Warq helm?

Zonder het mesh masker en met de bril en helm kan je heel goed de loadout van Jager nabootsen uit Rainbow Six Siege:
r6-operators-jager_229907.png

Hallo,

Ik kan bevestigen dat hij voldoet aan de noerm EN166/168, want ze zijn hem in ons geaccrediteerd ballistisch labo (labo ABAL, Koninklijke Militaire School, Brussel) komen testen. Vier impacten met een stalen kogellagertje van 0,89 g -norm schrijft minimaal 0,86 g voor- aan 120 m/s). En er was duidelijk nog reserve. Besef wel dat dit enkel geldt voor het vizier, en niet de rest van de helm.
Wel jammer dat er wordt beweert dat het door deze certificatie is dat de helm zo laat op de markt kwam, want dat is niet zo. De week zelf nog dat ze de helm uit productie ontvangen hadden hebben we hem getest!
We hebben er ook high speed beelden van gemaakt, die ze voor commerciële doeleinden mogen gebruiken, dus misschien zijn die ook ergens op het net te vinden!
--> net even gegoogled hier de link. Je ziet dat we niet enkel het vizier hebben getest, zoals de norm voorschrijft, en ook eentje voor de fun met zes kogellagers tegelijk. Je ziet trouwens mooi de laser pointer schitteren op het punt van impact!

Groeten,

Jurgen Grossen
Hoofd Labo Ballistiek

Laatst bewerkt:
Volgens mij hadden ze dat in het begin ook aangegeven dat er voor de pre-orders een prijsvoordeel aan zou zitten en dat het normale productiemodel duurder zou zijn. Ik vind het een mooie helm maar dan alleen met die donkere lens, de normale lens is echt not done. Nu maar ns afwachten tot ik iemand in het veld tegenkom die er eentje draagt en em dan eens van dichtbij inspecteren :D

Volgens mij hadden ze dat in het begin ook aangegeven dat er voor de pre-orders een prijsvoordeel aan zou zitten en dat het normale productiemodel duurder zou zijn. Ik vind het een mooie helm maar dan alleen met die donkere lens, de normale lens is echt not done. Nu maar ns afwachten tot ik iemand in het veld tegenkom die er eentje draagt en em dan eens van dichtbij inspecteren :D

Ga je teleurstellen met de zwarte lens.
Had deze ook nog extra besteld maar ze gaven aan deze niet meer te hebben.
En ze verwachten ook heel 2018 deze niet te kunnen leveren :/

En het voordeel op de pre-order was 15 euro, heb nu 195 betaald incl shipping.
Dus ze hebben de prijs nu echt omhoog gegooit want eerst was hij 195 excl shipping nu 225 excl.

Had deze ook nog extra besteld maar ze gaven aan deze niet meer te hebben.
En ze verwachten ook heel 2018 deze niet te kunnen leveren :/

Dat is dan toch wel een stukje slechte marketing, mijns inziens. Goed, nou weet ik niets over het hoe ze die lens produceren of dat ie ergens anders wordt besteld door hun, maar je maakt reclame met een mooie helm die helemaal naar je wensen te customizen is en dan zijn er onderdelen daarvoor niet meer te krijgen.

• Leuk
Waarderingen: Valmijaan
Met zwarte lenzen vind ik hem best vet! Maar ben ook benieuwd met het schouderen van een replica, of dat een beetje te doen is.

Dat was @The Walker zelf denk ik

;)
Dat was ik! Prima helmpie, niet te zwaar en zit goed. Heb geen last gehad van beslaan alleen een klein beetje condens aangezien ik er een balaclava onder had. Had die uiteindelijk maar een beetje meer gebruikt als nek protection omdat er dan dus ook geen ventilatie van de gaten aan de bovenkant van de helm kan plaatsvinden en je t nogal warm krijgt aan je kop. Zag wel dat t er echt veel minder tof uitziet als je geen scarf/balaclava tot over je mond trekt aangezien je alles door het mesh gedeelte van de mond ziet. Dus er cool uitzien en een beetje condens of zonder scarf of iets dergelijks en dan iets minder cool. Zicht was ook echt prima en het aimen viel mij echt mee aangezien ik had gedacht dat dit lastiger zou worden. Ik speel met een scope met daarop een mini red dot deze ligt dus best hoog, maar moet je met je helm op door de lager ligende scope kijken moet je je hoofd wat schuiner houden. (had er persoonlijk tijdens mijn spel niet veel hinder van). Als je meer info wilt over iets specifieks van de helm hoor ik t wel.

@The Walker ik heb er afgelopen zondag ook mee lopen spelen.
Ik had ook last van condens aan de onderkant en heb gelijk contact opgenomen met Warq.
Volgens hun is het een productie fout en krijg dus een vervangend scherm + een extra sherm als excusses dus prima oplossing.
Weet niet of je hetzelfde probleem had maar hier nog even een foto hoe het bij mij was.
el6fkhp7.jpg

El solutione:

mfh-balaclava-black_-3-holes_25460_0.jpg

Coolness EN toch nog goed kunnen ademen zonder dat al je hete adem via je ooggaten eruit vlamt

Ah man.. vergeten gisteravond. Wilde eens zo'n warq helm samenstellen, maar kan niet via mobiel of IE blijkbaar.

Er is al een topic over de warq helm. Volgensmij zijn er 2 personen op het forum met zo'n helm.

Ik... volgende week wil ik een review opnemen maar tot nu toe een gemiddeld gevoel bij de helm.
Had toch last van condens ook al beloofd warQ zero fog. Heb ze al een tijdje geleden gecontacteerd en moet foto's opsturen
ze denken dat het 't foam is in mijn helm en krijg als jet goed is morgen vervangend binnen in de hoop dat dat het verhelpt.

Zag ook een video van iemand die met scarf en al hevig ging ademen haha en die inderdaad geen last had van condens,
hoop dus gewoon dat er een foutje zat bij mij in de productie of iets van 't foam.

Zal volgende week het youtube linkje plaatsen met de review eventueel staat er op mijn youtube wel een unboxing van de helm.