Waarschuwing voor krytac gebruikers/mensen die krytac overwegen

chris93

Well-Known Member
26 jun 2016
604
182
Trophies
11
Zoals je in de titel kunt zien wil ik even iets heel belangrijks zeggen over krytac gearboxen.
Krytac is een goed merk met super geradiusde gearboxen echter hebben ze een groot probleem.
Dit probleem noem ik nu gearlocking al is dit niet de officiele term en volgens mij is er ook geen officeele benaming voor maar het probleem is alsvolgt:

Voor degene die niet weten waar ik het over heb hier een korte uitleg: Een gearbox heeft een shell bearings of bushings een sectorgear,spurgear en bevelgear piston cylinder/cylinderhead en tot slot een nozzle. hoe een gearbox werkt kan je googlen maar ik focus me nu effe op de volgende 3 dingen dit zijn de shell bearings en de spurgear.

Normaal gesproken passen de 3 genoemde gears perfect in een gearbox maar wat doet krytac. krytac zorgt ervoor dat je normaal gesproken alleen hun gears kunt gebruiken. Dit doen ze door expres de onderste bushing van de gearbox shell 1mm hoger te plaatsen waardoor je dus niet standaard aftermarket gears in de shell kunt doen. Persoonlijk denk ik dat dit met opzet is gedaan om dus mensen te gearlocken aan krytac gears want ik heb dit nu 3 keer gezien en 3 keer is op exact het zelfde punt van de gearboxen dit genoemde punt hoger! .

Begrijp me niet verkeerd ze zijn prima kwa werking alleen er zijn betere gears voor je replica's zoals lonex en shs gears. gelukkig is er een fix voor deze gearlock en mocht je die willen weten doe mij een pm en dan zeg ik het 1op1 tegen je.

Mijn mening is alsvolgt als je tussen de 400 en 450 euro neerlegt voor een replica verdien je het als klant om de vrijheid van je gears te mogen kiezen.

dit is niet tegen een verkoop winkel of wat dan ook maar dit is wel een waarschuwing voor mensen die dus krytac replica's overwegen nogmaals ze zijn het waard alleen houd hier rekening mee voor de toekomst.
 
Laatst bewerkt:
het is hun goed recht maar om nou te zeggen dat het leuk is voor mensen die dit bedrag neerleggen en dat je dan vervolgens ook nog een lange tijd bezig bent met deze move te omzeilen vind ik nou niet echt positief als je dit doet als bedrijf. sorry dat ik zo overkwam maar het koste me 4 uur met hulp om dit te fixen...

maar okay ik haal het wel woordje asociaal weg.
 
Laatst bewerkt:
Zijn wel meer fabrikanten die hun eigen richting op gaan en van TM spec afstappen, zelfde geld voor ICS L85's dacht ik zo even uit mijn hoofd en zo doet ICS wel meer dingen op hun eigen manier. Niet echt associaal gezien ze het zelf ontwikkeld hebben en zal mogelijk wel zijn vanwege de manier hoe de fire selector op de GB is ontwikkeld
 
Bedankt voor de informatie.

Maar waarom wil je de oplossing hier niet openbaar maken?
 
  • Leuk
Waarderingen: lj.nl
Voor zover ik zie zegt Krytac zelf nergens dat hun spul tm-spec is, dus compatibiliteit word niet gegarandeerd. Ik vindt het een belangrijk onderscheidt als iets word aangepast met goede reden, of dat het word gedaan met nefarieuse "drm" redenen. Kortom: Is er iets veranderd om te verbeteren, of puur om niet-oem onderdelen uit te sluiten? Van dat laatste vind ik het niet gek om te zeggen dat het een dick move is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter
Ik wil krytac geen directe kans geven om wellicht lastigere kak dingen te bedenken voor hun gearbox snapje?
 
Ik heb een week geleden de nieuwe KRYTAC Vector gekocht :p Je betaald misschien wel beetje "veel" voor die KRISS Vector maar in dit geval krijg je er wel een ingebouwde MOSFET en E-Trigger bij. Leek mij dus een prima dealtje :)
 
Het is opzich wel een goede deal en het maakt krytac zelf niet direct slecht alleen het gaat er meer om dat je al voor die potentie heb betaald en dat je dan ook nog als klant tijd moet investeren voor dat je dat potentie daad werkelijk heb is gewoon best wel ruk vind je ook niet?
 
niet te geloven dat ik dit ooit ga zeggen maar ik geef je groot gelijk rebel
ben denk ik met mijn setups best wel lucky dat ik er zoveel uit heb geregen jemig
 
Kan je beter een nieuwe Avalon kopen van VFC gezien die ook steeds meer over een krytac worden aangeraden en ook nog eens goedkoper zijn XD.
 
Inderdaad doen andere merken hier ook aan mee.
Neem maar eens een Classic Army cilinder en probeer die maar eens in je standaard gearboxje uit.
Je pistonhead en cilinderhead hebben dan wel alle ruimte zeg maar. :confused:
En dan APS,die maken hun gearboxen gewoon smaller dan TM.
Iemand op dit forum kan daar leuk over verhalen toen hij er een trigger board in wilde bouwen. :eek:
 
Als de Krytec's net zo goed zijn nu als de KWA's van 2009 dan is het een perfect apparaat voor die genen die gewoon een Airsoft apparaat willen en geen zin/tijd hebben om om de zo veel tijd heel dat ding uit elkaar te trekken voor onderhoud/upgrades ed. Een Krytec is ook niet om open te maken en dingen aan te passen vind ik, net zoals die KWA's van toen.
 
Dan is de vraag weer kan je dan niet beter een paar tientjes uitgeven voor een TM welke net zo goed is OOTB en toch blijkbaar veel beter compatible is met aftermarket als een Krytac.
 
Ik weet niet of jullie ook verder lezen op dat andere forum, maar degene die die post over krytac heeft geschreven wordt anders wel ff goed afgedroogd door (ik denk) de mede ontwerper van de krytacs in kwestie.
En ik ben het met Sander eens dat elke fabrikant het recht heeft om z'n ontwerp zo te maken als hij zelf wilt. Er gaat een hoop geld en tijd zitten in een ontwerp, en voordat je een replica koopt is het altijd slim om van te voren ff wat research te doen.
 
Mag dan nog wel zo zijn maar alsnog voor mij een no go, de shell is intern toch niet volledig TM Spec. Meeste triggerboards vereisen een dremel om te passen en blijkbaar aftermarket gear sets ook, daarbij komt dat de OOTB performance voor mij niet interessant is, maar dat is een persoonlijke voorkeur.

Dit betekent echter niet dat het een slecht merk is, het is nog steeds een goed merk voor mensen die een replica willen die out of the box een goede performance heeft en voor de rest zijn de externals heel goed, maar voor iedereen die aan elke replica meteen knutselt is dit niet echt een interessante replica.