Wat heb ik nodig om mijn airsoftgeweer te verkopen?

linlinpo

New Member
2 jul 2024
1
0
Door persoonlijke redenen heb ik geen tijd meer om deze hobby voort te zetten, daarom wil ik graag de FX Impact M3 Sniper verkopen die ik onlangs heb aangeschaft, maar ik weet niet waar ik dit kan doen.

Hoi,

Een FX Impact M3 Sniper is, zover ik kan vinden via Google, een luchtbuks. Niet een airsoftapparaat. Je bent daarvoor op een verkeerd forum.

Echter, een simpel Googletje laat een hele boel plekken zien om je luchtbuks te verkopen.

Regelgeving rondom een luchtbuks verkoop is mij ook volledig ontbekend, aangezien ik mijn volledige focus op airsoft heb.

Hoi, Je kan een account aanmaken op luchtbuks markt.nl of de Belgische site 2ehandsnet.be. Op de Belgische site side zoeken ook veel lucht schutters uit Nederland.n
Je kan je luchtbuks in Nederland vrij verkopen en versturen. De Nederlandse wet heeft geen beperking voor de hoeveelheid Joule die de buks schiet. Je mag dus een 9mm buks verkopen met 2000 joule. We hebben een beetje vreemde wapenwet! De koper en verkoper moeten enkel 18 + zijn.
De Belgische wet heeft volgens mij een max tot 16 joule. Hiermee moet je wel even rekening houden. In België mogen de buksen niet worden verstuurd.
Succes! Groet, Hans