WE Scar-L problemen

9 okt 2017
7
3
Trophies
2
Hallo Airsoft liefhebbers,

Ik ben Michaël en ben nu zo'n 4 jaar actief in de airsoft sport.

Ik heb sinds een jaar of 3 nu een WE SCAR GBB rifle. Hele leuke gun, zeer realistisch, de blowback geeft een extra dementie. Kortom ik was meteen verkocht na het zien van deze gun op verschillende filmpjes.

we%20scar%20gbb%20tan%20picture.jpg

Deze gun heeft ook een aantal nadelen. De FPS is moeilijk te doseren ivm met bijvoorbeeld de temperatuur. De eerste upgrade welke ik dan ook heb aangeschaft is de NPAS voor in de plastic nozzle. Doormiddel van een sleutel kun je een schuifje open of dicht draaien waardoor je het gas doseert naar de bb of de blowback.

ac-va-04.jpg

Aangezien de NPAS maar een klein fragiel onderdeeltje is had ik deze als snel doorgedraaid. De volgende upgrade was een feit. De RA-Tech Aluminum Nozzle met ingebouwde NPAS. Dit werkte een stuk beter.

rag-we-122.jpg

Tot nu toe gaat alles lekker. Vervolgens kom ik zonder er echt op te zieneen Angry Gun "Rapid Fire Kit" tegen. Deze veer kun je verstellen zodat de bolt carrier eerder terug is en je dus een hogere fire rate krijgt maar ook meer blowback / kick. Damm wat een vette upgrade was dit.

ag-scar-rfk.jpg

Helaas na een aantal skirms gespeeld te hebben met deze setup lijkt nu het een en ander wel versleten in de gun. Ik heb nu ongeveer 8000 bb's met deze gun geschoten denk ik. De gehele bolt carrier is op diverse plekken gebogen of zelfs het metaal afgebroken (geen kritieke plekken). Dit was overigens al voordat ik de nieuwe spring erin had gegooid.

De storingen welke ik op dit punt had:
  1. De gun blijft soms in empty magazine lock hangen terwijl er nog gewoon bb's in het magazijn zitten
  2. Het andere moment knalt deze gewoon door waardoor ik dus aan het dry firen ben nadat het magazijn leeg is.
  3. De rubber seals welke op het magazijn zitten die een seal verzorgen tussen het magazijn en de nozzle lijken ineens te worden opgegeten en dus enorm versleten zijn na de laatste skirm.[/li]
Nu kan dit wellicht aan de upgrades liggen maar vroeg of laat was dit met de standaard ook gebeurd.

Mijn eigen conclusie was dat de gehele bolt carrier vervangen diende te worden aangezien deze goed versleten was en daardoor natuurlijk gaat afwijken en dan rare dingen gebeuren. Ik ben vervolgens gaan zoeken op het betreffende onderdeel maar kom tot de conclusie dat deze origineel niet te krijgen is. Wel zie ik een vervangende de RA-Tech Steel Bolt Carrier. Deze is volwaardig gemaakt van staal en weegt dus aanzienlijk meer en moet dus ook weer meer kick geven vanwege het gewicht. Dit gaat dan wel weer ten kosten van de fire rate.

full.jpg

Na het betalen van $120,- voor deze Bolt carrier en nog nieuwe rubber seals voor op de magazijnen de spullen gemonteerd en geprobeerd te schieten :'( Helaas niet het gewenste resultaat:

1. De empty magazine lock schiet nu constant in.
  2. Na het verwijderen van de Bolt Catch Assembly dit probleem tijdelijk opgelost maar nu schiet het geweer 1 a 2 keer en daarna zit deze muur vast in de uitgeschoten positie.

Ik kan hem dan ook niet meer met de charging handle terug krijgen. Ik moet dan de gun uit elkaar halen door het onderste trigger gedeelte los te halen waardoor de bolt carrier meteen terugschiet.

Ik verzorg de gun naar mijn mening altijd goed. Voor en na iedere skirm wordt de gun uit elkaar gehaald en alles schoongemaakt en daarna opnieuw ingevet met silicone spray.

Kan iemand me wellicht helpen met het bovenstaande? Ik ben namelijk een beetje ten einde raad. Ik wil er niet nog eens een hoop geld tegen aangooien zonder te weten of dit het probleem wel doet oplossen.

Helaas kan ik ook geen winkels vinden welke ondersteuning bieden aan GBB guns. Alle shops houden zich voornamelijk bezig met de elektrische guns. Ik zit zelf in Limburg en ben al in contact geweest met Unit13 maar die geven aan alleen de gas pistols te ondersteunen.

Ik ben niet echt bekend me we's maar meen me te herrineren dat je op de we stanags de bolt lock kon uitschakelen.

Als je dit kan, en doet uiteraard, heb je dan nog steeds problemen?

er zijn mensen die mags hebben op hpa bij dit model zodat ze in elk geval een goede constante lucht toevoer hebben

ik ben ook niet echt bekend met de WEtjes maar miss verhelpt een hpa tap je problemen

er zijn mensen die mags hebben op hpa bij dit model zodat ze in elk geval een goede constante lucht toevoer hebben

ik ben ook niet echt bekend met de WEtjes maar miss verhelpt een hpa tap je problemen

Thnx voor je reactie, dat is inderdaad een idee maar dat lost alleen mijn schommelende FPS rate op.
Belangrijkste is dat ik hem weer normaal kan laten schieten ;)

Ik ben niet echt bekend me we's maar meen me te herrineren dat je op de we stanags de bolt lock kon uitschakelen.

Als je dit kan, en doet uiteraard, heb je dan nog steeds problemen?

Tnnx voor je reactie, je kunt op het magazijn inderdaad een lipje omhoog zetten waardoor je kunt schieten zonder bb's dat ga ik eens proberen. Dan kan de Bolt catch ook blijven zitten.

snap ik man kan me aardig voorstellen dat dit stevig balen is

Ik heb vandaag nog eens geprobeerd met de standaard veer en de bolt lock uitgeschakeld op de magazijnen en zowaar schoot hij ineens :confused:
De Angri Fire veer er vervolgens weer in gedaan vuurt deze ook gewoon. Enige probleem wat er nu speelt is dat deze alleen op single fire schiet. Full Auto schiet deze een keer en staat vervolgens klaar voor de volgende BB.
Op single fire kan ik wel heel snel achter elkaar vuren.

Ik vind zo snel deze voor parts: http://fg-airsoft.com/en/25-parts-for-we-scar
Maar er is nog een site waar je de basis omderdelen kan kopen
Wel prijzig maar daar heb ik ook wat onderdelen voor mijn WE L85A2.
Ik speel met mancraft systeem en nippels onderin mijn magazijnen om zo als hpa te spelen.
Ook heb ik HPG gemaakt, maar deze moet ik nog testen hoe het zit met cooldown.
Als je veagen hebt mbt hpa/hpg stuur me gerust PM.
Mbt intern SCAR kan ik niet helpen omdat ik dus een L85 heb ipv scar.

@Toothpick: Ik heb mijn probleem denk ik gevonden. Echt stom... Ik heb de steel bolt carrier van een SCAR-H gekocht in plaats voor de SCAR-L. Daar zit dus een klein verschilletje in. Op Evike.com stond dit als omschrijving: "RA-TECH Steel Bolt Carrier for WE-Tech MK17 Airsoft GBBR".

Dit alles stond onder het kopje "WE SCAR Parts" dus heb ik die besteld en wachten maar. Ik weet nu dus dat de MK17 de SCAR-H is en de MK16 de SCAR-L.

Ik heb inmiddels dus een nieuwe besteld en neem aan dat hiermee de problemen zijn verholpen.

Betreft HPA daar ga ik me later eens in verdiepen. Het heeft voordelen en natuurlijk ook nadelen maar die heb ik nu ook. Ik vind de tank en de slang minder. Ben toch aan waterzak gehecht achter op mijn rug ;) eind van iedere skirm is die leeg. Maar als het goed is heb je wel langer een constante druk die je ook nog eens goed kan regelen. Over een tijdje als ik weer wat extra geld te spenderen heb zal ik me wellicht eens bij je melden. Dank alvast daarvoor!

De website welke je aangeeft heb ik toevallig LFS ringen besteld gisteren om de druk te verminderen aangezien ik vaak te hoog zit.

• Leuk
Waarderingen: Toothpick
Ik had eerst zelf gemaakte npas in mijn l85 maar gidteren vervangen voor de originele omdat ik mijn druk toch met de tank regel.

@Toothpick
Deze week me eens verdiept en gisteren enkele onderdelen besteld om met HPA te beginnen :)

Onderdelen:
Tippmann 26ci/3000psi tank.
Balystic HPR800C V3 Regulator + DE line
HPA Adapter voor de huidige Magazijnen

Ben benieuwd naar de werking.

• Leuk
@Toothpick
Deze week me eens verdiept en gisteren enkele onderdelen besteld om met HPA te beginnen :)

Onderdelen:
Tippmann 26ci/3000psi tank.
Balystic HPR800C V3 Regulator + DE line
HPA Adapter voor de huidige Magazijnen

Ben benieuwd naar de werking.
Als je wil kan je altijd de WE SCAR owners group op facebook joinen. De meeste mensen zullen je er met plezier helpen met al je problemen en vragen omtrent parts.

• Leuk
@theaxewars Thnx!

Afgelopen weekend gaan schieten met mijn setup. Wat een genot! ik had hem de eerste keer meteen goed afgesteld op 58psi wat resulteerde in 360fps constant. Tevens de rage getest en dat ging lekker met 50 tot 60 meter max.

Helaas had ik bij aanschaf al een tippmann tank lek bij de meter. Dus een vulling a €4,50 letterlijk in lucht opgegaan. Ondertussen een nieuwe tank voor gekregen. Nu ineens bij de tweede tank waar ik nog 2500psi in had zitten hetzelfde probleem.Dus ook die weer leeg

Ga maar proberen om de meters los te draaien en deze vervolgens weer met teflon tape goed aan te draaien. Slechte zaak van Tippmann...

• Leuk
Waarderingen: theaxewars
Dat wegvreten van je rubber komt door de Ra-tech nozzle. Ik heb zelf een SCAR-H en heb deze upgrade destijds ook uitgevoerd. Echter was dit de slechste keuze en ooit. De NPAS werkte naar mijn mening niet heel goed. De consistentie was echt way-off en de feeding lip die kan door de speling die nozzle heeft in je bolt gemakkelijk over je rubbers scheuren, waardoor dit probleem onvermijdelijk wordt. Ik heb de mijne nu semi-auto gemaakt en gewoon mijn oude nozzle erin gezet... werkt PRIMA!