Wat je dus niet wil met je internals

Lennart-vm

Well-Known Member
21 jan 2016
112
43
Trophies
7
Hallo mensen,

Na een weekendskirm bij een airsoftveld waar ook redelijk wat stof rondwaaide ben ik maar eens grondig mijn replica gaan schoonmaken en helaas trof ik dit aan:
Hd20qoD.jpg

En dit:
RfnP6D4.jpg

Dit kan er dus gebeuren als je niet oppast of er geen zand, stof of dergelijken in je replica terecht komen. Alles van de piston en cylinder wordt moet dus worden vervangen. Alles wordt nu ook meteen geupgrade (Cylinder was Modify Diamond Type 1 en de cylinder head, piston en piston head was stock Specna Arms) dus het is een wat eerder dan geplande uitgave maar alsnog de moeite waard om te delen dacht ik.

Als je dus in zo'n omgeving of bij een locatie die dit heeft hebt gespeeld. Check je internals voor zand en schade. Het zou zonde zijn als iemand anders hetzelfde zou krijgen als wat ik nu heb...

[EDIT] Hoe resize je de foto's? de bbcode werkt er niet voor [/EDIT]

Laatst bewerkt:
Cylinder zou je nog kunnen redden door hem te polijsten, die kleine extra ruimte zou niet zo snel voor een air seal probleem moeten zorgen als je maar een O-ring op je piston head hebt die niet te strak is. Kan je uitleggen waarom de piston en de cylinder head moeten worden geupgrade? Piston kan ik nog wel inzien als de geleiders in de GB ook vol zaten met zand maar lijkt me niet echt dat dit zoveel schuurt dat hij niet meer bruikbaar is? Cylinderhead snap ik totaal niet.

PS: waar was dit?

Cylinder zou je nog kunnen redden door hem te polijsten

De krassen zijn erg diep, niet herstelbaar.

Cylinderhead snap ik totaal niet.

Bij de Specna Arms cylinder heads zit er een klein stukje Sorbo op gelijmd. Dit stukje sorbo zit half vast, half los en na 4x wassen met lauw zeepwater komt er nog steeds rommel, viezigheid en zand uit. Ik neem gewoon geen risico met dat dit spul in mijn nieuwe internals terecht komt.

Piston kan ik nog wel inzien als de geleiders in de GB ook vol zaten met zand maar lijkt me niet echt dat dit zoveel schuurt dat hij niet meer bruikbaar is?

De piston geeft diepe groeven gekregen op de pickup tooth en verder zijn er ook redelijk diepe krassen op de piston te vinden waarvan ik denk dat het toch verstandig is om een nieuwe erin te gooien. Je zou er ook opzich mee door kunnen spelen maar ik zou het persoonlijk niet heel prettig vinden als dat door mijn gearbox cycled.

Het was in Ulicoten maar het heeft niks met het veld te maken. Dus ga niet om deze reden niet naar dat veld want het is echt een enorm tof veld. En ze zijn bezig het nog toffer te maken :)

De krassen zijn erg diep, niet herstelbaar.

Okey ja weet niet, je kan hem nog bewaren, polijsten en een keer proberen in een andere budget replica, nooit geschoten is altijd mis, maar snap dat je het niet met nieuwe internals gaat proberen.

Bij de Specna Arms cylinder heads zit er een klein stukje Sorbo op gelijmd. Dit stukje sorbo zit half vast, half los en na 4x wassen met lauw zeepwater komt er nog steeds rommel, viezigheid en zand uit. Ik neem gewoon geen risico met dat dit spul in mijn nieuwe internals terecht komt.

Dat stukje rubber zit eigenlijk op elke cylinderhead in verscheidene vormen om te zorgen dat de klap enigzins wordt opgevangen. Ene keer is het een stuk rubber, dan weer alleen een O-ring. Wat nou als je het stukje rubber eraf haalt het helemaal schoon maakt en daarna een eigen sorbo erop plakt of een kraanafdichtingsring? Snap ook wel waarom je een nieuwe zou halen.

De piston geeft diepe groeven gekregen op de pickup tooth en verder zijn er ook redelijk diepe krassen op de piston te vinden waarvan ik denk dat het toch verstandig is om een nieuwe erin te gooien. Je zou er ook opzich mee door kunnen spelen maar ik zou het persoonlijk niet heel prettig vinden als dat door mijn gearbox cycled.

Hmm ja klinkt beter om meteen alles schoon te maken en dingen te vervangen die toch echt verpest zijn door het zand.

Het was in Ulicoten maar het heeft niks met het veld te maken. Dus ga niet om deze reden niet naar dat veld want het is echt een enorm tof veld. En ze zijn bezig het nog toffer te maken :)

Nee snap ik hahaha, ben er ook geweest en vind het zelf ook een vet veld, maar dan weet ik dat ik bij velden met wat meer stof vorming even alles controleer naderhand, zeker bij mijn ICS is dat niet echt een probleem :D. Zelf ook maar nog even gedaan net want afgelopen weekend bij Bunker hill ook zo'n 20% van de dag gelegen in cover dus had ook kans dat er zand was ingekomen, maar gelukkig niet :).

• Leuk
Waarderingen: Lennart-vm
En wat ga je erin gooien?

Modify Diamond Type 1 cylinder (ja dezelfde, was er erg tevreden over). Lonex red extreme toughness piston, Lonex aluminium vented piston head, Lonex cylinder head en een Lonex m16 nozzle om het af te maken.

Modify Diamond Type 1 cylinder (ja dezelfde, was er erg tevreden over). Lonex red extreme toughness piston, Lonex aluminium vented piston head, Lonex cylinder head en een Lonex m16 nozzle om het af te maken.

Okey cool, ik kies altijd voor de wat goedkopere opties, zeker bij een cylinder maakt het merk echt bar weinig uit. De lonex red piston, cylinderhead en nozzle zijn gewoon heel goed, maar waarom een alu piston head though?

Klein beetje joule creep en verder gewoon omdat ik er goede dingen over zag/hoorde/las (over de bestelde piston head). En alu is mooi spul :)

Oh ja true klein beetje joule creep, maar dat kan je ook krijgen door te over volumen voor een zware bb :P en alu piston head betekent wat meer stress, echter is lonex wel gewoon goed spul en zal het waarschijnlijk geen super RPS build zijn :). Ik ga eerder voor bijvoorbeeld een SHS POM piston head, cheap and it works XD, maar ik hoor graag hoe het werkt dan weet ik ook weer of het goed spul is :D.

Oh ja true klein beetje joule creep, maar dat kan je ook krijgen door te over volumen voor een zware bb :p en alu piston head betekent wat meer stress, echter is lonex wel gewoon goed spul en zal het waarschijnlijk geen super RPS build zijn :). Ik ga eerder voor bijvoorbeeld een SHS POM piston head, cheap and it works XD, maar ik hoor graag hoe het werkt dan weet ik ook weer of het goed spul is :D.

RPS hou ik graag zo realistisch mogelijk, Hoge RPS builds vind ik maar niks. Als iemand het heeft en er blij van wordt, goed voor diegene, ik heb er niets op tegen alleen zelf zou ik t niet doen. En of het goed houdt en goed werkt laat ik dan wel weten na een x aantal skirms

Oei! Dan heb je zeker een flinke duik gemaakt? Goeie reden om gelijk te upgraden ja ;)

Oei! Dan heb je zeker een flinke duik gemaakt? Goeie reden om gelijk te upgraden ja ;)

Haha niet eens, Misschien het tijgeren door de loopgraven die ze hebben en de 6m lange tunnel onder de brug door :D. Alhoewel mijn replica daar de grond niet heeft geraakt en het zand op die plek niet droog was (waardoor het in mijn replica terecht zou kunnen komen).

[EDIT] Met mijn G18C van WE is gelukkig niets aan de hand. Die zat ik mijn beenholster die wel langs de muren van de loopgraaf ging helaas. Gewoon gezorgd dat ik die niet afvuurde en in de pauze heel grondig schoongemaakt. Geen schade alleen een halve dag zonder Glock[/EDIT]

• Leuk
Waarderingen: Jan
Hmmmm! Apart! Ook niet bijzonder goeie hits aan het maken dat iemand er gewoon zand in heeft gedonderd? ;)

Hmmmm! Apart! Ook niet bijzonder goeie hits aan het maken dat iemand er gewoon zand in heeft gedonderd? ;)

Haha, tactical pocket sand :p. Wel een actie in de loopgraaf met z'n 2en en daardoor een heel enemy squad van 6 man uitgeschakeld dus het was het soortvan waard. Echt man wat zijn die loopgraven handig voor sneaky acties.

• Leuk
Waarderingen: Jan