Wat kan je wel of niet bestellen via internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ric
  • Startdatum Startdatum

Ric

Member
1 sep 2019
14
0
Trophies
1
Aangezien ik denk al 1000 euro in hele korte tijd kwijt ben aan mijn replica’s en kleding etc. En ik helaas nog niet alles bij elkaar heb, is mijn vraag kan ik bv een helm waar ze 15 euro voor vragen en in nl bv 50 gewoon kopen op bv Alibaba of is dat vragen om moeilijkheden.
En wat kopen jullie daar zoal.
En wat moet je er vooral niet kopen en moet ik onder een bepaald bedrag blijven zodat ik geen extra kosten ivm invoerrechten krijg en zijn er nog andere site’ s die voor schappelijke prijzen wat aanbieden.

Wat je er in mijn optiek zowiezo altijd wel kan kopen:
Red dots, bescherm glaasjes en BDU shirtjes.

Het is geen top of the line spul, maar het doet zijn werk.
De red dots richten, de bescherm glaasje beschermen en de BDU shirtjes kunnen tegen een stootje en zijn prima comfortabel.

Ik heb een alibaba helm gekocht, maar niet heel blij mee.
Waarom? Zit piepschuim in om dat ding goed op je bakkes te zetten. (wat vast zit aan klitterband in de schaal van de helm)
Maar ik heb nogal een grote hoedenmaat. Dus ik moet dat piepschuim allemaal nog gaan bij schuren en veilen. Had liever een iets meer aanpasbaar modulair systeem gehad.
Nu kan ik de helm bijv ook niet uitlenen aan een introduce, omdat het specifiek mijn hoofdvorm heeft.

Wat je er in mijn optiek zowiezo altijd wel kan kopen:
Red dots, bescherm glaasjes en BDU shirtjes.

Het is geen top of the line spul, maar het doet zijn werk.
De red dots richten, de bescherm glaasje beschermen en de BDU shirtjes kunnen tegen een stootje en zijn prima comfortabel.

Ik heb een alibaba helm gekocht, maar niet heel blij mee.
Waarom? Zit piepschuim in om dat ding goed op je bakkes te zetten. (wat vast zit aan klitterband in de schaal van de helm)
Maar ik heb nogal een grote hoedenmaat. Dus ik moet dat piepschuim allemaal nog gaan bij schuren en veilen. Had liever een iets meer aanpasbaar modulair systeem gehad.
Nu kan ik de helm bijv ook niet uitlenen aan een introduce, omdat het specifiek mijn hoofdvorm heeft.

Bedankt voor je snelle reactie ik heb net een helm besteld vlak voor dat ik dit lees gelukkig was het maar iets van 12 euro. Komen de maten van shirts een beetje overeen met de maten hier. Of moet ik het na ontvangst extra heet wassen

De meeste accessoires (die je op een replica kan plakken) die je hier in de winkel ziet komt vaak (dus niet altijd) van dezelfde fabriek als die je op AliExpress vind, alleen betaal je er veel minder voor.

Zo moet ik altijd wel glimlachen als iemand > €50 heeft betaald voor een EOTech terwijl ik weet dat ze iets meer dan €20 kosten als je ze zelf gewoon in China besteld.
En natuurlijk weet je niet uit welke fabriek zo'n holo dan komt (ze worden door een heleboel fabrieken gemaakt), maar dat weet je ook niet als je hem in een winkel in Nederland koopt (daarvoor moet je ze openmaken en goed vergelijken).
Persoonlijk geef ik, in dit voorbeeld, liever €22 uit voor een Chinese 552 met de wetenschap dat hij met een beetje pech maar een jaartje meegaat, dan dat ik het dubbele in een winkel hier uitgeef in de hoop dat hij het lang uithoudt.

Maar, dat ik natuurlijk puur persoonlijk en is wel heel zwart/wit gesteld: ik heb ook wel eens "Miskopen" gedaan waarbij je bij het openmaken van het pakket al een slecht gevoel krijgt over de kwaliteit (maar soms wordt je ook echt positief verrast).

Het enige waar je zeker op moet letten: Chinezen zijn kleine mensen.
Koop je dus een XXL, dan is dat hier (op z'n best) een M-tje, dus hou daar rekening mee.

Importkosten:
Met een beetje geluk (en dat lijk ik de laatste tijd veel te hebben) glipt hij gewoon door de douane heen.
Heb je "Pech", dan betaal je:
  • Tot en met € 22: Geen invoerrechten en geen btw (omzetbelasting)
  • Van € 22 t/m € 150: Geen invoerrechten, maar wel btw (omzetbelasting)
  • Meer dan € 150: Wel invoerrechten en wel btw (omzetbelasting)

De meeste accessoires (die je op een replica kan plakken) die je hier in de winkel ziet komt vaak (dus niet altijd) van dezelfde fabriek als die je op AliExpress vind, alleen betaal je er veel minder voor.

Zo moet ik altijd wel glimlachen als iemand > €50 heeft betaald voor een EOTech terwijl ik weet dat ze iets meer dan €20 kosten als je ze zelf gewoon in China besteld.
En natuurlijk weet je niet uit welke fabriek zo'n holo dan komt (ze worden door een heleboel fabrieken gemaakt), maar dat weet je ook niet als je hem in een winkel in Nederland koopt (daarvoor moet je ze openmaken en goed vergelijken).
Persoonlijk geef ik, in dit voorbeeld, liever €22 uit voor een Chinese 552 met de wetenschap dat hij met een beetje pech maar een jaartje meegaat, dan dat ik het dubbele in een winkel hier uitgeef in de hoop dat hij het lang uithoudt.

Maar, dat ik natuurlijk puur persoonlijk en is wel heel zwart/wit gesteld: ik heb ook wel eens "Miskopen" gedaan waarbij je bij het openmaken van het pakket al een slecht gevoel krijgt over de kwaliteit (maar soms wordt je ook echt positief verrast).

Het enige waar je zeker op moet letten: Chinezen zijn kleine mensen.
Koop je dus een XXL, dan is dat hier (op z'n best) een M-tje, dus hou daar rekening mee.

Importkosten:
Met een beetje geluk (en dat lijk ik de laatste tijd veel te hebben) glipt hij gewoon door de douane heen.
Heb je "Pech", dan betaal je:
  • Tot en met € 22: Geen invoerrechten en geen btw (omzetbelasting)
  • Van € 22 t/m € 150: Geen invoerrechten, maar wel btw (omzetbelasting)
  • Meer dan € 150: Wel invoerrechten en wel btw (omzetbelasting)
Dankje voor de uitleg heb trouwens 2 verschillende helmen gekocht apart op laten sturen 12 euro per stuk ben benieuwd hoelang het duurt voordat het aankomt

Knie beschermers zijn trouwens ook een dingetje dat ik van Wish heb gehaald.

De regel die ik wat hanteer is: Er moet eigenlijk niets mis mee kunnen gaan, of hoge verwachtingen aan verbonden zijn. Ook moet je het niet snel nodig hebben.

Nog een paar dingetjes:
Zaklampjes, dummy knives, patches, balaclava's. Wat crafting spulletjes en ditjes + datjes om de boel wat op te leuken en personaliseren.

Ik ben het volkomen eens met boven genoemde over China artikelen.
Stel realistische verwachtingen naar de prijs.
Koop enkel dingen waar je kwa degelijkheid niet te veel afhankelijk van bent.
Maatvoering is vaak wel een dingetje.

Mijn Ali airsoft aankopen:
Simpel opvest gaat al 5 jaar mee, rits naar 1 jaar kapot, naar 4,5 jaar eerste pouch gescheurd.
Reddots, werken over het algemeen prima. Enkele werkt naar een jaartje niet meer. En sommige sneuvelen tijdens een skirm, hoort er bij. Voor 14 euro inclusief verzenden. Tegen 45 euro + in NL
Frontgrip met flashlight (met strobe), + batterijen en Lader, Geen seconde spijt van gehad.
Batterijen voor scopes, speedloaders, chrono`s, meshmaskers, oortjes voor porto, slings, side-arm holsters, risraisers

Greetings

Mijn speedloaders komen wel van Ali af. ( is er een kapot liggen er nog 3 op de schap )

Echter 1x red dot gehad ( just voor de looks ). kwa gebruik merk je dat je kwaliteit niet al te best is. het werkt laat ik het daar op houden.
Nu ben ik al enige tijd op vortex gericht. Glas is echt helder en levenslange garantie. Dus ik hoef niet met zoon beschermglaasje ervoor. wat ik er zelf niet uit vind zien.

De lampjes met de meest waanzinnige lumen halen dit echter nooit. het geeft licht en dat was het.
Kortom het is wel kwaliteit na prijs.
Wil je goed spul test het in de winkel je betaald meer maja je krijgt wel meer voor je geld. ( wel merk gericht zoals vortex, olight ed. )

• Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
Mijn speedloaders komen wel van Ali af. ( is er een kapot liggen er nog 3 op de schap )

Echter 1x red dot gehad ( just voor de looks ). kwa gebruik merk je dat je kwaliteit niet al te best is. het werkt laat ik het daar op houden.
Nu ben ik al enige tijd op vortex gericht. Glas is echt helder en levenslange garantie. Dus ik hoef niet met zoon beschermglaasje ervoor. wat ik er zelf niet uit vind zien.

De lampjes met de meest waanzinnige lumen halen dit echter nooit. het geeft licht en dat was het.
Kortom het is wel kwaliteit na prijs.
Wil je goed spul test het in de winkel je betaald meer maja je krijgt wel meer voor je geld. ( wel merk gericht zoals vortex, olight ed. )

Op de scorpion die ik 1 deze dgn zal ontvangen hopelijk vandaag zit een
Aim-O - 551 Holo sight

Aim-O prima merk hoor. Ik gebruik al 2 jaar een red dot Comp M4 van dit merk. Behalve lege batterijen is er nooit iets mis mee geweest :)

Naar aanleiding van je post in mijn profiel (profielposts zijn niet bedoeld voor vragen want daar kan men niet op antwoorden en PM's/PB's ook eigenlijk niet want die zijn voor privé-berichten):
Ric in profielbericht zei:
Ric Hoi ik heb op mijn scorpion een red dot maar wil evt ook wel een ander vizier hebben welke raadt je me aan en waar kan ik hem evt bestellen bij allibaba alvast bedankt en kan je ook magazijnen bestellen daar of is dat niet echt een aanrader?
Helaas kun je op AliExpress nooit echt een product of verkoper aanraden: als je nu ergens iets koopt, dan kan het best zijn dat bij diezelfde verkoper datzelfde product over een maand compleet anders is; het is maar helemaal waar hij op dat moment zijn inkopen doet.

Begin dit jaar heb ik een 558 besteld bij deze winkel (kostte toen €23, nu €32) vooral omdat ze er gratis een custom plaatje er voor je op kunnen laseren:
ae_1551376154966.jpg

Persoonlijk zou ik magazijnen gewoon hier in Europa kopen (volgens mij zijn ze ook niet te koop via AliExpress): zo duur zijn ze niet en je replica kan best wel kritisch zijn qua magazijnen (ook kwaliteitsmagazijnen werken op de ene replica beter dan op de andere).

• Leuk
Waarderingen: Basura Nephilim
Ik koop persoonlijk bijna alle accessoires via wish.com. Mijn hele loadout met uitzondering van de replica’s en magazijnen komt in principe van wish.
Tot nog toe heb ik nog niets, waar ik echt niet tevreden mee ben. Vooral de uniformen zijn echt goedkoop op wish. In de officiele schops betaal je al gauw 90 euro voor een set. Bij wish is dit echter rond de 25 euro. Als je er vanuit gaat, dat je 1 maat groter besteld, komt het helemaal goed. De kwaliteit is zeker voor de prijs gewoon dikke prima.

En zoals bovenstaande reacties, de red dot's en holo's doen het zeer goed van wish. Eén van mijn red dot's was laatst kapot geschoten in cqb en dan voelt het toch beter als je er 14 euro voor hebt betaald in plaats van 40 euro. Ik merk echt geen verschil in kwaliteit.

De meeste artikelen werken nog steeds en er zit ook zeer beperkt slijtage aan. Kortom ik raad wish zeker aan! :)

toch oppassen met oog en gezichtsbescherming van wish. just my 2 cents.

Mijn gezicht pro komt er weg.
Maar tbh, er is weinig mis te doen aan een zwik aan stalen draadjes, nylon en elastiek.
In alle eerlijkheid, ik zocht 1 met cupjes over de oren (van hetzelfde dikkige staaldraad als de voorkant)
En die kon ik eigenlijk alleen op Wish vinden ^^