wat is een goede scope en waarom

Chewie

New Member
24 sep 2023
1
0
Goedendag,

Wat is een goede scope en waarom ik heb nu op mijn srs een gamo zitten en die bevalt niet wat zijn de suggesties voor vervanging zit aan vortex 2-7x32 te denken maar is ook weer prijzig
Maar wat is een goed alternatief novritsch 3-9x50 misschien is goedkoper maar als die niet helder heb je er ook weinig aan

Groet ,
Jeroen
 
Hangt er een beetje vanaf wat je prettig vindt en wat je speelstijl is. Gebruik je vaak de maximale zoom op je scope? Of heb je niet heel veel zoom nodig.

Ikzelf bijvoorbeeld van de zoom functie van een scope binnen de afstanden van airsoft vaak relatief overbodig, al kwam het soms wel van pas als ik twijfelde of iemand een tegenstander was of niet. Even snel inzoomen om het teambandje te controleren, check en eventueel bb's vuren. Dan weer de scope terug op minimale zoom.

Ikzelf neigde dan ook eigenlijk altijd naar een reddot, maar ik kan mij voorstellen dat dat op een SRS niet helemaal wenselijk is. Misschien een 1-4x scope? Ik heb daar verder zelf geen ervaringen mee, maar ook die wordt o.a. verkocht door Novritsch. Misschien zijn er echter wel merken met betere prijzen.