Vraag over de m1911 aep

Tjeerd

Active Member
30 aug 2017
31
3
Trophies
3
Goedemiddag allemaal,

Ik heb even een vraagje over de m1911 aep van qtac, is er iemand die deze replica toevallig al heeft en mij kan vertellen of dit een juist begin pistol is, of hij goed werkt, fijn in de hand ligt?

https://www.qtac.nl/airsoft-replicas/pistols/aep/13927-m1911-aep

Ik ben dus alvast even aan het kijken naar wat verschillende replica's en ik kwam deze tegen.

Alvast bedankt

groet,

Tjeerd
 
Deze werkt op zich prima, echter raad ik eerder de G17 aep aan.
De 1911 is kwa afmetingen log en lomp, aangezien deze afwijkt van de echte maten, daardoor is het ook lastiger om een passend holster te vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Deze werkt op zich prima, echter raad ik eerder de G17 aep aan.
De 1911 is kwa afmetingen log en lomp, aangezien deze afwijkt van de echte maten, daardoor is het ook lastiger om een passend holster te vinden.
Dankjewel voor je snelle antwoord! ja ik heb zelf ook al gekeken naar de cm030 aep die is idd ook nice (ook een glock)
 
Wat Eviltwin zegt klopt dus helemaal.
(Baseert hij op mijn AEP colt en AEP G18 (ja 18 kan namelijk ook full auto en colt AEP trouwens ook.)
Je mag mijn AEP colt ook over kopen als je wil.
Met extra batterij en extra mags
Heb het eigenlijk nog maar 1x serieus gebruikt. Heb het al 3 jaar ofzo.
Schiet heel goed voor een AEP.
Zit alleen een tapeje om de loop om te zorgen dat de slede er niet afvalt. Ding is een keer gevallen. Bam, meteen ding afgebroken wat de slede vast moet houde.

Succes met je keuze
 
Wat Eviltwin zegt klopt dus helemaal.
(Baseert hij op mijn AEP colt en AEP G18 (ja 18 kan namelijk ook full auto en colt AEP trouwens ook.)
Je mag mijn AEP colt ook over kopen als je wil.
Met extra batterij en extra mags
Heb het eigenlijk nog maar 1x serieus gebruikt. Heb het al 3 jaar ofzo.
Schiet heel goed voor een AEP.
Zit alleen een tapeje om de loop om te zorgen dat de slede er niet afvalt. Ding is een keer gevallen. Bam, meteen ding afgebroken wat de slede vast moet houde.

Succes met je keuze
Hee bedankt voor je antwoord! Nee dankjewel! ik heb op het moment nog geen nhbv pas, maar ik ben gewoon alvast druk aan het kijken hoe en wat.
 
Heb zelf ook een Cyma AEP (CM127) liggen, prima ding!

Zelf miste ik wel wat... schiet verder prima hoor... helemaal waarvoor je hem gebruikt en is redelijk stil, maar toch...

Dus nu gebruik ik m'n Sector Gladius als standaard en als het echt te koud gaat worden voor Green Gas komt de Cyma weer tevoorschijn :) het voordeel hiervan is dat ze in hetzelfde holster passen en een WE G17 past daar bijvoorbeeld weer niet in...

Groet,
Peter
 
Heb zelf ook een Cyma AEP (CM127) liggen, prima ding!

Zelf miste ik wel wat... schiet verder prima hoor... helemaal waarvoor je hem gebruikt en is redelijk stil, maar toch...

Dus nu gebruik ik m'n Sector Gladius als standaard en als het echt te koud gaat worden voor Green Gas komt de Cyma weer tevoorschijn :) het voordeel hiervan is dat ze in hetzelfde holster passen en een WE G17 past daar bijvoorbeeld weer niet in...

Groet,
Peter
Dankjewel voor je reactie!
 
Hé Tjeerd,

Leuk dat je kijkt voor een 1911! Heb er zelf ook een, hoewel 't totaal niet bij m'n loadout 'hoort' (MultiCam). Maar gewoon altijd verliefd geweest op de 1911 ;)

Zelf zou ik je deze afraden. Als 'ie 3,5 keer valt kun je 'm bij het vuilnis gooien. Voor een degelijke sidearm die nog weleens wat stootjes te voortduren krijgt zou ik toch -bij voorkeur- voor een Full Metal gaan. Zelf heb ik de 1911 van KWC:

https://www.shogun.nl/airsoft/pistolen-228/colt-1911-a1.html

Deze heeft een Gass Blowback wat 't erg realistisch maakt. En; een blowback vind ik op een sidearm wel heel erg fijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tjeerd
het grote nadeel van aep's is de fps: die ligt tussen de 220 en 250. Dat is echt laag, bijna niet te voelen laag. Leuk voor cqb, maar tenzij je ze een goede upgrade geeft eigenlijk onbruikbaar op grotere afstanden, lees meer dan 5-10 meter ish. Ik adviseer daarom om als je een sidearm wilt, voor een gbb te gaan.
 
Ligt een beetje aan het doel van de side arm..
Als secondary voor een sniper binnen de 20m kan hij echt wel (zeker met full-auto functie).
Gebruik je hem wanneer je gebouwen in gaat omdat je main (bv een M16) te lang is? Ja, allemaal korte afstand dus kan wel.

Als pistol-only voor CQB. Nee dan niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tjeerd
Ligt een beetje aan het doel van de side arm..
Als secondary voor een sniper binnen de 20m kan hij echt wel (zeker met full-auto functie).
Gebruik je hem wanneer je gebouwen in gaat omdat je main (bv een M16) te lang is? Ja, allemaal korte afstand dus kan wel.

Als pistol-only voor CQB. Nee dan niet.
Bedankt voor je reactie! ja ik denk dat ik persoonlijk wel meer van buiten games houdt maaaar idd wat je zegt om buildings te clearen enzo daarvoor zou ik inderdaad een pistol gebruiken aangezien dat soms wel is handiger is dan zo'n grote m16/m4 enz, voor de rest van de game zou ik zoiezo een assault rifle gebruiken