Vraag over gezichtsbescherming

Ik ben zelf nu van een mesh masker overgestapt naar een multiwrap op aanraden van @robin97, dit beschermt mijn gezicht zo tegen de bbs dat het iig niet meer een open wond creëert en daarnaast kan ik hier nog gewoon prima door een sight heen kijken. Ook kan ik met de multiwrap ervoor kiezen om hem in allerlei manier om mijn hoofd te doen, dus van slechts een soort shemagh tot een bijna volledige bivakmuts. het is natuurlijk niet zo geweldig qua bescherming als een meshmasker of een Dye i4.

Na veel wikken en wegen heb ik toch besloten om voor een mesh masker en een bril te gaan.

Nu had ik de Valken V-TAC echo's gevonden deze voldoen niet aan de EN 166 maar wel aan de ANSI en CAN norm is dat dan toch voldoende of moet ik verder kijken ?

Ik heb sinds kort een face mask met slechts een mesh deel voor mond en neus (via ali babba). Op de wangen dikke stof dat wel beschermt, maar tegelijkertijd het schouderen/richten minder belemmert dan van een volledig mesh masker
IMG_0134.JPG

Volgende x toch maar posten achter de pc ipv ipad....

Nice Victor.
Zit er achter de stof ook gaas?of stopt dat waar het stof begint?

Lijkt mij ook wel iets als het gaas niet door loopt.

Het gaas zit alleen aan de voorkant, dunne strook over mond en Neus. Op de wangen zit flexibel gevoerde stof van ong 5 cm breed. Als ik de mijne opzet dan bedekt de zijkant met name de wang en jukbeen. Heb alleen 1 tot 2 vinger diktes over tussen masker en kaaklijn. Mogelijk dat dit ietwat minder word als ik em onder mn goggle zet.

Het masker is op de wang wel iets meer bijgesneden dan mn mesh masker.

Dit is de link https://nl.aliexpress.com/store/pro...9.html?detailNewVersion=&categoryId=100001831

Als je naar beneden scrolt zie je diverse foto's. Ook van de achter/binnenkant.

Volgens mij had ik er toendertijd 10 euro voor betaald. Verzending was gratis... en dan kun je eens de gok wagen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Twinfromhell
Hmmmmm dat is het dan wel waard om te proberen.
Die full mesh maskers vind ik echt niks en heb er al een paar geprobeerd.

Ik heb zelf normaal gesproken dit soort maar dan volledig gaas.

Heb net zo 1 besteld. Voor €12.04 woodland mesh gevonden :)

Geef mij maar gewoon een solide gezichtbescherming, full face mask, mesh, goggles, paintball mask. Dit geeft mij in ieder geval het gevoel dat ik mij nergens zorgen over mijn gezicht hoef te maken, of ik nou van veraf of van zeer dichtbij geraakt word in mijn gezicht. Zeker bij CQB.

Met zo een bitje lijkt het mij echt moeilijk om je mond continu dicht te moeten houden, want je hebt toch echt wel je momenten dat die klep ff opengaat (uithijgen, praten, triomfantelijk/kwaadaardig lachen) en ik heb filmpjes gezien op Youtube waar mensen ff een bb in hun keel geschoten kregen. NIET fijne actie! :confused:

Vriend van mij die had ook zo een bitje aangeschaft, maar heeft die ondertussen ook al weer vervangen door een Dye masker, dus ik beschouw het bitje niet als serieuze optie.

Is het Dye I4 paintballmasker toevallig ook EN166 gecertificeerd? Ik had hem zelf even opgezocht en ziet er goed/comfortabel uit. Alvast bedankt ^^

De Dye I4 is goedgekeurd door de NABV. Redelijk veel mensen lopen er mee rond. Ze worden al jaren in de paintball gebruikt.

• Leuk
Waarderingen: Camilo
Wat ik me altijd afvraag, met zo'n full face mask (bv dye i4), valt daarmee nog te drinken in het veld? Lijkt me een aardig gefrummel om de slang/drinktuit van een camelbag daaronder te krijgen. Dat is voor mij juist het voordeel van een mesh mask. In het veld, klik je em los / schuift em omlaag, je drink, en zet het masker weer op. Terwijl je ogen dus gewoon beschermt blijven.

Later dit jaar komt de WARQ helm op de markt, ziet er veelbelovend uit en een stuk mooier dan zo'n Dye paintbalmasker imo.

@Valmijaan had er één besteld volgens mij.

Indoor heb ik altijd een meshmask en shemagh om. Outdoor laat ik vaak de meshmask achterwege. Het is mij te benauwd en mijn bril beslaat dan veel sneller. Buiten zijn de afstanden ook veel groter dus veel minder kans op verwondingen.