Waar is Airsoft4U gebleven?

DutchB4k

Member
5 jun 2015
5
2
Trophies
2
Zat deze week een beetje door airsoft webwinkels te surfen uit verveling.
Maar op het moment dat ik naar airsoft4u ging was de website ofline.
Na wat zoeken kwam ik er achter dat ook de facebook pagina niet meer te berijken was.
Van daar dat simple weg server problemen van de site niet het geval kan zijn.
Zijn ze failliet?
Raar want ik had vorige week noch een bestelling van een AR-15 mag binnen gekregen.

Iemand die hier meer van weet?

Ze hebben ook een fysieke winkel in de loodsen van 101 inc.Airsoft training center in Helenaveen.
Het lijkt mij tot zover gewoon website onderhoud.

Nee, afgelopen week was hun laatste week. Volgens mij is de stekker eruit getrokken.

Ik begreep uit eerdere FB berichten dat ze alleen met de fysieke winkel gingen stoppen en online verder gingen, maar als die nu ook offline is...

Dam vandaar dat ze zo gul waaren met aursoft4u paches.
Laste 2 bestellingen van mij was enkel klein sput en toch kreeg ik bij bijde bestellingen een pach gratis.
Is er meer bekend waarom ze stopte?

ik kan me herinneren dat ze veel online hadden maar weinig in voorraad(wat wel als in voorraad stond en zonder vermelding dat er besteltijd bij zit) waardoor de meeste negatief over hun werden en daarop men er niet meer ging bestellen. Om die reden ben ik er ook nooit wezen kijken en heb mijn spullen bij andere shops gehaald.

ik had ook negatieve ervaringen opgelopen bij hun, maar had pas geleden toch iets nodig wat alleen zij in hun webshop aanboden. Ze hadden er wel netjes bij gezet dat het op voorraad was bij de leverancier en dat er 2 tot 5 werkdagen levertijd op zat. Dus had het gewoon besteld en na 5 dagen kreeg ik netjes bericht dat het bestelde was binnengekomen bij hun en dat ze het door zouden sturen naar mij. Dus deze keer liep alles heel gesmeerd moet ik zeggen. Maar kan me heel goed voorstellen dat mensen na 1x een slechte ervaring de shop hebben vermeden.

• Leuk
Waarderingen: Toothpick
Het is idd zo dat de levertijden vaak bij hun lager was.
Zelf nooit echt een probleem mee gehad omdat ze veel hadden wat anderen niet hadden.
Ook was er vaak wat bij anderen niet op voorraad was en dan ook niet meer op de site was.
Vervelend is dat dan denk je dat ze het nie hebben terwijl het vak enkel tijdelijk leeg was.

Overgens over negatieve evaringen ik hoor veel mensen praten maar zelf heb ik ondervonden dat als ik contact opzoek ik altijd goed en schafftelijk geholpen werd.
Dan is de vraag van mij of het niet meer aan de mensen ligt i.p.v de websop, tegenwordig spreken mensen al schande als ze iets niet met regelmaat binnen 3 dagen binnen kunnen krijgen.

• Leuk
Waarderingen: Toothpick en Vladimir
Het is idd zo dat de levertijden vaak bij hun lager was.
Zelf nooit echt een probleem mee gehad omdat ze veel hadden wat anderen niet hadden.
Ook was er vaak wat bij anderen niet op voorraad was en dan ook niet meer op de site was.
Vervelend is dat dan denk je dat ze het nie hebben terwijl het vak enkel tijdelijk leeg was.

Overgens over negatieve evaringen ik hoor veel mensen praten maar zelf heb ik ondervonden dat als ik contact opzoek ik altijd goed en schafftelijk geholpen werd.
Dan is de vraag van mij of het niet meer aan de mensen ligt i.p.v de websop, tegenwordig spreken mensen al schande als ze iets niet met regelmaat binnen 3 dagen binnen kunnen krijgen.

Als mensen 2de hands producten als nieuw krijgen verkocht en replica's die aankomen met beschadigingen dan zie ik dat niet echt als een klein dingetje. De verhalen op andere fora over Airsoft4u waren over het algemeen niet positief en ik gok dat als een groot deel van de airsoft community dit zegt het wel enigszins zal kloppen.

• Leuk
Waarderingen: Toothpick
Wat met Airsoft4U nu gebeurd is (en het zal vast niet de laatste shop zijn bij wie het gebeurt) is denk ik gewoon de stabilisatie en het volwassen worden van de Nederlandse airsoftmarkt.
We hebben nu ruim 4 jaar airsoft in Nederland en net als baby's die in deze wrede wereld geboren worden dingen moeten leren zo gebeurt het ook met de in 2013 in Nederland geboren airsoftmarkt, deze wordt volwassen.
Mensen weten nu waar ze heen moeten voor de beste producten voor de beste prijs gecombineerd met winkels die een fatsoenlijke voorraad aanhouden en de gewenste service leveren. Ook worden nieuwe spelers steeds beter geïnformeerd over waar ze hun gerei het beste kunnen halen.

Toen airsoft begon was er in 1 klap een gigantische aanwas van airsofters en dus klanten. DIe eerste lichting heeft nu wat zij wil/nodig heeft en zal rustiger zijn met zijn/haar aankopen en anders hebben ze wel de expertise om fatsoenlijk te kunnen winkelen. Het gevolg: sommige "mindere" shops die geprofiteerd hebben van de airsoftboom zien nu hun omzet dalen en zullen hun deuren moeten sluiten.

• Leuk
Waarderingen: Toothpick en BoomSmurf