Voorstellen

Foxstrot

New Member
25 aug 2015
2
0
Trophies
1
Goede morgen,

In het kader van voorstellen.
Ik ben Maarten, 34 jaar, getrouwd en heb een klein eigenwijsje van 2 jaar oud.

Ik ben inmiddels trotse eigenaar van een Umarex HK416 D, verkort tot CQB model met

Uitrusting tot nu toe:
Glock 17, Shotgun.
Warrior assault plate carrier ranger green
Been holster
Applied orange camo
Bates hoge gevechts laarzen
Mechanic handschoenen

De overige spullen komen deze maand hopelijk aan.
O.a eotech replica, Flip to Side van leapers, kac qd silencer, stuby handvat, peq box net lazer en licht

Ik zit nog te twijfelen tussen een kwa 1911 mk4 en een kwa p226. Beide op green gas. Wat is jullie mening hierin?

Ik bemerk wel dat de magazijn die ik erbij heb gekregen erg veel wobbelt en niet goed wordt gepakt door het magazijn lock systeem in de HK416.

Ik zoek dus goede mags voor dit apparaat. Denk zelf low caps.
Hoorde al verhalen over beta pmags, Pirate arms, G&G thermal mags. Maar zoals je begrijpt heb ik hier geen ervaring in. Iemand die me kan helpen??

Alle tips en tops zijn welkom; ik begin net met deze sport en ben leergierig ingesteld.

Veel vragen, maar goed ik begin net

Hallo Maarten,

leuke begin set, maar heb je ook al een gekeurde veiligheidsbril en/of mesh masker?
Ik ben zelf niet zo van de moderne replica's maar meer van de WWII .
Zodoende kan ik je daar geen advies over geven.

Ik las echter wel dat je een sidearm op greengas wilde aanschaffen.
Ik ben ook begonnen met een greengas replica. Ben blij dat ik nu een sidearm op co2 heb. Schiet fijner, beter, meer blowback en tijdens de koude dagen presteert ie beter. Ook is het praktischer in het veld, is bijvoorbeeld je mag leeg top je die op met bb's en kan je zo de mag 2 tot 3 keer leegschieten. Met greengas is het zo dat als je mag leeg is je die moet bijvullen met greengas. Dit betekend dus dat je die greengasfles mee het veld in moet nemen. Een nadeel, co2 is wel iets duurder maar in mijn opzicht zeker waard!

Heb je overigens ook aan de andere benodigdheden gedacht die nodig zijn voor een skirm? Denk hierbij aan camelbag of veldfles, koffers of foedralen, goggels, hit vestje, repairkit, medkit etc etc...

ik hoop da tik je een beetje vooruit geholpen heb. Zo niet vraag vooral raak. genoeg wijze mensen hier die je verder kunnen helpen(ook omtrent die moderne replica's).

veel plezier in deze leuke sport.

Gr Paul

Welkom Foxtrot en heel veel plezier. Zit zelf ook nog in de ontdekkende fase dus even geen tips nog om te geven ;)

Paul, heb jij nog specifieke sites waar je kijkt voor WWII replica`s?

Manderspaul, bedankt voor je tips en mee denken!!

Ik heb gekozen op dit moment voor green gas omdat ik het zal gebruiken voor laatste red middel of korte afstanden. Als ik weer gespaard heb komt er een andere bij.
Ik heb WILEY X goggles besteld en idd een facemask. (Tandarts heb ik al een hekel aan namelijk

Een hitvest is daar een specifieke kleur voor?

En een repairkit en medkit wat zou daar in moeten zitten?

Hey Maarten, welkom.

Een hitvest is eigenlijk niks meer dan zo'n geel fluor vestje voor als je met pech langs de weg staat.
Bij voorkeur geel aangezien bij de meeste events marshalls met oranje lopen.

Maar echte regels zijn er niet voor. Zolang het maar opvalt

Welkom in deze fijne sport en hobby.
Medikit en/of repairkit is/zijn geen verplicht(e) item(s).
Maar wel handig om bij je te hebben.