verzamel sinds 1990 DDR uniformen en uitrustingsstukken en sinds kort ook van het Korps Mariniers van 1944-1990.
<p class="MsoPlainText">Nu heb ik niet de intentie om fanatiek airsofter te worden, Mijn doel is om een paar van mijn aangeklede poppen met een airsoftwapen te "bewapenen".
<p class="MsoPlainText">Deze poppen staan op zolder.
<p class="MsoPlainText">Nu heb ik de NABV gemaild met vragen hierover, maar deze zijn helaas nog niet eenduidig of duidelijk. Wellicht zitten hier op het forum meer verzamelaars.
<p class="MsoPlainText">Ik ben nog geen lid van het NABV.
<p class="MsoPlainText">Mijn vragen zijn als volgt:
<p class="MsoPlainText">In de regelgeving wordt aangegeven dat de wapens goed opgeborgen moeten worden "in een kleine afgesloten ruimte". Hoever gaat die interpretatie ?
<p class="MsoPlainText">Moet dat persé een kluis zijn of valt een zolder in een goed afgesloten huis hier ook onder ?
<p class="MsoPlainText">Ook verzamelaars zouden minimaal 1x per jaar aan een airsoft activiteit mee moeten doen, maar dat kan ik nergens vinden.
<p class="MsoPlainText">Kan iemand mij hier duidelijke antwoorden op geven, wellicht iemand met gelijksoortige ervaringen ?
<p class="MsoPlainText">Alvast bedankt.
<p class="MsoPlainText">Met vriendelijke groeten,
<p class="MsoPlainText">Johan
<p class="MsoPlainText">

<p class="MsoPlainText">

<p class="MsoPlainText">

<p class="MsoPlainText">

<p class="MsoPlainText">

<p class="MsoPlainText">

<p class="MsoPlainText">

<p class="MsoPlainText">

<p class="MsoPlainText">

<p class="MsoPlainText">

<p class="MsoPlainText">

Allereerst welkom hier...

Daarnaast moeten airsoft apparaten buiten onderhouds en test momenten opgeslagen worden in een afgesloten kast, afgesloten foedraal/koffer of afgesloten kamer. 
Dat laatste moet echter een kamer zijn die niet als woonruimte wordt gebruikt, maar enkel als opslag. Jij moet verder de enige persoon zijn met toegang tot die kamer (mocht je vriendin/vrouw ook NABV lid zijn dan mag zij dat ook). Er mogen verder ook geen "niet-leden" in die kamer komen.
Verder omtrent het verzamelen. Enkel verzamelen mag. Echter met verzamelen wordt bedoeld dat je eens in de zoveel tijd (ben de tijdsspanne even vergeten) een nieuw product zult moeten aanschaffen. Gewoon een stel replica's aanschaffen om op te hangen en er nooit verder iets nieuws aanschaffen valt daar dus NIET onder.
Ik hoop dat dit al wat duidelijkheid brengt.

klopt helemaal wat hogader zegt. 
@Hogader Die regel omtrent het verzamelen is wel hilarischIk ben benieuwd hoe ze die aankopen gaan controleren ? Ik snap wel dat het een regel is en dat jij er ook verder niks aan kan doen en dat jij hem niet verzonnen hebt.

Is het overigens niet handiger als je onklaar gemaakte wapens gebruikt om de poppen aan te kleden.Dan hoef je ook geen lid te worden van de nabv.
<div>

</div>

klopt helemaal wat hogader zegt. 
@Hogader Die regel omtrent het verzamelen is wel hilarischIk ben benieuwd hoe ze die aankopen gaan controleren ? Ik snap wel dat het een regel is en dat jij er ook verder niks aan kan doen en dat jij hem niet verzonnen hebt.

Tja hoe ze het gaan controleren is mij een raadsel. Hoe ze uberhaupt gaan controleren of jij het spul wel netjes opgeslagen hebt is een raadsel vna hetzelfde soort. Feit blijft echter dat je zult moeten kunnen aantonen dat je actief speelt (ja er staat ergens in de statuten dat je iedere zoveel tijd een lijstje moet kunnen overhandigen) of dat je actief verzameld (via bonnetjes dus).
Het is gewoon zo opgezet zodat er niet 100'en mensen zich aan zouden melden om simpel weg zo'n ding legaal thuis neer te leggen. Dat laatste vergroot namelijk de kans aanzienlijk dat er iets verkeerds mee gedaan wordt.

<font face="Arial, Verdana">Bedankt voor jullie snelle reacties. Het zijn inderdaad vreemde regels en als ik het zo lees is het dan voor mij helaas geen optie aangezien ik maar een stuk of 7 wapens nodig zou hebben maximaal...</font>
@Sander: "Is het overigens niet handiger als je onklaar gemaakte wapens gebruikt om de poppen aan te kleden.Dan hoef je ook geen lid te worden van de nabv." 
Sander, ik zou dan hoofdzakelijk onklaar gemaakte semi-automatische wapens nodig hebben, zoals de AKM, dat is zover ik heb kunnen nagaan in Nederland ook bijna geen doen, om daarvoor een vergunning voor aan te vragen ?
<div style="font-family: Arial, Verdana; line-height: normal;"><div>

</div></div>

Nee dat klopt dan heb je een wapenvergunning nodig. Maar je bent dan vrijgesteld van schietbeurten. Vervolgens kun je dan echte replicas kopen die alleen maar losse flodders kunnen schieten. Dat is dan ook meteen het verschil tussen Aa en replica ;-)
Maar je zou de afdeling bijzondere wetten van je plaatselijke politiebureau eens kunnen bellen misschien hebben hun er meer informatie over.

@Sander Airsofters noemen het geen wapens maar airsoft apparaten of replicas. Het zijn namelijk geen wapens en er zijn gevallen bekend van politie aan de deur omdat de buurvrouw de hele tijd gepraat over wapens hoorde :)

Nah i have got the power to delete hahaha deze is er tussen door geglipt, maar laat hem voor deze keer staan :-P

!hit @Twinfromhell

Zo te zien vind de bot jou ook niet lief :-P