Voorstellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Flunx
  • Startdatum Startdatum

Flunx

New Member
4 apr 2018
4
0
Trophies
2
Goedenavond Airsofters,

ik zou me even graag willen voorstellen op dit forum, en me wat verder verdiepen met informatie over Airsofting. Ik heb in mijn tijd nog maar twee keer geairsoft, beiden waren vriendenuitjes en dus niet al te serieus.

Even wat persoonlijke informatie over mij zelf, mijn naam is Wesley en ben negentien jaar jong (misschien eentje van de wat jongere garde). Ik ben woonachtig in het mooie Overijsselse Raalte gelegen in mooi natuurgebied ;). Ik werk als installatiemonteur voornamelijk in Amsterdam. Ik ben niet de slankste persoon op de wereld, dus ik hoop dat dit geen nadeel levert aan deze hobby, ik weet dat beweging er bij hoort.

Ik hoop ook een paar hobby's uiteraard. Mijn hoofdhobby's zijn voornamelijk films en series kijken en beoordelen op een Nederlandse filmsite, gamen en muziek zijn ook twee grote hobby's van me, ik luister dag in en dag uit naar muziek waarvan voornamelijk metal een groot deel in speelt, trash en heavy metal voornamelijk volgend op deathmetal en powermetal.

Ik heb dit forum leren kennen van een al eerder aangemeld lid bij jullie en tevens vriend van mij 'qlymax' en ik hoop hier wat meer informatie te kunnen verschaffen over airsofting. Daarbij stel ik twee vragen over bijvoorbeeld gear, waar moet ik vooral op letten? Ik had al wel twee 'geweren' in gedachten, waarvan ik denk ik voor de 'SA-C11 CORE Carbine' wil gaan, heeft iemand hier enige ervaring mee? En hoe kan ik bijvoorbeeld het beste skirms of iets anders vinden, althans hoe speel ik mee met bepaalde skirms en moet ik daarvoor echt bij een team horen?

Ik hoor graag van jullie en hoop jullie wat beter te leren kennen in de loop der tijd.

Groet,
Wesley

Laatst bewerkt:
Welkom op het forum!

Leuk dat je hier bent gekomen via qlymax.. Ikzelf ben ook niet de slankste maar ik zie dit niet echt als een probleem. Ik ben wat minder snel dan de slanke mede airsofer :P

Wat was de 2de replica die je in gedachten had? De Specna arms core heb ik nog weinig over gehoord. Specna arms zelf is een top merk voor beginners en upgrade projecten, dus waarschijnlijk zullen de cores ook prima zijn! Ik kan wel aanraden om voor een eerste replica misschien wat langer door te sparen en dan wat betere replica te kopen.. Ikzelf heb een AM-013 die rond de 200 euro kost op de juiste plek.. ik ben er zelf 300 voor betaald.. maar ik ben er enorm tevreden over. Misschien dat het iets voor jou kan zijn!

Verder spreken we bij airsoft over replica's, dus inpv Geweren kan je beter Replica of Airsoft Apparaat (AA) zeggen. Dat klinkt voor de niet airsofter wat vriendelijker :P

Welkom op het forum!

Leuk dat je hier bent gekomen via qlymax.. Ikzelf ben ook niet de slankste maar ik zie dit niet echt als een probleem. Ik ben wat minder snel dan de slanke mede airsofer :p

Wat was de 2de replica die je in gedachten had? De Specna arms core heb ik nog weinig over gehoord. Specna arms zelf is een top merk voor beginners en upgrade projecten, dus waarschijnlijk zullen de cores ook prima zijn! Ik kan wel aanraden om voor een eerste replica misschien wat langer door te sparen en dan wat betere replica te kopen.. Ikzelf heb een AM-013 die rond de 200 euro kost op de juiste plek.. ik ben er zelf 300 voor betaald.. maar ik ben er enorm tevreden over. Misschien dat het iets voor jou kan zijn!

Verder spreken we bij airsoft over replica's, dus inpv Geweren kan je beter Replica of Airsoft Apparaat (AA) zeggen. Dat klinkt voor de niet airsofter wat vriendelijker :p

Bedankt, en alvast excuses voor het foutje, het ligt nu helaas nog zo op mijn tong maar ik probeer het eruit te krijgen ;).

Ik had ook de 'Specna Arms SA-A04 carbine' in gedachten, ik weet niet of ik linkjes mag plaatsen hier maar dan moet je maar even googlen :P. Ik vond persoonlijk de 'SA-C11' er wat stoerder uit zien, ik wil een beetje voor een Amerika tint gaan (al hoop ik dat ik dan wel goed zit met die replica :P).

Bedankt, en alvast excuses voor het foutje, het ligt nu helaas nog zo op mijn tong maar ik probeer het eruit te krijgen ;).

Ik had ook de 'Specna Arms SA-A04 carbine' in gedachten, ik weet niet of ik linkjes mag plaatsen hier maar dan moet je maar even googlen :p. Ik vond persoonlijk de 'SA-C11' er wat stoerder uit zien, ik wil een beetje voor een Amerika tint gaan (al hoop ik dat ik dan wel goed zit met die replica :p).

Als je een amerikaanse tint wil gaan en dan modern dan is de SA-A03 het beste gezien deze de Mk18 probeert na te bootsen.

• Leuk
Waarderingen: Flunx
Welkom,

Zelf heb ik dit najaar een SA-C08 in de handen gehad, omdat een maat van me zijn pasje toen nog niet binnen had. Ik was wel te spreken over wat je tegenwoordig als 'beginners' replica kunt kopen. Het kunststof was erg stevig, komt mooi richting het kunststof van Niels z'n Ares. Ik heb hem nog niet open gehad, maar bij de chrono schoot hij best consistent. En ik heb mijn maat nog niet horen klagen dat hij bereik of nauwkeurigheid miste.

Welkom,

Zelf heb ik dit najaar een SA-C08 in de handen gehad, omdat een maat van me zijn pasje toen nog niet binnen had. Ik was wel te spreken over wat je tegenwoordig als 'beginners' replica kunt kopen. Het kunststof was erg stevig, komt mooi richting het kunststof van Niels z'n Ares. Ik heb hem nog niet open gehad, maar bij de chrono schoot hij best consistent. En ik heb mijn maat nog niet horen klagen dat hij bereik of nauwkeurigheid miste.

Die ziet er wel gaaf uit inderdaad. Nog enige tips waar ik op moet letten voor het aanschaffen van een replica. Ik moet me nog wel aanmelden bij de NABV, maar daarvoor wil ik eerst mee als een 'introducé' of iets dergelijks dat ik ook eens airsoft mee kan kijken bij de echte mannen, en niet in een gebouw waar de wapens tien duizend keer gebruikt zijn en van ellende bijna uit elkaar vallen.

Die ziet er wel gaaf uit inderdaad. Nog enige tips waar ik op moet letten voor het aanschaffen van een replica. Ik moet me nog wel aanmelden bij de NABV, maar daarvoor wil ik eerst mee als een 'introducé' of iets dergelijks dat ik ook eens airsoft mee kan kijken bij de echte mannen, en niet in een gebouw waar de wapens tien duizend keer gebruikt zijn en van ellende bijna uit elkaar vallen.

beginner replica ligt volledig aan je budget. de meeste mensen bevelen Speca arms (gunfire.nl/pl) of G&G aan.
maar als je geld teveel hebt kun je ook duurdere replica nemen. ligt geheel aan je eigen wensen en portomenee

Inderdaad, ligt volledig aan je budget en welk model je wilt hebben. Het kan geen kwaad om wat vooronderzoek te doen door bijv. reviews op youtube van je replica te bekijken. Meestal raadt men aan om te beginnen met een M4 stijl replica, waar je je dus al op aan het richt bent. Ligt ook aan van wat je wil doen. Wil je veel CQB gaan spelen, dan werkt een AK of M16 van een meter niet mee, dan ga je juist voor iets kleiners. Ga je veel buitenspelen, dan kun je ook kijken naar wat langere replica's. Maar de consensus is een beetje dat barrel lengte tussen uit m'n hoofd 200-600 mm niet veel verschil brengt, dus laat je niet wijsmaken dat een langere barrel automatisch beter is.

En als je je replica hebt, speel er eens een tijdje mee. Mocht hij toch wat tekortkomen in afstand of nauwkeurigheid dan kun je daar later nog upgrades voor doen.

welkom op het forum! De core series van specna is zeer veelbelovend maar nog relatief nieuw. Ikzelf denk dat deze de g&g cm16 combat machine van de troon kan stoten door zijn betere internals (plus quickchange) en zijn lagere prijs. Toen ik keek waren er nog geen reviews, maar ik verwacht dat dit nu anders is.