Vraag over maken van een zienswijze

lisanne

Member
25 sep 2019
9
2
Trophies
2
goede middag,

ik heb een vraag, mijn VOG is/wordt afgewezen op 2 stomme punte,
nu is het zo dat ik een zienswijze moet maken. overal wordt gezegt dat ik hier voor een advokaat nodig heb.
maar nu vraag ik me af is iemand hier bekent er mee wand ik vind het gewoon eerder geld klopperij als wat anders. heb ook nog 6 dage het te regelen helaas anders is mijn NAVB pas niet mogelijk om te krijgen helaas
 
Je wordt gecontroleerd op een aantal punten, welke van belang worden gevonden bij het beoefenen van de sport Airsoft. Hier ben jij op 2 punten afgekeurd, dat kan jij stomme punten vinden, maar er wordt niet voor niets gecontroleerd op deze punten.

Wie zegt nu dat jij een zienswijze moet maken? Want dat gaat volgens mij niets veranderen aan het feit dat je VOG afgekeurd is op 2 verschillende feiten. Wanneer je wel een zienswijze moet maken zou ik wel iemand in armen nemen die hier verstand van heeft, dat hoeft dan natuurlijk niet direct een advocaat te zijn maar er zijn ook tal van andere mogelijkheden.
 
Je wordt gecontroleerd op een aantal punten, welke van belang worden gevonden bij het beoefenen van de sport Airsoft. Hier ben jij op 2 punten afgekeurd, dat kan jij stomme punten vinden, maar er wordt niet voor niets gecontroleerd op deze punten.

Wie zegt nu dat jij een zienswijze moet maken? Want dat gaat volgens mij niets veranderen aan het feit dat je VOG afgekeurd is op 2 verschillende feiten. Wanneer je wel een zienswijze moet maken zou ik wel iemand in armen nemen die hier verstand van heeft, dat hoeft dan natuurlijk niet direct een advocaat te zijn maar er zijn ook tal van andere mogelijkheden.

ik ben afgekeurd of een fijt wat 10 jaar geleden is gebeurd en eentje in 2013. en onder aan de vog staat dat ik binne 14 dage naar uitgifte vog een zienwijze kan maken omdat het besluit nog niet vast staat dat die afgewezen woordt.
echter staat er ook in dat ze 8 jaar terug kijken.

waar op ik hier afgewezen voor ben zijn hele kleine dingetje en ga er ook niet te veel op in. alleen heb dus gekeken via een advokaat kost het me 300-600 euro voor een zienswijze te laten maken, echter is dit gewoon zowat mijn hele maand inkomen terwel het gewoon belagelijk is die onkoste. vandaar dat ik er naar vraag of iemand hier bekent mee is. wand puntje bij paaltje over 2 jaar zou ik em alsnog krijgen omdat de genoemde punte dan helemaal verouderd zijn.
 
Een zienswijze komt er heel simpel gezegd op neer dat je moet uitleggen waarom jij vindt dat ondanks dat je - kort gezegd - een strafblad hebt toch een VOG moet krijgen. Meestal is een advocaat of een jurist in de arm nemen wel het handigst. Als je daar geen geld voor (over) hebt houd het snel op. Je kan natuurlijk ook zelf een briefje typen.
 
geen geld voor (over) hebt houd het snel op
het geen geld voor over hebben is niet het probleem. echter het geld hebben er voor is eerder het probleem wand overal waar ik kijk lopen die kosten heel erg op.

en het zelf schijven er van wil ik best doen, ben echter al bezig geweest benoemde punte in kaart uit te leggen over wat toen speelde, zogenoemde gevaar van herhaarlijk gedrag en wat mijn tegen argumente zijn om als nog de VOG te krijgen. maar ik schrok van die koste wat men hier vraagt voor juridische hulp want dat kan ik echter gewoon niet ophoeste in 6 dagen tijd. als ik wist dat dit mogelijk zou kunnen gebeuren had ik hier ook wel geld voor weg gelecht
 
@lisanne : Een vriendelijke tip van mijn kant: laat je verweer (de "Zienswijze") op zinsopbouw en spelling controleren door iemand die je vertrouwd (een vriend/vriendin), eventueel op de hoogte is van jouw situatie en de Nederlandse (ambtenaren) taal beheerst.
Ambtenaren hebben nog wel eens de neiging om personen te beoordelen op de verwoording van een brief en niet de onderliggende inhoud.

Voor een verweer is niet noodzakelijkerwijs een jurist nodig, maar iemand kennen die weet hoe je met ambtenaren moet communiceren is wel een groot voordeel bij het schrijven van een brief.
 
  • Leuk
Waarderingen: lisanne en Pietjepuk123
thanks voor de handige info. mijn ziensware is veel langer als het voorbeeld. dus deze moet ik weer opnieuw gaan maken.

heb wel mense die het voor mij naar kunnen kijke echter omdat het bijna weekeind is komt er wel haast bij. hopelijk krijg ik alles nog optijd gedaan
 
Niet om het een of ander, heb ook niks tegen jou en vat dit niet persoonlijk op, maar als je geen geld over hebt om volgens jou de 'verplichte advocaat' in te schakelen om je VOG te krijgen en maar een inkomen heb van 300 euro per maand. Is airsoft dan voor je weg gelegd? Deze hobby is namelijk geld rovend.
 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskrop
Hou er rekening mee dat het niet gaat om hoe jij er over denkt, maar dat je wat geleerd hebt van het verleden. Of dat de punten niet relevant zijn, of misschien zelf verkeerd geïnterpreteerd op de voorwaarden welke voor de VOG gesteld zijn.

Op basis van je zinsopbouw en spelling hierboven zou ik je ook willen adviseren goede hulp in te schakelen. Doorgaans wordt een tekst die vol staat met spelfouten en een wat rommelige opbouw niet echt serieus genomen.

Hou ook in gedachten dat veel mensen onbekend zijn met airsoft en dat de vriendelijke wetshandhavers van dit land helemaal niet op airsoft zitten te wachten. Je start dus altijd al met een achterstand. Heb van dichtbij kunnen meemaken hoe krom het geregeld is in Nederland als het aankomt over het wel of niet uitgeven van een VOG tbv het verkrijgen van een lidmaatschap bij de NABV waarbij zelf meerdere bezoekjes aan de rechtbank zijn geweest om de zaak te laten voorkomen.

In ieder geval succes! Hopelijk kan je de mensen die je aanvraag moeten beoordelen op andere gedachten brengen.
 
Niet om het een of ander, heb ook niks tegen jou en vat dit niet persoonlijk op, maar als je geen geld over hebt om volgens jou de 'verplichte advocaat' in te schakelen om je VOG te krijgen en maar een inkomen heb van 300 euro per maand. Is airsoft dan voor je weg gelegd? Deze hobby is namelijk geld rovend.

ik zie dit niet als een persoonlijk ding. maar voor airsoft zelf spaar je, dit doe je doelbewust waardoor kosten overzichtelijk zijn.
als jij ineens een rekening gepresenteerd krijg waar jij niet op rekent kan jij ook niet vooraf geld aan de kant leggen wat je wel kunt doen met een hobby. in het algemeen kost airsoft ook inderdaad geld. maar dit kan je aan de kant leggen er voor omdat je dit weet.

@[I]peter boudewijn [/I]/USER].

ik ben zelf dyslecties en vraag ook altijd mense om brieven en zo te controleren op spelfouten en zins opbouw. zelf als dit niet eens een officelen brief is. ik ben niet een persoon die ongecontroleerd mijn brieven laat versturen. op een forum is het wel iets anders gezien mense niet 24/7 mijn dinge gaan controleren. kwa regel/wetgeving omtrent airsoft/vuurwapens weet ik gelukkig hoe krom de regels zijn. een oom van mij zit zelf bij een schiet verreniging in limburg. hierdoor ben ik wel vrij goed op de hoogte. ik heb in mijn zienwijze ook aangegeven dat ik benoemde punte ook mondelijk voor het gerechtshof wil uitleggen indien nodig.

ik heb verder ook contact gehad met justis zelf vandaag, echter blijk wat op de site staat niet geheel waar te zijn. het blijkt als iemand het zo genoemde ambtenaren taaltje kan schrijven dat dit over het algemeen ook al goed zou kunnen komen met de afgifte van de VOG.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn