Voorstellen en welke AEG moet ik kopen?

robin15243

Member
22 okt 2018
22
10
Trophies
3
Hi allemaal,

Ik ben Robin, 23 jaar en geinterreseerd in de mooie hobby Airsoft.
Afgelopen zaterdag heb ik een dag bij Balls&Arrows meegedaan aan de 'skirm and learn'.
Leuke ervaring, veel mooie game modes gespeeld met een mannetje of 30 en nu al 2 dagen aan het genieten van de spierpijn in m'n bovenbenen.

VOG is binnen, NABV aanvraag wordt verwerkt, en ik verwacht volgende week mijn NABV pas.

Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: Ik wil een AEG kopen (m4/HK416 - achtig) maar heb geen idee wat ik precies moet kopen. Misschien kunnen jullie mij wat modellen aanraden. Paar dingetjes:

  • Budget zo'n 400 euro
  • Ik ben handig, deel van het budget is voor interne upgrades
  • Voorkeur gaat naar polymeer body ivm licht gewicht
  • CQB achtige loop, lekker compact graag

Kortom, een goede kwaliteit polymeer body icm wat interne upgrades. Het hoeft niet super goedkoop te zijn, maar moet wel zuiver schieten met prima range.

Alvast dank en leuk om in de Airsoft community deel te nemen :)
 
Welkom op het forum.

Denk dat de meeste M4's relatief wel redelijk licht zijn doordat het vooral aluminium is, maar opties met een polymeren body zijn de CM16 lijn, de Specna arms core series, de ARES Amoeba lijn (zijn super goedkoop te krijgen in Italie <200) en misschien dat je dingen kan overwegen als de G36. Ik zou echter ook de Specna met metalen bodies overwegen want zo significant zwaarder zijn die niet en dat is ook een goede basis voor upgraden :).
 
  • Leuk
Waarderingen: robin15243
Dank Rebelattack, da's een zetje in de goede richting. Ik zie door de bomen het bos niet meer, er is zoveel keus!
Misschien maar eens wat replica's vasthouden in een winkel.

Ik zit nu te kijken naar de Specna Arms lijn, maar die hebben SA-Ax, SA-Bx, SA-Cx SA-Hx....
Door de CM16 lijn ben ik bij G&C terecht gekomen, die maken ook een hele mooie GC16 serie. Wel iets meer aan de prijs.

G36c heb ik afgelopen zaterdag mogen gebruiken maar was daar niet heel erg fan van.
 
Hey Robin, welkom op het forum!

Ten eerste, dank je voor je duidelijke lijstje eisen, daarmee kunnen we je echt helpen.
Qua plastic replica's in m4 vorm zijn er naar mijn mening maar 2 keuzes: of de g&g cm16 en afgeleiden, of de specna arms core lijn. Ikzelf heb net een specna arms core m4 gekocht om te reviewen. Ik kan je nu al zeggen: ik ben echt onder de indruk van hoe strak die is extern.

Ik denk dat de core ook een betere basis is voor upgrades: betere gearbox shell, hopup unit, redelijke piston (met fullsteel teethrack). Ik denk dat je daarmee voor 250 euro inclusief replica een heel strak schietende replica kan hebben.

Als je de hk416 route wilt gaan is dat op het moment niet mogelijk in plastic. Specna arms, g&g en vfc maken daarvan prima modellen, maar allemaal volledig metaal.
 
Thanks gasten, bedankt voor het advies. Zeker die sticky van Maffo is top.

Afgelopen dagen heb ik veel gelezen over upgrades, en heb eindelijk een beetje een idee wat voor componenten er in zo'n AEG zitten en wat ze allemaal doen. Met die kennis in m'n achterhoofd ga ik proberen een weloverwogen keuze te maken.
 
Het wordt een Specna Arms Core, m4-platform.

Nu nog kiezen tussen de korte SA-C12, SA-C11 met supressor, of de SA-C05 met supressor.

'Out of the box' vind ik de C11 het mooist, maar de C12 icm een aftermarket supressor heeft denk ik toch mijn voorkeur.
Puur een gevalletje van smaak, want intern zijn ze allemaal hetzelfde. Ze hebben zelfs dezelfde lower-, upper, stock en grip.

Volgend hoofdstuk, wat moet ik upgraden? Daar zal ik een apart draadje voor aanmaken.
En natuurlijk alle m4-draadjes even doorkijken van andere gebruikers :)
 
@LowProfile Ja ik heb er naar gekeken maar ben uiteindelijk toch voor een Specna Arms gegaan!

Steel teeth piston, nylon reinforced polymer en prima stock internals hebben me over de streep getrokken. En een SA-C12 kost maar 150 euro, geld over voor upgrades dus.