Vraag: Is zwarte gear halen een stom idee?

Kan ik met zwarte kleding spelen zonder in de pan gehakt te worden?


  • Totaal aantal stemmers
    14

Jeffrey Norder

New Member
6 aug 2018
2
0
Trophies
1
Hallo allemaal!

Een groep vrienden en ik zijn van plan eind deze maand serieus airsoft in te stappen en kopen ook een volle set eigen gear. Nu zie ik dat echt iedereen camo draagt. Mijn vraag hierover: Is camo echt belangrijk? Ik vind zelf SWAT gear of spec ops veel mooier als camo, zwarte kleding dus. Zou dit mij een zwaar handicap geven? Ik zit nooit echt stil bij airsoft en heb het idee dat camo binnen de 100 meter mij toch niet gaat helpen, is dit wel een logische aanname om te nemen? Of ga ik mijzelf hiermee echt in mijn eigen achterste bijten? Alvast bedankt voor jullie advies!
 
hangt er helemaal van af wat voor skirms je wilt doen. Voor buiten / woodlands val je zowiezo meer op als je loopt in het zwart. Je moet het dan echt hebben van blenden in background (schaduwen) etc.

In any case, het belang van camo is relatief gezien de afstanden waarop we spelen. En de manier waarop menig speler door het veld gaat / kijkt (meer gefocussed op het zien van beweging). Zolang je ergens stil ligt zal menigeen je straal voorbij lopen - ongeacht je camo type.

voor wat het waard is,bij de woodland skirms die ik gedaan heb liep het overgrote deel in een vorm van camo (anders dan zwart / blauw).

Uiteindelijk komt het toch vooral neer op vooral doen wat je zelf wil / goed / leuk lijkt :cool:
 
Ik zou zeggen koop lekker wat je mooi vindt..

Verder ligt het geheel aan de situatie..ook mensen met camouflage zien elkaar soms al op grote afstand, maar in airsoft maakt het op afstand weinig meer uit, je raakt elkaar dan toch niet.

Niet iedereen draagt camo, ik heb er genoeg gezien met egale kleuren hoor, zelfs mensen met complete zwarte gear. Als het veld waar je speelt goed bebost is kun je daar nog een heel eind mee komen hoor. En in de winter valt bijna iedereen net zo goed op.

Wat @victor zegt klopt absoluut, hoeveel je op valt ligt helemaal aan de manier van je beweging..hoe minder je beweegt hoe minder je op valt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en Jeffrey Norder
Uit ervaring (met en zonder Camo), kan ik zeggen dat het verschil reuze mee valt.. Camo werkt wel beter in woodland, maar zwart kan ook (zeker in de lente.) in CQB ben in het zwart zeker in het voordeel.

Een stukje bewust wording van je handicap en dus in de schaduw verbergen en donkere plekken opzoeken helpt ook erg goed bij zwarte kleding.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jeffrey Norder