Waar stoppen jullie kaarten in?

Jan

Well-Known Member
10 mei 2014
3.489
2.077
Trophies
30
Hi Guys en Galls!

Gisteren een training gehad bij Airsoft-Heaven waardoor ik me weer realiseerde dat ik nu toch echt een keer een goede oplossing moet hebben voor de kaart van het veld.

Bij iedere radio oproep de kaart uit je broekzak vissen is ook niet echt efficiënt.

Ik zit nu te denken aan dit model (https://www.uktactical.com/p-8363-warrior-forward-opening-admin-pouch-multicam.aspx). Op mijn rugzak zou ik nog een grotere versie kunnen plempen voor A4 grootte zodat ik de squad kan briefen en als PL/CO een grotere heb.

Een ander alternatief is de admin pouch op de borst en een speciale rite in the rain hoes op A4 formaat die dan in mijn broekzak kan. Vanwege het formaat en de hoes is die makkelijker uit de broekzak te halen en kan ik die gebruiken voor squad briefings en als PL/CO een groter formaat heb. Extra bonus van een hoes als die, is dat je aantekeningen kunt maken en die na de skirm kan weg wassen.

Ben vooral benieuwd naar jullie oplossingen?
 
Ik bind hem meestal aan 'm', en verklein hem dan tot een minimap, linksboven meestal.

Serious note : Ik heb een Russische kaartentas die je in een beweging uitklapt en zo direct op de kaart achter een transparant vlak kan kijken.
Serious note 2 : Aangezien ik bijna alleen maar op B&A speel heb ik de kaart niet nodig :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Camilo en Jan
Hoe bevalt dat? Is het niet erg klein en zit het niet heel erg in de weg?

@Strelok Ok cool! Dus een soort oplossing zoals die admin panel dus.

@Stey Zit er ook aan te denken om in ieder geval de belangrijke punten uit mn hoofd te leren voor een skirm. Dan heb je sneller de orientatie bij radio berichten van teamgenoten. Maar de speelstijl waar ik heen wil (met ACN) gaat er toch wel voor zorgen dat er een kaart nodig is met een grid en wat POI's.
 
Wat ik de vorige keer gedaan heb bij B&A is de kaart gewoon ongevouwen tussen mn borst en vest steken. Daar blijft hij prima rusten en kan je hem weer uithalen en opbergen.

Ik ben hem niet verloren of iets. Uiteraard niet handig bij nat weer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ik heb ik mn nieuwe chestrig een vakje zitten waar je makkelijk bij komt. Zit een beetje op borsthoogte. Dat is voor mij tot nu toe de handigste plek voor een kaart.
Anders had ik hem in een vakje in mn gasmaskertas.
 
Agree with @ChaoSState that in case of harness like Commando Chest Rig or LBT 1961a its really easy to keep them in admin pocket.

I prefer to attach map to the stock(like on my avatar photo - at least in case of crane stock it works well) with rubber rings - basically you don't need extra space for it and you can look on a map while holding AA.
 
Top Topic. @Jan zit precies met hetzelfde. Zag laatst bij Balls iemand die een Warrior admin pouch op zn plate carrier had. Hier zit een flap-out in voor je map.

@Lammert Wedda nog gekeken naar een wrist wrap. Werkt dat wat / hoe zit dat?

@Crumble zo zie je maar, de meest eenvoudige oplossingen zijn de laatste waar je aan denkt. Lukt het wat om die met een handschoen te pakken?

Zag een tijdje terug nog iemand die had de map verkleind, geplastificeerd, en op z'n kolf vast gezet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Speel zelf (nog) niet heel actief met kaarten, maar het geeft natuurlijk wel weer een extra dimentie aan het hele spel...

Zelf lijkt mij die oplossing om m'n pols/onderarm wel relaxed! De rest zit al een beetje vol :p ...

Ga dit zeker volgens om wat inspiratie op te doen! :)

Groet,
Peter
 
Hoe bevalt dat? Is het niet erg klein en zit het niet heel erg in de weg?

@Strelok Ok cool! Dus een soort oplossing zoals die admin panel dus.

@Stey Zit er ook aan te denken om in ieder geval de belangrijke punten uit mn hoofd te leren voor een skirm. Dan heb je sneller de orientatie bij radio berichten van teamgenoten. Maar de speelstijl waar ik heen wil (met ACN) gaat er toch wel voor zorgen dat er een kaart nodig is met een grid en wat POI's.
Ikzelf heb hem nog niet in gebruik, maar heb hem een keer bij een vriend van me gezien.
Kwa grote vind ik hem persoonlijk wel ok.
Scheelt toch weer space op je vest, wat je ergens anders voor kan gebruiken

Hieronder een vid.

 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Top Topic. @Jan zit precies met hetzelfde. Zag laatst bij Balls iemand die een Warrior admin pouch op zn plate carrier had. Hier zit een flap-out in voor je map.

@Lammert Wedda nog gekeken naar een wrist wrap. Werkt dat wat / hoe zit dat?

@Crumble zo zie je maar, de meest eenvoudige oplossingen zijn de laatste waar je aan denkt. Lukt het wat om die met een handschoen te pakken?

Zag een tijdje terug nog iemand die had de map verkleind, geplastificeerd, en op z'n kolf vast gezet.

Ik zorgde altijd dat er een hoekje uitstak en kon ik die pakken. Niet te snel graaien en buik beetje inhouden anders scheurt het hoekje af.. Ben nog wel naar andere opties aan het kijken, maar nu liggen mn financiele prioriteiten eerst bij mn replica
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ahahaha, true minimap. Moet je er ook nog ff zo'n led-lampje naast plakken die erop schijnt.

Als die ook dynamische zoom heeft op basis van contact density/intensity, en nog mee draait ook met mijn kijkrichting, dan,.... zou ik ook zo'n helm overwegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
Zou trouwens een van de eerste - echt nuttige - toepassingen zijn voor zoiets als een google glass. Montuur niet nodig, maar als je het glaasje zou kunnen mounten? Dan heb je echt een heads up display. Nog wat android apps dr bij, and n knallen maar :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: tovenaaier en Jan
Haha ja een hud zou heel erg vet zijn ja.

@Crumble had je dan een a5 formaatje niet opgevouwen weg gestoken? Dan heb je hetzelfde idee als een admin pouch. Map erbij en kijken maar zonder eerst het uitvouwen ;)

@kham not a bad idea!!
 
Ik print de kaart nog wel eens uit thuis en dan plak ik hem op een stukje karton. Vervolgens van dat verhuis plakband er overheen zodat die schoon en droog blijft.

Heb op m'n PC een admin pouch waar ik hem in doe. Samen met de telefoon en autosleutel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Echt op het moment dat ik de topictitel zag, was het eerste wat mijn brein uitspuwde: UP THE BUM!
Maarrrrrr das vast gek.... :D

Mijn welgemeende excuses hahahha

prepare_zpslninuxir.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en Boudewijn