Voorstelluuuuhn!!!

Bas3c0

Member
7 aug 2016
11
2
Trophies
2
Hallo!!

Ik ben Bas 26 jaar oud en woon in arnhem.
Ben compleet nieuw in deze sport en wil me hierin graag orienteren.
Ben al wel in het bezit van de NABV pas.

Aangezien in bij defensie heb gezeten heb ik genoeg gear maar de enige replica die ik tot nu toe heb is de cybergun co2 1911 full metal railgun serie.
De hoofd bewapening wil ik nog even mee wachten tot ik genoeg advies en verstand in deze klasse heb. Me budget is ook beperkt maar daar hebben we allemaal wel last van.

Voor de rest hoop ik hier mensen te leren kennen die mij een beetje op sleeptouw kunnen nemen en de sport leren kennen.

Nou tot zover dan maar en op naar een goede start!!!!!

Gear:

Booniehat
Revision bril en goggles
Mesh masker
UBAC shirts verschillende camo
Broeken verschillende camo
Meindel desert boots
Oakley handschoenen
Verschillende chest rigs
Holster 1911 en de 1911

Welkom Bas! Ik kom zelf uit Wageningen, dus lekker in de buurt. Arnhem heeft een heel gaaf CQB terrein indoor waar je zeker eens moet gaan kijken.

Oja, en AK's zijn de coolste replica's ;P

Hoi bas wat wil je allemaal weten over primary replicas?

Groet

Chris

Hey chris,

waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een replica?

Misschien een prijs/kwaliteit top 3 van instap AA's?

Het liefst wil ik een compact en accuraat AA out of the box met een rail er op voor random dingen.
Dus ook al is de AK inderdaad heel vet heb ik toch liever iets compacter.

Het onderhouden van de replica ben ik ook nog niet mee bekend en lijkt me ook een handig iets om te weten.

In ieder geval bedankt al voor het snelle te hulp schieten

Bas3c0;24734 zei:
Hey chris,

waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een replica?

Je budget, toch een van de belangrijkste dingen omdat je op basis hiervan in bepaalde segmenten gaat kijken van replica's.

Bas3c0;24734 zei:
Misschien een prijs/kwaliteit top 3 van instap AA's?

- klein budget (200-300): Specna Arms
- gemiddeld budget(300-400): G&G, ICS
- groot budget(400-500): VFC, TM, Krytac

Voor M4 replica's is dit even een grove schaal, met merken die een redelijk aanbod hebben aan allerlei soorten M4's/HK416's.

Bas3c0;24734 zei:
Het liefst wil ik een compact en accuraat AA out of the box met een rail er op voor random dingen.
Dus ook al is de AK inderdaad heel vet heb ik toch liever iets compacter.

Dan zou ik kijken of naar een korte HK416 of een CQB length M4, Ak's zijn er trouwens ook in carbine en SMG lengtes, de AK-104 en 105 en de AKU varianten, maar komen vaak niet met rails.

Bas3c0;24734 zei:
Het onderhouden van de replica ben ik ook nog niet mee bekend en lijkt me ook een handig iets om te weten.

Onderhoud zou ik me niet meteen druk om maken, dat hoeft niet meteen of je wil meteen gaan upgraden maar dat is 99% van de gevallen niet.

Ok nice!
Dank je nu heb je me in ieder geval weer op weg geholpen met het uitkiezen van mijn replica.
Dat upgraden dat komt later wel een keer, eerst de basics.

Wat is het gemiddeld bereik ongeveer en wat is "ver" om accuraat te kunnen schieten?

Echt bedank boys voor de support :) heb ik veel aan

http://gunfire.nl/product-dut-1152199157-DG05T-carbine-replica.html

Hier kom ik toevallig deze tegen, waarom zou dit een goede of slechte keuze kunnen zijn?
Lijkt prima voor dat geld zou je zeggen?!

En ook de genoemde hk416 staat op deze site voor 100 euro.

Je range ligt helemaal aan het merk en type replica wat je koopt. Een ICS zal uit de doos verder schieten dan een "merkloos" AA van 100 euro.

Beetje middenclass replica (200-300 euro) moet uit de doos op zn minst de 40 meter wel aantikken denk ik. Correct me if i am wrong though..

Met een paar upgrades kan je al richting de 50-60 meter gaan na de 60 is het finetunen en meter voor meter erbij proberen te krijgen. Maar zoals rebelattack zei eerst stock spelen kan absoluut geen kwaad :)

En betreft je linkje:

Denk dat dit een klassiek geval is van goedkoop is duurkoop. Hij is helemaal van plastic gemaakt. Wil nog wel eens voor komen dat je een boomstronk over het hoofd ziet en je languit op je giechel gaat. Vrees dat deze replica dat niet gaat overleven.

Kijks eens naar specna arms. Hele degelijke replica's voor een goede prijs! Ik heb zelf als eerste replica een APS asr 110 gekocht en die bevalt ook erg goed! Schiet een meter of 65 na wat upgrades, geen idee hoe die uit de doos schiet want heb hem gelijk geupgrade :tongue:

Ik kom een beetje terug op Specna, want eergister brak er weer en onderdeel zomaar af. Maar misschien heb ik gewoon veel pech.
Want mn el cheapo Cyma AK heeft intussen twee goeie replica first valpartijen overleefd en daar is nog niks afgebroken.

Maar over het algemeen heb je wel een redelijke replica voor rond de 200 euro.

Mijn B02 raakt met gemak de 40 ~ 45 meter.

Stock met een downgrade naar 340 door gunfire haalde ik gister de 355 gemiddeld.

Makkelijkste upgraden die je kan doen zijn goede bb's. Dacht zelf dat het niet veel uitmaakt waarmee je schiet, viel vies tegen..

Dat van de bb's heb ik me inderdaad ook laten vertellen ja door de lokale airsoftboer.

Al met al heb ik geen idee wat ik zou moeten kiezen.
als je me dus een compacte starter kan aanbevelen rond de 150-200 zou dat zijn een.......? :)

Een goedkopere aa met wat upgrades kan ook als ik rond dezelfde prijs kan uitkomen.

Maakt de fps veel uit qua range?
Zou je bijvoorbeeld rond 200-250 fps ook een degelijke afstand kunnen halen? Met goede bb's enzo.
Of moet je dan echt de fps limit op zoeken voor die range?

Die HK416's die je had gevonden zijn de full plastic modellen en ook met een plastic gearbox oftewel niet aan te raden. Kijk naar specna arms modellen dat zijn hele goede instapmodellen voor de prijs en schieten totaal niet onaardig.

Makkelijkste upgrade voor meer range is een bucking en nub upgrade.

Mensen denken vaak dat de range bepaald wordt door (alleen) de FPS. \

Maar, ter vergelijking, Tokyo Marui (TM) komt bijvoorbeeld uit Japan waar Airsoft Apparaten (volgens mij) niet harder mogen schieten dan 1 Joules (ong. 328 FPS met 0,20 gram BB's). En TM apparaten staan er om bekend dat ze verder schieten dan mening ander apparaat. En dat met een veel lagere FPS.

Daarom kun je beter voor range kijken naar, zoals gezegd, r-hob, m-nub, bucking, barrel, etc.

Zoals michiel al aangaf is fps niet de bepalende factor voor je range. TM replica's schieten stock maar 290 fps maar halen meer range dan een chinese replica die 400+ fps schieten.

Een simpele flat hop bucking en nub verbetert de range en is niet duur 20-30 max. Dit is daarnaast ook de grotere factor in de range van je replica. Als je dan ook nog goeie kwaliteit .25 of .28 bbs gebruikt dan kan je makkelijk met een specna of iets dergelijks mee komen met de veel duurdere replica's.

Kijk, duidelijk verhaal! Thanks!
De namen van de internals zeggen me nog niet veel maargoed daar hebben we internet voor.

Ik denk dat ik hier goed mee vooruit ga komen.
Ik hou jullie wel op de hoogte van eventuele aankopen die ik wil gaan doen, en zal ze eerst hier wel even laten keuren als jullie dat niet erg vinden!

Ik begin ook goed veel zin te krijgen in me eerste skirm. Kan ik me 1911 eindelijk gaan gebruiken.

Als er toevallig iemand in arnhem gaat knallen laat het me maar weten, misschien ben ik wel van de partij.
En voor overige locaties ben ik er natuurlijk ook voor in, alleen is arnhem me woonplaats dus lekker dichtbij

Wij (o.a rebbelattack..) gaan eind vd maand naar bunkerhill, weekend skirm.

Hey Bas,

Hier ook een beginner uit Arnhem! Ga graag een keer samen. :P

Tipje: laat Hes van Zweeden links liggen en ga in Westervoort naar Airsoftcenter. Topshop.

Welkom natuurlijk ook hahahaha