Wazige lens

Prinzie

Well-Known Member
28 mei 2018
188
91
Trophies
10
Ik dacht laat ik het hier eens proberen...

Had een vraag over TTD Italia EBMS brillen, ik heb er namelijk al een tijdje (https://www.airsoftwinkel.nl/ttd-italia-ebms-anti-fog-veiligheidsbril-geel?search=ttd)

Nu gebruik ik ook al een redelijke periode de anti fog spray van Nuprol (https://www.shogun.nl/nuprol-clear-view-anti-fog.html)

Nu is het zo dat de laatste skirm die ik heb gespeeld mij opviel dat er een enorme waas over mijn gele lens heen zat, nu heb ik dat afgelopen week op allemaal verschillende manieren proberen schoon te maken, maar het wordt alleen maar erger.

Wat kan dit zijn? En hoe krijg ik deze waas van mijn lens af? Er is nu zeer lastig meer doorheen te kijken...

Hebben jullie soortgelijke ervaringen met brillen en gebruik van anti fog spray? En hoe maken jullie dit weer helemaal schoon? Ik hoor graag van jullie
 
Ik heb Anti-fog van WileyX. Die moet je erop spuiten, en met een microvezeldoek erin wrijven. Er blijft dan een flinterdun laagje op de bril zitten en die houdt het foggen tegen. Misschien dat je dat ziet?
 
Heb gisteren contact gehad met de winkel waar de bril vandaan kwam. Rebelattack zat inderdaad in de goede hoek.

Het is namelijk zo dat de anti-fog van Nuprol iets aggressiever is dan de anti-fog van TTD (Ja, ik wist ook niet dat TTD een eigen anti-fog spray had) en dat de laag vanuit de fabriek aangetast wordt door de anti-fog laag van Nuprol.

Vanmiddag mag ik gelukkig een nieuwe lens halen... En dan natuurlijk gelijk een flesje anti-fog van TTD zelf ;)
 
Ik dacht er aan omdat normale bril glazen een anti reflectie coating hebben, welke na lang gebruik op raakt en dus eraf gaat, maar ook kan worden aangetast door allerlei dingen. Gokte dat het hier ook een optie was, maar goede service van de fabrikant.
 
Ik gebruik ook de TTD, en nuprol anti-fog. Hoelang heb je het gebruikt voordat de waas kwam? Ik gebruik de TTD nu bijna een jaar met de nuprol anti-fog, nog zonder problemen. Misschiem maar mee stoppen.
 
Ik gebruik ook de TTD, en nuprol anti-fog. Hoelang heb je het gebruikt voordat de waas kwam? Ik gebruik de TTD nu bijna een jaar met de nuprol anti-fog, nog zonder problemen. Misschiem maar mee stoppen.

Ongeveer 6-8 maanden in gebruik gehad combinatie met Nuprol anti-fog. Bij TTD is dit probleem ook niet bekend, vandaar dat mijn lens is opgestuurd voor onderzoek en heb ik voor de zekerheid tegenwoordig maar een flesje anti-fog van TTD zelf.
 
  • Leuk
Waarderingen: Imakittymeow
Ik kan een bril weggooien door dat spul van Nuprol.. Had ook online even gezocht en veel mensen met het zelfde verhaal. Gisteren hele dag gebruikt en het werd steeds erger en erger, tot het moment dat ik amper nog wat kon zien door die bril. Waardeloos spul helaas.
 
Interessant! Bij mij werkt het prima! Je moet het wel iedere skirm er op blijven smeren ja.
 
Interessant! Bij mij werkt het prima! Je moet het wel iedere skirm er op blijven smeren ja.
Breng het zelf 2x daags op (voor het ochtend deel, en nog een x tijdens de lunch). Zowiezo de lens na de skirm schoonmaken anders werkt het de volgende keer niet meer.

Los hiervan, als Nuprol inderdaad iets met de coating van je lens uitspookt...is natuurlijk stukken minder fijn. Heb wel het idee dat als je eenmaal begint te smeren, je blijft smeren.
 
Breng het zelf 2x daags op (voor het ochtend deel, en nog een x tijdens de lunch). Zowiezo de lens na de skirm schoonmaken anders werkt het de volgende keer niet meer.

Los hiervan, als Nuprol inderdaad iets met de coating van je lens uitspookt...is natuurlijk stukken minder fijn. Heb wel het idee dat als je eenmaal begint te smeren, je blijft smeren.
Ohja dat zeker! In een andere topic is ook al duidelijk geworden dat Nuprol idd de coating aantast. Dus als je eenmaal begint moet je blijven smeren. Dat is ook mijn ervaring.
 
Hmm heb het zelf ook gekocht nu prol antifog nu ik dit lees weet ik niet zeker of ik het wel ga gebruiken :/ heb zelf Swiss eye bril
 
@Mike Ten Cate het idee is dan ook om pas een anti-fog middel te gaan gebruiken als de (af fabriek) anti condens coating op de lens niet meer voldoende is / uitgewerkt is.

Hiermee verminder je gelijk het risico dat je anti fog middel je anti condens coating vernaggelt (omdat die toch al niet meer voldoende werkt....). Dit risico kun je wel verkleinen door bv matching anti-fog middel gebruiken (van de zelfde fabrikant). Ga er vanuit dat die wel naar compatibility heeft gekeken.

De wazige lenzen zoals hierboven beschreven zijn, herken ik niet. Ik gebruik zelf Nuprol anti-fog in mijn bolle goggle. Die worden alleen wazig als de lens te vies word (ff sopje en ze zijn weer kraakhelder).

Ohja, mijn long term oplossing voor beslaan van de goggle gaat eerder iets worden als ExFog http://www.exfog.com/exfog-features/ dan het blijven smeren van anti-fog middeltjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
@Mike Ten Cate het idee is dan ook om pas een anti-fog middel te gaan gebruiken als de (af fabriek) anti condens coating op de lens niet meer voldoende is / uitgewerkt is.

Heb soms dat hij inderdaad beslaat maar nog niet heel vaak neem het dit weekend wel mee als het erg begint te worden kan ik het altijd proberen!
 
  • Leuk
Waarderingen: victor