Waar stoppen jullie kaarten in?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jan
  • Startdatum Startdatum
Bij defensie tijdens de INI plakte / monteerde ik hem achter op mijn buddy. Linker zijkant van de rugtas. Was wel makkelijk want ik had een redelijk stabiel (fysiek) oppervlak en werkte goed qua dekking geven :D

• Leuk
Waarderingen: Jan
De Amerikanen (wie anders) hebben al goggles met hud like C&C.
Dus 3D bovenaf iets gekanteld beeld van hun directe omgeving.
Maar ik heb helaas geen idee hoe wij er aan kunnen komen. :rolleyes:

De Amerikanen (wie anders) hebben al goggles met hud like C&C.
Dus 3D bovenaf iets gekanteld beeld van hun directe omgeving.
Maar ik heb helaas geen idee hoe wij er aan kunnen komen. :rolleyes:

Je zou een 3D mesh/plattegrond kunnen maken van de velden in Nederland, en door middel van AR in combinatie met een AR en headtracking en GPS een kaart rechtsboven in je gezichtsveld kunnen projecteren, en door de GPS wordt je huidige positie in het 3D model weergegeven.

Iets totaal anders maar: ik weet dat in de wintersport wereld goggles bestaan met een mini display erin die verschillende dingen weer kan geven:

- snelheid
- gemaakte hoogte meters
- map van het skigebied

En ik meen dat deze brillen een keurmerk hebben die ook voor airsoft goed is. Want als je smakker maakt op je ski's wil je niet dat je bril versplintert zo dicht bij je ogen. Iemand die handig is met de computer kan er vast wel een simpel kaartje in coderen. De bril zelf kost echter een kleine €600 :p

• Leuk
Ik heel simpel, ik print de plattegrond uit van het terrein en dat lamineer ik op het formaat dat ik wil hebben :). Meestal past dat perfect in mijn zijvak van mijn BDU Broek :).

Mocht iemand dat willen ff gil geven en dat neem ik er eentje voor je naar de skirm. Lamineren doe ik bijna elk weekend met het cadeautje wat ik voor de "pupil v/d week" maak bij de voetbal. Dus die ene meer of minder is geen probleem. Kan tot A4 lamineren als het moet. Maar geloof niet dat er iemand met een A4 formaat op het veld loopt. Ja een CO misschien maar die heeft vaak al een stationair platform vanaf waar hij zijn order geeft :P

Ik heb wel eens mensen gezien die de map op hun (binnenzijde)onderarm droegen in een aparte transparante pouch.
ikzelf vouw m op en steek de map of in mijn jaszak, broekzak of waar ik maar net plek heb.

Dit is een beetje hetzelfde systeem, met verschillende kleuren beschikbaar (behalve multicam dan). Volgens mij is het best wel handig, laatste keer had ik de kaart in mijn broekzak zitten, met veel zweten was er niet veel meer van over.

Ik heel simpel, ik print de plattegrond uit van het terrein en dat lamineer ik op het formaat dat ik wil hebben :). Meestal past dat perfect in mijn zijvak van mijn BDU Broek :).

Dat is ook de methode die ik in mijn US marines set gebruik, maar ik ben klaar met dat gegrabbel. Omdat ik vaak squad-leader rol heb moet ik vaak die kaart hebben :p Om de haverklap sta je weer je broekzak open te maken, te grabbelen, uit te vouwen, oriënteren en doorgeven waar je staat.

Dit is een beetje hetzelfde systeem, met verschillende kleuren beschikbaar (behalve multicam dan). Volgens mij is het best wel handig, laatste keer had ik de kaart in mijn broekzak zitten, met veel zweten was er niet veel meer van over.

Geen slechte die! Ik twijfel alleen of dat niet heel erg in de weg gaat zitten en heen en weer schuift.

Dat is ook de methode die ik in mijn US marines set gebruik, maar ik ben klaar met dat gegrabbel. Omdat ik vaak squad-leader rol heb moet ik vaak die kaart hebben :p Om de haverklap sta je weer je broekzak open te maken, te grabbelen, uit te vouwen, oriënteren en doorgeven waar je staat.

Als het gelamineerd is hoef je het niet meer te vouwen @Jan, maar dat van je broekzak openmaken is natuurlijk wel een dingetje. Maar goed wel tegen water beschermd :).
Admin pouch geen idee? Of achter in je grote dumppouch?

Admin pouch geen idee? Of achter in je grote dumppouch?
Ja admin pouch staat nu hoog op het lijstje. Maar was benieuwd of andere nog een geniale oplossing hadden zonder of met een speciaal soort pouch die ik nog niet kende. Ziet er naar uit dat het een admin pouch gaat worden. Achter mn vest steken kan bij mij niet omdat mijn vest niet helemaal goed aansluit... te weinig spiermassa ;)

Ja admin pouch staat nu hoog op het lijstje. Maar was benieuwd of andere nog een geniale oplossing hadden zonder of met een speciaal soort pouch die ik nog niet kende. Ziet er naar uit dat het een admin pouch gaat worden. Achter mn vest steken kan bij mij niet omdat mijn vest niet helemaal goed aansluit... te weinig spiermassa ;)

Jij gebruikt toch een dumppouch, als ik me goed herinner? Daar kan je toch ook gewoon een gelamineerde kaart in kwijt. A5 formaat past al in een medium dumppouch.

Een admin pouch is goedkoper dan een flink tijdje trainen in de sportschool om die spiermassa erbij te krijgen :P

• Leuk
Als het goed is heeft die pouch een soort anti-slip op de achterkant die ook zweet tegenhoud. Maar verder niet waterdicht. Je kan ook gewoon voor tasmanian tiger large map pouch gaan. Waterdicht, inklapbaar en kan zo je Dijbeenzak in, maar misschien iets te groot nog.

Of iets meer utility voor een Map Case. Of iets kleiner zoals deze.

Keuze genoeg ;)

Nice! Thanks voor die suggesties kitty, even spieken ^_^ Die grotere map cases zijn wel tof voor in/op mijn rugzak als Platoonleader/Commander! :o

@Wijnand Ja precies! Admin pouch is sneller gescoord dan wat extra gram spieren ;)

Ik kwam net via Aliexpress een pouch tegen met, volgens mij, een zeer handig vakje voor een kaart. Is een kwestie van 1 flap open trekken.

Misschien is dit wel handig? Heeft uiteraard nog andere vakken.

Bijlagen

• Screenshot_20170624-035025.png
    Screenshot_20170624-035025.png
    908,2 KB · Weergaven: 274