Vragen over Airsoft help!

Mike Ten Cate

Active Member
27 mei 2018
37
21
Trophies
4
Hallo iedereen,

Ben al druk bezig om te kijken wat nou het goedkoopste maar wel het beste is! Ik hou namenlijk van spul wat goedkoop is maar goed van kwaliteit is! Ja het klinkt raar!

Vraag 1
Ik ben van plan een TRIDENT MK2 SPR - Krytac te kopen en ik wil Midcaps gebruiken om het toch een beetje realistisch aan te pakken! Ik had hele mooie magazines gezien maar wat zijn nou de beste maar toch goedkoopste? Jullie hebben ze al gebruikt vast of in je handen gehad! De keuze is reuze en moelijk!

Optie 1 die ik dacht!
https://www.qtacairsoft.com/ammo-supplies/airsoft-magazines/midcap/10004-magazine-m4-midcap-s-class-140rds
Deze zien er mooi uit maar toch lijken me ze te plastic! Ik zoek iets wat tegen een stootje kan! Maar dan komt de gierige nederlander weer het moet goedkoop zijn! Wat is de beste keuze dan?

Optie 2
https://gunfire.pl/product-eng-1152201951-5pcs-set-100rd-mid-cap-magazine-for-M4-M16-black.html
Deze mooie doos vol met 5 stalen magazines alleen passen deze wel goed in de Krytac?
Zijn ze wel goed? Vol met vragen over welke ik moet kiezen! Help mij!

Vraag 2
Welke LiPo Zal ik nodig moeten hebben voor de TRIDENT MK2 SPR - Krytac?
En welke oplader zal ik het beste erbij kunnen kopen?
Ik hoef niet het duurste van het duurste maar wel iets wat werkt!

Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen sinds jullie al ervaring hebben met airsoft spullen.

- Mike Ten Cate

De vraag over de midcaps laat ik even aan anderen over die wellicht weten welke goed feeden in de krytac. Wat betreft batterij: begin met een 7,4v LiPo. Zoek op welk formaat/model er in je replica past, en koop hem dan vervolgens bij hobbyking, veruit de goedkoopste voor batterijen. Kan je gelijk een 2e bestellen en de oplader ook.

Wat oplader betreft is het persoonlijke voorkeur - goedkoopste is een LiPo only charger, maar er zijn duurdere opties met allemaal handige snufjes. Kijk anders eens een paar YouTube videos over het onderwerp.

• Leuk
Waarderingen: Mike Ten Cate
Even in het heel kort. Maar idd een 7.4 volt lipo gaat super zwaarder heb je totaal niet nodig en neemt aleen maar risicos mee.

Wij heben verdeelt over 3 man 4 krytacs en spelen allemaal met ares amoeba midcaps
En die werken allemaal super. Ze kosten 10 euro per stuk dus het is teminste ook geen drama als je er een keer een kwijt raakt

http://www.com-bat.nl/mid-cap/1793-amoeba-m4-midcap-140rds-tan.html

• Leuk
Voor lader raden de meesten de IMAX B6 aan. Dat is niet voor niks. Heb je de originele IMAX dan kun je jaren vooruit en bijna alle batterijen laden.

Daarnaast raad ik aan om de Tamiya stekkers er af te halen en te vervangen voor een xt-60 stekker. Die laat meer stroom doorwaardoor je minder verlies van je batt hebt.

• Leuk
Daarnaast raad ik aan om de Tamiya stekkers er af te halen en te vervangen voor een xt-60 stekker. Die laat meer stroom doorwaardoor je minder verlies van je batt hebt.

In principe eens, maar voor een beginner is dit een beetje overbodig. Hiervoor heb je een soldeerbout nodig en een beetje kennis van solderen, en moet je ook weer gaan prutsen aan je replica. Kan altijd later nog.

• Leuk
ik vind het verschil tussen een 7.4 en een 11.1 v lipo op mijn krytac LVOA anders wel enorm merkbaar in trigger response.

Voor mags raad ik de PTS EPM enorm hard aan, ze zijn duurder ja, maar feeden faalloos en hebben een leuke indicator zodat je ze nooit overvol kan duwen + ze zijn super degelijk en licht!

• Leuk
Solderen is echt een van de eerste dingen die ik zou doen bij nieuwe replica's. Die Tamiya krengen warmen veel te veel op bij LiPos, geen mooie fit en ook gewoon gevaarlijker daardoor. Daarnaast levert het ook wat extra RPS op. Solderen kost je echt half uur werk en je kan voor 20 euro alles meebesyellen wat je nodig hebt bij Hobbyking als je toch al je LiPos daar haalt.

Ik draai in mijn Ares Amoeba SR16 de Amoeba midcaps en die dingen feeden daarin altijd, goedkoop en betrouwbaar. Als ze goed passen in krytacs zoals hierboven beweerd wordt, zou ik ze altijd nemen.

In principe eens, maar voor een beginner is dit een beetje overbodig. Hiervoor heb je een soldeerbout nodig en een beetje kennis van solderen, en moet je ook weer gaan prutsen aan je replica. Kan altijd later nog.

Zoals @JWieleman al aangeeft. Gewoon mee bestellen bij je lipos en als je Tamiya opwarmen ben je fucked up. Kun je zelf niet solderen laat het dan doen bij de winkel waar je de replica bij besteld of bij een NL replica herstelshop

• Leuk
Jup, heb zelf ook meteen XT60's op mijn lipo's en replica gesoldeerd. Laatste keer dat ik had gesoldeerd was op de middelbare school, maar een simpele tutorial op Youtube en je hebt de basis zo weer door!

En bovendien geeft het een stukje voldoening dat je meteen je eerste upgrade zelf hebt gedaan. :)

Uuh, weet ik niet. Dacht het niet. Maar volgens mij heb ik de benodigde materialen ergens een keer in een lijstje gezet. Zoek op krimpkous en je zult hem denk ik vinden. Ben ik momenteel zelf te lui voor ;)

Ach er zijn talloze filmpjes van online. Ik had ook al 10 jaar niet gesoldeerd voordat ik het deed op me LiPos en replica's. Als je rustig werkt aan de hand van die YouTube filmpjes, dan komt het helemaal goed.

ik vind het verschil tussen een 7.4 en een 11.1 v lipo op mijn krytac LVOA anders wel enorm merkbaar in trigger response.

Voor mags raad ik de PTS EPM enorm hard aan, ze zijn duurder ja, maar feeden faalloos en hebben een leuke indicator zodat je ze nooit overvol kan duwen + ze zijn super degelijk en licht!

11.4 volt is idd erg leker voor de triger response maar die is met 7.4 volt ook al heel best. En zodra je 11 .4 gebruikt komt je garantie te vervallen dus zou ik het met een nieuwe replica niet doen:)

• Leuk
11.4 volt is idd erg leker voor de triger response maar die is met 7.4 volt ook al heel best. En zodra je 11 .4 gebruikt komt je garantie te vervallen dus zou ik het met een nieuwe replica niet doen:)

Niet altijd. ik heb een G&G Cm16 en die kan alleen maar werken met 11.1 door de voltage cutoff in de mosfet.

Ik ben van plan om 7.4 Volt te halen

https://hobbyking.com/nl_nl/turnigy-nano-tech-1400mah-2s-15-25c-lipo-airsoft-pack.html

Daar zal deze perfect voor zijn toch?

Oplader wil ik het liefst 1tje die het gewoon doet en niet te moelijk is en te duur. Nu ben ik deze tegengekomen bij QTAC kan ik met deze LiPo oplader deze Lipo's opladen? En zitten alle oplaadkabels er ook bij in?

https://www.qtacairsoft.com/ammo-su...y-chargers/14654-b3-battery-charger-for-li-po

En misschien zie ik nog wel een 2e hands LiPO Charger, of hebben jullie nog 1 2e hands te koop?

Ik ben van plan om 7.4 Volt te halen

https://hobbyking.com/nl_nl/turnigy-nano-tech-1400mah-2s-15-25c-lipo-airsoft-pack.html

Daar zal deze perfect voor zijn toch?

Oplader wil ik het liefst 1tje die het gewoon doet en niet te moelijk is en te duur. Nu ben ik deze tegengekomen bij QTAC kan ik met deze LiPo oplader deze Lipo's opladen? En zitten alle oplaadkabels er ook bij in?

https://www.qtacairsoft.com/ammo-su...y-chargers/14654-b3-battery-charger-for-li-po

En misschien zie ik nog wel een 2e hands LiPO Charger, of hebben jullie nog 1 2e hands te koop?
Als je toch bij Hobbyking besteld, zou ik deze smart charger erbij pakken https://hobbyking.com/nl_nl/accuell-s60-ac-charger-eu-plug.html

Heb deze zelf ook en voordeel is dat je ook kan balance chargen en storage chargeren. LiPos zijn namelijk best gevaarlijke en complexe dingen die je zeker niet mag overladen of vol wegleggen. Deze charger zorgt ervoor dat als je hem goed instelt dat nooit gebeurd!

• Leuk
Als je toch bij Hobbyking besteld, zou ik deze smart charger erbij pakken https://hobbyking.com/nl_nl/accuell-s60-ac-charger-eu-plug.html

Heb deze zelf ook en voordeel is dat je ook kan balance chargen en storage chargeren. LiPos zijn namelijk best gevaarlijke en complexe dingen die je zeker niet mag overladen of vol wegleggen. Deze charger zorgt ervoor dat als je hem goed instelt dat nooit gebeurd!

Zitten hiet de benodigde kabels ook bij die je nodigt hebt om de LiPO's op te laden?

Zitten hiet de benodigde kabels ook bij die je nodigt hebt om de LiPO's op te laden?

Ligt eraan of je gaat omsolderen naar XT60 (zoals ik hierboven samen met wat anderen had aanbevolen al) Deze lader levert er een kabel bij voor opladen LiPos met een XT60 connector. Mocht je mini Tamiya willen houden, zal je even kabeltje erbij moeten kopen van een euro, die verkopen ze ook op Hobbyking.

Even voor de zekerheid, ga je omsolderen en heb je het niet in huis allemaal, op Hobbyking hebben ze setje van 5 paar XT60 connectors, krimpkous, soldeerbout, eventuele klemmen en soldeerdraad (of hoe je dat ook noemt). Bestel je alles tegelijk vanuit EU warehouse icm je LiPos en lader, dan ben je erg goedkoop uit en heb je alles in huis meteen.